جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

تدوین طرح مجلس برای حذف واسطه‌ها از حمل و نقل بار
جمعی از نمایندگان طرح دو فوریتی حذف واسطه‌ها از حمل و نقل بار در کشور را تهیه و تدوین کردند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از فارس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان طرحی را تهیه و به هیأت رئیسه تحویل داده‌اند که بر اساس این طرح واسطه‌ها از حمل و نقل در کشور حذف می‌شوند و وزارت راه موظف است که بورس الکترونیک حمل بار و مسافر را به منظور کاهش هزینه‌های واسطه‌گری و تشدید رقابت در کرایه بار و قیمت بلیت راه‌اندازی کند.

وی افزود: این طرح به امضای 27 نفر از نمایندگان رسیده و با قید دوفوریت به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده است.

متن این طرح به شکل ذیل است:

وزارت راه مجاز است راه‌اندازی و اداره این بورس را به بورس کالا یا بخش خصوصی واگذار کند.

کلیه هزینه‌های  اجرای قانون از طریق دریافت سهم هر بارنامه و بلیت تأمین خواهد شد.

سامانه بورس باید به گونه‌ای باشد که کرایه بار بر اساس مناقصه‌ای تعیین گردد که شرکت‌های حمل و نقل بار و همچنین رانندگان یا نمایندگان در آن شرکت می‌کند.

صدور بارنامه و بلیت خارج از این بورس ممنوع است.

بلیت‌های فروخته شده و استردادی باید قابل فروش مجدد یا واگذاری یا تغییر نام در این بورس توسط خریداران حقیقی و حقوقی باشد.

تعیین قیمت در بورس از سوی عرضه‌کنندگان، آزاد و هرگونه تعیین قیمت یا سقف قیمت از سوی دولت و دستگاه‌های دولتی یا اتحادیه‌ها مشمول مجازات‌های قانون رقابت خواهد بود.

قیمت‌گذاری بلیت قطار از سوی دستگاه مربوطه مجاز است.

سازمان امور مالیاتی موظف است از صندلی‌های خالی در ناوگان حمل مسافر صددرصد قیمت بلیت در سامانه در آخرین لحظه ممکن برای خرید بلیط را به عنوان مالیات دریافت کند.

آخرین لحظه ممکن خرید بلیت در پروازهای داخلی 40 دقیقه، در قطار 15 دقیقه و در اتوبوس 5 دقیقه قبل از زمان حرکت ثبت‌شده در بلیت مفروض می‌گردد.

قیمت بلیت عبارت است از کل مبلغ بلیت منهای عوارض و مالیات و بیمه و هزینه پذیرایی.

وزارت راه و شهرسازی موظف است سامانه را به گونه‌ای طراحی و راه‌اندازی کند که جریمه تأخیر ناوگان حمل بار و مسافر به صورت خودکار و بدون مراجعه مسافر به حساب وی واریز گردد.

میزان جریمه بر اساس آئین‌نامه‌ای است که حداکثر سه ماه پس از ابلاغ این قانون به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به تصویب دولت می‌رسد.

وجود نابسامانی‌ها در حوزه حمل بار و مسافر باعث گردیده است علیرغم اینکه بار اصلی مسئولیت و زحمات مترتبه بر عهده رانندگان می‌باشد لکن از کمترین منافع بهره‌مند می‌باشند به نحوی که درآمد حاصله متناسب با هزینه‌های آنان نیست و در عوض دلالان با کمترین زحمت بیشترین سود را کسب می‌کنند لذا انجام عملیات حمل بار و مسافر از طریق بورس حمل بار و مسافر می‌تواند نقش مؤثری در ایجاد شفافیت و اجرای عدالت داشته باشد بر این اساس طرح مذکور جهت تحقق این اهداف تقدیم می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟