پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رهبران بزرگ و موفق، چگونه ارتباطات مؤثر برقرار می‌کنند؟
وقتی به یک رهبر بزرگ و موفق تبدیل می شوید که مهارت «ارتباط مؤثر» را در خود بوجود آورید. البته منظورمان این نیست تنها بنشینید و حرف بزنید. برای تبدیل شدن به فردی با مهارت برقراری ارتباط مؤثر، دنیا را همانند دانشگاه ببینید و چیزهای مختلفی از آن یاد بگیرید. حتی چیزهایی که امکان آموختن آن در دانشگاه هم وجود ندارد.

در کلاس درس یاد می گیریم روی شخصیت، بیان، کلمات، دستور زبان و ... متمرکز شویم اما نکات ریزی وجود دارد که باید بیاموزید تا همانند یک رهبر بزرگ و تأثیرگذار رفتار کنید.

با استفاده از چند ویژگی ارتباط مؤثر می توانید در ارتباطاتتان به نتایج فوق‌العاده‌ای دست یابید. برای بیان این چند ویژگی اساسی، رفتار رهبران بزرگ دنیا مورد بررسی قرار گرفته است. مهارت ارتباط مؤثر، یک ویژگی مهم برای موفقیت حرفه‌ای است. هر مهارتی وقتی ارزشمند است که امکان توسعه داشته باشد.

افراد دارای روابط مؤثر، دارای ویژگی موقعیت شناسی و حس آگاهی بالا هستند. موفق‌ترین افراد در ارتباط مؤثر، کسانی هستند که بیشتر گوش می‌دهند و به هر چیزی دقیق نگاه می کنند. بهترین افراد در حوزه‌ی ارتباط مؤثر، آن‌هایی هستند که در شخصیت شناسی تبحر بالایی دارند.

آن‌ها می توانند با توجه به خلق و خوی دیگران، خصوصیات و ویژگی‌های شخصیتی‌شان را حدس بزنند. این افراد کسانی هستند که به زبان بدن آشنایی دارند، نوع نگرش و طرز برخورد افراد با مسائل مختلف را پیش بینی می کنند و دقیقا می دانند هر فردی، چطور ارزش‌ها و نگرانی‌هایش را در ارتباطات اجتماعی بروز می دهد.

فرد دارای ویژگی برقراری ارتباط مؤثر، نه تنها به خوبی می تواند محیط اطرافش را شناسایی کند، بلکه توانایی بالایی درزمینهٔ انطباق خود با پیرامونش دارد. به نظر می رسد، این افراد هوش هیجانی بالایی داشته باشند؛ چرا که قادرند بدون مجادله با محیط، با آن کنار بیایند.

در اصل هیچ تفاوتی ندارد طرف مقابل آن‌ها چه کسی است. آن‌ها این مهارت را در خود به وجود آورده‌اند که با هر فرد یا گروهی با هر نوع خصوصیت و طرز برخورد، ارتباط برقرار کنند.

با توجه به توضیحاتی که در مورد افراد با توانایی ارتباط مؤثر گفته شد، در می یابیم مهارت‌هایمان در این زمینه به تکامل رسیده و می‌توانیم به شخصی با مهارت ارتباط مؤثر تبدیل شویم یا نه؟

در ادامه‌ی مقاله، 10 راز ارتباط مؤثر را بیان می کنیم. شما باید به مرتبه‌ای رسیده باشید که بتوانید در ارتباطات خود با افراد دیگر، از این 10 اصل استفاده کنید.

1. دورویی و ریاکاری نکنید

قطعاً هیچ کسی تمایل ندارد با فردی کار کند که به او اعتماد ندارد. اگر مردم احساس کنند رهبرشان لایق اعتماد کردن است، از او حمایت کرده و تمام خطراتی که در مسیر وجود دارد را می پذیرند؛ اما اگر رهبر، شخصیت متزلزل و ضعیفی داشته باشد و مردم از دورویی او مطلع شوند، هیچ وقت نمی توانند به او اعتماد کنند.

باید بدانید وقتی اعتماد به وجود می‌آید که رفتار صادقانه‌ای داشته باشید، تفکرتان هوشمندانه باشد و در تصمیم‌گیری‌ها قاطع عمل کنید.

باید بدانید اگر اعتماد به وجود آید، بخشش و همدلی نیز در سایه‌ی آن ایجاد می شود. مردم به راحتی می توانند رهبری که به او اعتماد دارند را ببخشند.

قطعا خود شما هم نمی‌توانید به راحتی از کسانی که به آن‌ها اعتماد ندارید، بگذرید.

2. رابطه‌ای صمیمانه برقرار کنید

رابطه‌ی صمیمانه به معنای آن نیست اجازه دهید تمام افراد، همه چیز را بدانند؛ این کار هیچ لزومی ندارد. مهم این است ارتباطتان با دیگران دوطرفه باشد. نباید فقط شما صحبت کنید؛ بگذارید افراد درون سازمانتان احساس کنند به آن‌ها اهمیت می دهید. وقتی روابطتان صمیمانه باشد، مکالمه‌ای دلنشین و مؤثر را تجربه خواهید کرد. دیگران تا وقتی ندانند چقدر به آن‌ها و احساساتشان اهمیت می دهید، قطعاً برایشان مهم نیست چه اطلاعاتی دارید یا اصلاً چه می‌خواهید بگویید.

یکی از اصول کلاسیک تئوری کسب و کار می گوید رهبران بزرگ باید تا جای ممکن با کارمندانشان فاصله بگیرند؛ پس رعایت جایگاه رهبر و تفاوتش با دیگران بسیار مهم است؛ اما نظر من این است فاصله گرفتن اجازه نمی‌دهد ارتباط، شکل واقعی به خود بگیرد.

وقتی روابط نزدیکی با کارمندان و دوستانتان نداشته باشید، هیچ وقت نمی‌فهمید در ذهنشان چه خبر است و وقتی از آن مطلع می شوید که برای انجام هر کاری در هر رابطه‌ای، دیر شده است.

3. صریح و ساده رفتار کنید

مطمئناً یک شخصیت مشخص و دقیق بسیار بهتر از یک شخصیت پیچیده است. مردم در برخورد با شخصیت‌های پیچیده و مرموز، احساس امنیت و راحتی کمتری دارند. پس در ارتباطاتتان به جای این که به گونه‌ای رفتار کنید که طرف مقابل فکر کند به دنبال گیج کردن او هستید، یاد بگیرید نیازی نیست با طرف مقابل بازی کنیم تا در رقابت از او جلوتر بیفتیم.

همیشه در ارتباطاتتان، اهداف خود را در نظر بگیرید و سعی کنید به آن‌ها دست یابید، اما همان اندازه هم به دیگران و اهدافشان اهمیت دهید.

سعی نکنید با سردرگم کردن طرف مقابل، رقیب را دور بزنید. مسئله‌ی مهم این است اگر همیشه صریح باشید و حرف خود را واضح بیان کنید، شانس بیشتری برای برقراری ارتباط مؤثر خواهید داشت و تمایل طرف مقابل هم برای گوش دادن به حرف‌های شما بیشتر می‌شود؛ اما اگر مدام به حاشیه بروید، مدت زمان مکالمه برای طرف مقابل طولانی‌تر شده و او هم توجهی به صحبت‌هایتان نخواهد داشت.

4. اطرافیان را تحت‌ تأثیر قرار دهید

افراد با مهارت برقراری ارتباط مؤثر، تمرکز ی روی یادگیری یا دریافت اطلاعات ندارند؛ بلکه در انتقال ایده‌ها، اولویت بندی انتظارات و توسعه‌ی چشم‌اندازهایشان توانمند هستند. همیشه باید بدانید رمز اصلی تأثیرگذاری روی طرف مقابل، داشتن یک قلب مهربان است.

هر چقدر در ارتباطات خود بیشتر روی کمک به دیگران تمرکز کنید، به هدفتان دست می یابید. شاید این نگرش از نظرتان اشتباه باشد یا به نتیجه‌ای نرسد؛ اما بهتر است به جای این که به دنبال نتیجه باشید به یک ارتباط مؤثر و درست فکر کنید.

ممکن است تصور کنید با اهمیت دادن به خواسته‌ی طرف مقابل، او از شما سوء استفاده می کند اما مطمئن باشید اگر در تمام موارد به دنبال حفظ تعادل باشید، به نتیجه‌ی مطلوب خواهید رسید و هیچ وقت هم فکر نمی کنید از شما سوء استفاده شده است.

5. ذهنیت باز داشته باشید

دنباله‌روی از همان طرز فکرهای قدیمی که سالیان زیادی با آن‌ها زندگی کرده‌ایم، اصلی‌ترین عامل محدودکننده در مقابل فرصت‌های جدید است.

یک رهبر خوب و موفق در مقابل ایده ها و نظرات جدید مقاومت نمی کند. بلکه این رهبر با میل و اشتیاق فراوان به دنبال آن است ذهن خود را برای قبول نظرات و مواضع مخالف آماده کند تا بتواند رضایتشان را به دست آورده و آن‌ها را با خود همراه سازد.

واقعا تعجب برانگیز است برخی افراد از پذیرش دیدگاه‌های مخالف هراس دارند؛ در حالی که باید راغب و علاقه‌مند باشند این نظرات را دریافت کرده و از آن‌ها در راستای دست یابی به اهدافشان استفاده کنند.

هر ایده و نظر جدید سبب می شود افق تازه‌ای در ذهن فرد باز شود. با افرای که در تعامل هستید مکالمات باز داشته باشید، اجازه دهید شما را به چالش بکشند، چرا که همین چالش‌ها سبب پیشرفتتان خواهد شد.

یادتان باشد اصلاً مهم نیست آن‌ها با شما مخالف یا موافق هستند، بلکه همین که نشان دهید می خواهید با آرامش و حوصله به آن‌ها گوش دهید و به مکالمه با هم بپردازید، مهم است. با ذهنی باز با اطرافیانتان صحبت کنید و سعی کنید چیزهای ارزشمندی از آن‌ها یاد بگیرید.

6. کمتر حرف بزنید و بیشتر گوش کنید

این که فقط شما حرف بزنید، به معنای آن نیست وارد یک مکالمه شده‌اید و ارتباط مؤثری برقرار شده است. بهترین شکل گفت و گو با گفت و شنود متقابل شکل می‌گیرد نه در جریان سخنرانی یا وقتی با خودتان در حال صحبت هستید.

با حرف زدن هیچ یادگیری شکل نمی گیرد، زیرا در این وضعیت تنها شما اطلاعات را منتقل می کنید و چیزی به دست نمی آورید تا به آموخته‌هایتان اضافه شود. پس بیشتر گوش کنید تا در مسیر دست یابی به مهارت ارتباط مؤثر قرار گیرید.

7. به جای خودخواهی، همدلی کنید

من رهبران بزرگی را می شناسم که باور دارند انسان نباید خصوصیات درونی و اخلاقی خود را با هیچ چیزی جایگزین کند.

یک ارتباط مؤثر زمانی ایجاد می شود که صراحت در فرد، با همدلی و توجه متقابل همراه باشد نه با خودخواهی. باید بدانید ارتباط توأم با همدلی نشان دهنده اصالت و شفافیت درونی است که امروزه در کمتر فرد و جامعه‌ای وجود دارد.

در ارتباطتان با دیگران توجه کنید تکیه کردن به فرد قابل اعتماد و همدلی با آن‌ها، بسیار بهتر از ارتباط توأم با خودخواهی و توجه افراطی به خودمان است.

هر چقدر دو طرف بیشتر گرفتار خودخواهی شوند، ارتباط شکننده‌تر خواهد شد. به‌کارگیری این اصل متقابل در ارتباطاتمان سبب می شود خشم به احترام و شک به اعتماد تبدیل شود.

8. به ناگفته‌ها و نانوشته‌ها هم توجه کنید

این راز ارتباط مؤثر به معنای آن است که تنها به چیزهایی که می بینید توجه نکنید. باید درک بالایی داشته باشید. بعضی چیزها درباره‌ی افراد و مسائل را مرموزانه دریابید. خصوصیتی که نشان دهنده‌ی یک رهبر بزرگ است در ذهنتان مجسم کنید؛ آن‌ها برای درک ناگفته‌ها، نانوشته‌ها و آنچه شاهدش نبوده‌اند، توانایی بالایی دارند.

همانند این است که سفیدی‌های میان خطوط یک نوشته را بخوانند. پس می دانند مسیر دست یابی به پیشرفت ، به معنای فاصله گرفتن از افراد و جامعه‌ی تحت رهبری‌شان نیست.

تنها برای چند دقیقه چشم‌ها و لب‌هایتان را ببندید و خوب گوش دهید؛ قطعاً از این که قادر به درک چیزهای تازه‌ای هستید شگفت زده خواهید شد.

9. روی موضوعی که می‌خواهید درباره‌ی آن حرف بزنید تسلط کامل داشته باشید

در مورد موضوعی که می‌خواهید صحبت کنید، اطلاعات جامعی به دست آورید (حتی اگر هنگام صحبت، از تمام اطلاعات استفاده نکنید).

وقتی دیگران فکر کنند شما در مورد موضوع صحبتتان تخصص کافی ندارید، قطعاً توجهی به شما نداشته و وقتشان را در اختیارتان نخواهند گذاشت. اغلب افراد موفق تمایل ندارند به صحبت‌های کسی گوش دهند که چیزی به دانش آن‌ها اضافه نمی کند.

همیشه می گویند آنچه می گویید مهم نیست، چگونه گفتن آن مهم است؛ اما اکنون می خواهم بگویم اتفاقاً خیلی مهم است شما چه می گویید. افرادی که دارای توانایی برقراری ارتباط مؤثر هستند، به هر دو مورد (اینکه چه می گویید و چگونه می گویید) اهمیت می دهند و این مسئله سبب می شود به یک فرد حراف تبدیل نشوند.
10. به تمام اعضای گروه اهمیت دهید

رهبران بزرگ قرار نیست با دیگران به صورت خصوصی ارتباط داشته باشند. یک فرد با مهارت برقراری ارتباط مؤثر، باید در صحبت و ارتباطش با دیگران انعطاف پذیری کامل داشته باشد. باید بتواند با تمام افرادی که در سالن کنفرانس حاضر هستند، به راحتی صحبت کند به طوری که هر فرد احساس کند مستقیماً با او صحبت می شود.

اگر در جمعی حضور دارید که هم‌زمان با تمام افراد حاضر مشغول مکالمه هستید، باید بتوانید اعتبار لازم را به دست آورید و اعتماد تمامی آن‌ها را جلب کنید. تفاهم و برقراری ارتباط مؤثر، کلید اصلی ارتباطات موفق است.

این رازهای ارتباط مؤثر از زبان رهبران بزرگ، در هر زمان و برای هر نوع ارتباطی قابل استفاده است. وقتی می خواهید پیامی برای برقراری ارتباط ارسال کنید، مطمئن شوید پیامتان به صورت صحیح منتقل می شود.

مهم این است احساس کنید برقراری ارتباط، برای پرداختن به خودتان نیست و تنها به منظور تعامل با دیگران انجام می گیرد. اگر در ارتباط به طرف مقابل اهمیت داده شود، قطعاً تعداد زیادی از مشکلات ارتباطی رفع شده و روابطتان رو به پیشرفت می‌رود.

منبع: یوکن

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟