جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ 0 531

سکه یک کانال رشد کرد

نوسانات کوچک در بازار دلار

نوسانات کوچک در بازار دلار
در پنجمین روز هفته، اسکناس آمریکایی به کانال 24 هزار تومانی برگشت. روز چهارشنبه،‌ دلار 100 تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به قیمت 24 هزار و 70 تومان رسید. افزایش قیمت اسکناس آمریکایی در شرایطی رخ داد که روز سه‌‌شنبه به محدوده 23 هزار و 900 تومان عقب‌گرد کرده بود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد

نوسان خبری در بازار

در شرایطی که سایه احتیاط در بازار وجود دارد، نوسان‌گیران سعی می‌کنند با استفاده از اخبار، تغییرات کوچکی را در روند قیمتی ایجاد کنند. به‌عنوان مثال، روز سه‌‌شنبه نوسان‌گیران اظهارات سخنگوی دولت را برجسته کردند و روز چهارشنبه، به صحبت‌های وزیر امور خارجه آمریکا پرداختند.

ربیعی دو روز قبل عنوان کرد کارشناسان اعداد مختلفی را برای آینده قیمت دلار مطرح می‌کنند که عموما بین 11 تا 17 هزار تومان است. او گفت دلار جایی بین همین قیمت‌ها خواهد ایستاد. جوسازی معامله‌گران پیرامون صحبت‌های او موجب شد قیمت دلار به زیر مرز 24 هزار تومانی برود. دیروز معامله‌گران صحبت‌های بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا را برجسته کردند و با همین اهرم قیمت دلار را افزایش دادند. بلینکن عنوان کرده بود در صورت احیای توافق هسته‌ای ایران «صدها تحریم» علیه ایران همچنان باقی می‌ماند.

در حالی که برخی معامله‌گران، نوسانات محدود دلار در روزهای اخیر را به خبرهای سیاسی نسبت می‌دادند،‌ گروه دیگری باور داشتند بازار گرفتار یک زندان قیمتی شده است و تغییرات طبیعی را در همین زندان تجربه می‌کند. دلار در روزهای اخیر توان شکست محدوده 24 هزار و 200 تومان را از خود نشان نداده است و در برابر نزول به زیر محدوده 23 هزار و 800 تومان مقاومت کرده است. در مقیاس قیمت بسته شده نیز دامنه حرکتی عمدتا بین 23 هزار و 900 تا 24 هزار و 100 تومان بوده است. به گفته فعالان، تا دلار در دامنه مشخصی نوسان می‌کند، خریداران و فروشندگان جدیدی به بازار وارد نخواهند شد.

دسته دیگری از معامله‌گران باور دارند تا زمانی که مداخله بازارساز ارزی وجود دارد، تغییر معناداری در روند قیمت‌ها رخ نخواهد داد. بازارساز در روزهای اخیر سعی کرده است با قیمتی نزدیک به نرخ بازار، اقدام به عرضه ارز کند. روز چهارشنبه قیمت دلار بر تابلوی صرافی‌ها بانکی 100 تومان افزایش پیدا کرد و به بهای 23 هزار و 6۵0 تومان رسید. در واقع دیروز افزایش قیمت دلار در بازار آزاد و صرافی‌ها متناسب با یکدیگر بود. زمانی که این فاصله متناسب است، تقاضای کاذبی به بازار وارد نخواهد شد که قیمت را دچار تغییرات معنادار کند.

صعود سکه با اهرم دلار

در پنجمین روز هفته، سکه امامی از فاز نزولی خارج شد و در مسیر افزایشی قرار گرفت. روز چهارشنبه، فلز گرانبهای داخلی 100 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به بهای 10 میلیون و 790 هزار تومان رسید. افزایش قیمت سکه در شرایطی به ثبت رسید که دو روز قبل نزول فلز گرانبهای داخلی به محدوده 10 میلیون و 690 هزار تومانی افت کرده بود.

تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که سکه به بالای محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومانی برود، خریداران به بازار وارد خواهند شد. در صورت ورود خریداران، ‌سقف بعدی سکه محدوده 11 میلیون و 200 هزارتومانی خواهد بود.

افزایش قیمت فلز گرانبهای داخلی در شرایطی رخ داد که تا ساعت 4 بعدازظهر چهارشنبه، افزایش معناداری در بازار طلای جهانی رخ نداده بود. فعالان باور دارند در صورتی که اونس طلا به بالای مرز هزار و 900 دلاری برود، انگیزه سکه‌بازان برای خرید بیشتر خواهد شد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟