سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

احتمال کاهش چشم‌گیر قیمت نفتا با بازگشت میعانات ایران به بازار
منابع صنعتی آگاه به پلاتس اعلام کردند اگر دولت آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را بردارد، صادرکنندگان ایرانی قصد دارند صادرات LPG را تا رسیدن به ظرفیت کامل افزایش دهند که به عرضه خاورمیانه افزوده و هزینه‌های حمل محموله را افزایش می‌دهند. با فرض اینکه آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را به طور کامل در نیمه دوم سال 2021 رفع کند، ایران می‌تواند 73/ 3میلیون تن در مدت مذکور صادر کند و 33 کشتی برای حمل ضروری خواهد بود که شش کشتی بیشتر از حال حاضر است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، در صورت رفع تحریم‌ها، ایران می‌تواند میعانات هم صادر کند که قیمت‌ها در بازار نفتای آسیا را تحت فشار قرار می‌دهد. انتظار می‌رود میعانات پارس جنوبی قیمت رقابتی داشته باشد و اجازه دهد تولیدکنندگان پتروشیمی خوراک ارزان‌تری تامین کنند.

یک تولیدکننده پتروشیمی به پلاتس گفت: بازار نگران است رفع تحریم‌های ایران بازار نفتا را تحت تاثیر قرار دهد؛ زیرا میعانات ارزان‌تر خواهد شد و کره ای‌ها به جای خرید نفتا، میعانات بیشتری خریداری می‌کنند.

ایران پیش از بازگشت دوباره تحریم‌ها به کره‌جنوبی میعانات صادر می‌کرد و شرکت‌های کره‌ای بر اساس شرایط قیمت، میعانات و گریدهای مختلف نفتا استفاده می‌کردند.

یک منبع آگاه در سنگاپور گفت: به محض اینکه ایران و آمریکا به توافق برسند، ایران می‌تواند فرآورده‌های نفتی را دوباره صادر کند و قطعا روی بازار نفتا تاثیر می‌گذارد. پیش از تحریم‌ها ایران میعانات زیادی به هیوندای، هانوآ و سایر شرکت‌های کره‌جنوبی صادر می‌کرد و اگر صادرات میعانات ایران ازسرگرفته شود، تقاضا برای نفتا قطعا کاهش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش پلاتس، پیش از تحریم‌ها صادرات ماهانه LPG ایران در آگوست سال 2018 به رکورد 568 هزار تن رسیده است و صادرات کل سال به 2/ 5 میلیون تن رسید. در فاصله سال 2018 تا 2020 ایران 2/ 3 میلیون تن به ظرفیت تولید LPG افزود که عمدتا از میدان گازی پارس جنوبی بود و انتظار می‌رود 2/ 2 میلیون تن دیگر به ظرفیت تولید افزوده شود.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟