جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

نکاتی که برای رهبری موفقیت‌آمیز هر کسب و کاری باید بدانید
برای موفقیت در کسب و کار تنها به ایده‌های ناب و اخلاق کاری حرفه‌ای نیاز ندارید، بلکه نیازمند افراد لایق و مناسب هستید. برای این که بتوانید عملکرد خوبی داشته باشید، نیاز است در مدیریت و رهبری به یک فرد حرفه‌ای تبدیل شوید.

من در 18 سال فعالیت کارآفرینی، تجربیات بسیار ارزشمندی کسب کردم و هنوز هم در حال یادگیری هستم. قطعا دانستن نکاتی از قبل، می‌تواند در انجام بهتر کارها به شما کمک کند.

در ادامه‌ی مقاله، نکاتی که در طی دو دهه مدیریت و رهبری کسب و کار یاد گرفته‌ام را با شما در میان می‌گذارم.

هیچ وقت تسلیم نشوید

شاید این جمله خیلی تکراری باشد، اما بهترین چیزی است که باید به خاطر بسپارید. حرفه‌ی کارآفرینی برای کسانی که به قدر کافی مصمم نیستند و سخت‌کوشی ندارند، اصلا مناسب نیست.

کارآفرینی برای افرادی مناسب است که ایده‌ها، توانایی‌ها و اعضای تیمشان را باور دارند.

رها کردن یک پروژه کوچک یا بزرگ، نه تنها برای شما، بلکه برای افرادی که رهبری آن‌ها را به عهده دارید نیز آسیب‌زا است.

اطرافیان تمام دارایی‌تان هستند

وقتی کارمندان و همکاران لایق و شایسته‌ای نداشته باشید، اجرای یک ایده‌ی خوب بسیار سخت‌تر خواهد بود. پس بهترین افراد را برای اجرای پروژه‌تان انتخاب کنید و تمام تلاشتان را به کار بگیرید تا آن‌ها را پیش خود نگه دارید.

هم رهبر باشید و هم دانش‌آموز

در ارتباطات حرفه‌ای، افراد از احترام متقابل برخوردار بوده و همواره به دنبال یادگیری هستند. به عنوان یک رهبر وظیفه‌تان این است که توانایی‌ها و دانش اعضای گروهتان را بالا ببرید، اما باید به همان اندازه از آن‌ها چیزهای جدید یاد بگیرید.

با اعتماد به نفس باشید

اگر رهبری باشید که به خودتان اعتماد ندارید، دیگران به سختی باورتان می کنند. پس در زمان‌های بی‌ثباتی و بروز مشکلات نیز مثبت اندیش و با اعتماد به نفس باقی بمانید. داشتن شک و تردید در انتخاب‌ها و کارهایی که انجام می دهید، نه تنها روی نگرش خودتان تأثیر منفی می گذارد، بلکه نگرش اعضای تیمتان را هم خراب می کند.

برای داشتن یک کسب و کار در حال رشد، نیازمند افراد در حال رشد هستید

تمام افراد در حال رشد هستند اما یک تجربه‌ی حرفه‌ای مثبت نه تنها شامل توسعه می شود بلکه رویکرد مثبت به رشد و یادگیری نیز نیاز دارد.

برای پیشرفت کسب و کار خود، از اشتباهات کوچک بگذرید و سعی کنید به اعضای تیمتان درس بدهید نه این که آن‌ها را برای اشتباهاتشان سرزنش کنید.

به اعضای گروهتان فرصت یادگیری دهید تا به افراد بهتری برای پیشرفت کسب‌وکار شما تبدیل شوند. شاید رهبر خوبی باشید اما یادتان باشد می توانید به رهبر بهتری تبدیل شوید.

شکست را بپذیرید

هر کسب و کاری با شکست مواجه می شود. به جای این که شکست رقیبانتان را رصد کنید، به آن‌ها به عنوان تجربه‌ای برای یادگیری و پیشرفت توجه کنید. فقط به این خاطر که افراد شکست خورده‌ی زیادی در اطرافتان است، پروژه‌تان را رها نکنید.

سخت‌ترین کار در زمان تغییر، مدیریت افراد است

در زمان تغییرات فردی و محیطی، افراد تیم شما کار سختی به منظور مطابقت با محیط خواهند داشت. صبور باشید و بدانید کسب و کارتان به سرسختی شما نیاز دارد. باید انعطاف پذیر باشید اما هر چیزی را هم قبول نکنید. یافتن بهترین استراتژی برای حفظ تعادل میان این موارد از سخت‌ترین کارهایی است که تاکنون برعهده داشته‌اید.

ماهی بزرگ در برکه‌ی کوچک شانس بیشتری برای موفقیت دارد

اگر قدرت کافی نداشته باشید نمی‌توانید افراد زیادی را مدیریت کنید. پیشنهاد می‌کنیم مدیریت گروهی که از توانتان خارج است را به عهده نگیرید و همیشه اقتدار خود را همراه با احترام به دیگران حفظ کنید.

در یک حوزه بهترین شوید و پس از آن به دنبال توسعه توانایی‌هایتان بروید

تمایل دارید در یک زمینه بهترین باشید یا در حوزه‌های مختلف عملکرد متوسطی داشته باشید؟ قطعا مورد اول بهتر است. وقتی به تازگی کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده‌اید، سعی کنید در یک حوزه‌ی خاص بهترین شوید. بعد از این که در آن حوزه، بهترین عملکرد را از خود نشان دادید وارد دیگر حوزه‌ها شوید.

برای موفقیت در سطح ملی، تیم خوبی تشکیل دهید

رقابت در سطح ملی نیازمند استعداد بالاست. شاید بتوانید با یک گروه در شهر خودتان به موفقیت برسید اما در سطح ملی موفقیت چندانی نصیبتان نخواهد شد.

پس نیاز است وقت و انرژی بگذارید و یک تیم قدرتمند و عالی ایجاد کنید که در آن استعدادها، تمایلات و توانایی‌های مختلفی وجود دارد اما همه یک هدف مشترک را دنبال می کنند.

افراد و کارهایی که مانع رشد شما می‌شوند را رها کنید

نباید افراد و پروژه‌هایی که به پیشرفت کسب و کار شما کمک نمی‌کنند را حفظ کنید. اگر توانایی یکی از اعضا مناسب نیست و نمی‌توان آن را بهبود داد، اجازه دهید از کسب و کارتان کنار گذاشته شود. همچنین فعالیت‌هایی که برای کسب و کارتان مناسب نیستند را رها کنید.

فروتن باشید

هیچ وقت خودخواهی را با رهبری اشتباه نگیرید. برای موفقیت باید قدرتمند باشید اما این با زورگویی متفاوت است. فروتن باشید و به رهبری تبدیل شوید که اعضا با رضایت از شما تبعیت می کنند.

برای جلب اعتماد دیگران تلاش کنید

اگر بخواهید تنها روی صندلی بنشینید و دستور دهید، رهبری فوق‌العاده نخواهید بود. یک رهبر خوب درگیر پروژه می شود و ذهنش را بیدار نگه می دارد.

باید به سخت کوش ترین فرد درون شرکت تبدیل شوید. با این کار به کارمندان نشان می دهید کار کردن در شرکت چگونه است؛ می توانید یک رهبر کارآمد و مؤثر باشید و رابطه‌ی بهتری با اعضای گروهتان برقرار کنید.

پیش از شروع هر کاری درباره‌ی آن فکر کنید

وقتی بدون آمادگی و بررسی کافی وارد پروژه‌ای می شوید، اعضای گروهتان را هم با خود به درون آن می کشید. باید قبل از برداشتن اولین قدم مطمئن شوید خود و اعضای تیمتان را وارد کاری نمی کنید که توان انجام آن را ندارید. با احتیاط بیشتری کار کنید تا در آینده دچار پشیمانی نشوید.

حریص نباشید

خیلی از رهبران اجازه می دهند حرص کنترل آن‌ها را به دست بگیرد. هیچ وقت درباره‌ی پول، قدرت و منافع حریص نباشید. مسئولیت گروهی که توانایی مدیریتش را ندارید، به عهده نگیرید.

حریص بودن برای یک فرد حرفه‌ای چندان جذاب نیست و در طولانی مدت به کسب و کارتان آسیب می‌رساند. برای اشتراک دانش و آموخته‌هایتان از کسب و کار تلاش کنید و از منابعی که در اختیار دارید، برای برقراری ارتباط بهتر با دیگران بهره ببرید.

خود مسئولیت شکست‌تان را به عهده بگیرید

خود مسئولیت موفقیت و شکست کارهایتان را به عهده بگیرید. اگر کسب و کار شما رو به شکست است، با تصمیم خودتان شکست بخورید. هیچ وقت کسی را به خاطر شکستتان سرزنش نکنید، بلکه خود پاسخ گو باشید.

اگر فکر می‌کنید کسی از کار با شما سود می‌برد قطعا احساس‌تان درست است

اگر کسی به شما کمکی می کند و در مقابل از شما درخواستی ندارد، ارتباط با او را قطع نکنید و به رابطه‌ی دوطرفه‌تان ادامه دهید؛ زیرا قطعاً شما کسی هستید که می توانید به او سود برسانید. در مقابل اگر متوقف کردن کار با او به منفعت شما و کسب و کارتان است، از قطع همکاری با او ابایی نداشته باشید.

مدیری منحصر به فرد باشید

هر کسب و کاری به مدیرعاملی مختلف نیاز دارد. سبک رهبری به اندازه‌ی سازمان، گروه و اهداف شما بستگی دارد. اگر مدیری به شیوه‌ای متفاوت از شما رهبری می کند، نگران نشوید، زیرا احتمالاً شرایط کاری او با شما متفاوت است.

چشم‌اندازتان را بهبود دهید و آن را با افرادی خاص در میان بگذارید

با پیشرفت کسب و کار شما باید چشم اندازتان هم پیشرفت کند. نباید خودتان و گروهتان به اهداف ثابتی که قبلاً به آن‌ها دست یافته‌اید، راضی شوید. بلکه امکان توسعه‌ی چشم اندازتان را بدهید و آن را با دیگران در میان بگذارید.

مثبت و خوش‌اخلاق باشید

هر کسب و کاری چالش‌ها و پستی و بلندی‌های زیادی دارد. هیچ کس از رهبری بداخلاق دنباله‌روی نمی‌کند. پس بدون توجه به مشکلات و موانع مثبت‌اندیش باشید و همواره لبخند بزنید.

شاید رهبری عالی یا مدیری فوق‌العاده باشید اما قطعا هر دوی آن‌ها نخواهید بود. در طی کسب تجربیات کارآفرینی متوجه می‌شوید چطور گروهتان را به خوبی مدیریت و رهبری کنید؛ اما نیاز نیست همانند من 18 سال سختی بکشید تا این مهارت‌ها را فراگیرید.

منبع: یوکن

 


@WKPlast | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟