سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

از تعلیق ها چه خبر؟! یک نفر هم برای رفع تعلیق جواب ما را نمی دهد
یکی از واحدهای تولیدی که اخیرا با تعلیق سهمیه‌ی خود مواجه شده، در پیامی نتیجه پیگیری ها و دوندگی های خود را برای ویکی پلاست، چنین نوشت...

در حدود 10 روز پیش صنایع استان‌ها اومدن به بهانه اینکه باید گریدهای مصرفی هر واحد تولیدی مشخص بشه خیلی از کدها رو تعلیق کرد. اول در ظاهر چیز بدی نبود برای اینکه بتونن جلوی دلالی رو بگیرند و مشخص بشه کدوم واحد داره کاره میکنه کدوم گرید رو داره استفاده میکنه.

ما پرسیدیم باید چکار کنیم؟ گفتند باید برید گریدهای مصرفی تون رو بهین یاب مشخص کنید که کدوم گرید رو استفاده می‌کنید ما و خیلی های دیگه هم رفتیم این کار رو انجام دادیم و کاری بود که 3 دقیقه بیشتر زمان نمی‌برد و تایید رو زدیم.

3 یا 4 روز گذشت ما می‌رفتیم بهین یاب می‌دیدیم همچنان تعلیق هستیم. مراجعه کردیم صنایع استان و علت رو جویا شدیم که چرا تعلیق مارو بر نمی‌دارین؟ گفتند که به ما گفته بودند بابت این موضوع تعلیق کنید ولی دستور العملی نداریم که بعد از اینکه شما گریداتونو مشخص کردین چکار باید بکنیم!

ما گفتیم این یعنی چی؟! این حرف خنده داره! مگه اتوماسیون نیست؟ اتوماسیون اینطور نیست که یکی بره تعلیق کنه یکی بره دستی فعالش کنه خودشون هم گفتن دقیقا همینطوره که شما میگین ولی ما همچین پروسه ای رو نداریم!

توی اتوماسیونمون تعریف نشده! پرسیدم چکار باید بکنم الان گفتند شما باید برید صنایع تهران چون البرز بودم. ما هفته پیش رو کلا از دست دادیم و نتونستیم خرید کنیم و وقتی شنبه رفتم صنایع تهران، بعد از کلی سرگردونی و 4 تا ساختمان عوض کردن و کلی هزینه تاکسی و از این ساختمان به اون ساختمان، فهمیدیم مسئول این کار کی هست و از شانس یه آدم کاملا موجه بود و کار راه انداز بود.

من شنبه و دوشنبه هر روز رفتم اونجا و امروز (چهارشنبه 7 آبان) هم رفتم پیش ایشون به من میگه بذار خیالتو راحت کنم! این کار شدنی نیست و یه قصد و غرضی هم پشتش هست که اینا توی اتوماسیون خودشون تعریف نکردنش!

گفت ما تا الان 4 تا نامه زدیم به دفتر صنایع غیر فلزی‌، دفتر آقای صادقی نیارکی و به بورس کالا که جواب ما رو بدین! این واحدهایی که شما گفتین گریدهاشونو انتخاب بکنن رفتند انتخاب کردن و هیچ‌گونه مشکلی هم ندارن و مدارکشون تکمیله. کی باید اینارو رفع تعلیق کنه؟ می‌گفتند یک نفر جواب مارو نداده! اگه میخوای بیا بالا من نامه ها رو بهت نشون بدم.

گفت ترجیحشون اینه که تقریبا در حدود 50 درصد گرفتار بشن و 50 درصد دیگه به طور اعجاب انگیزی این مشکل رو ندارن! حالا برای اونا کی رفع تعلیق زده خدا میدونه و این داستان از هفته پیش ادامه داره تا خریدا به صورت حداقل انجام بشه!

بهش گفتم از اینی که میگی من سر در نمیارم من یه تولیدکننده ام باید مواداولیه بگیرم و کارمو راه بندازم، از بازار آزاد هم نمیتونم تأمین کنم با اختلاف 10 هزار تومان! گفتم یه چیزی بگو که من به دردم بخوره فقط گفت روش حساب نکن حداقل تا 5 یا 6 روز آینده!

این هم نتیجه پیگیری هام. براتون نوشتم که منعکس کنید شاید یکی از مسئولین بخونه این دردها رو!

شما هم اگر مشکل مشابه و تجربه ای در این زمینه دارید در بخش نظرات آن را اضافه کنید.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 87%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
جلال بهرامی پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹
سلام سهمیه شرکت ما هم بطور ناگهانی قطع شده الان ۱ ماهه نتونستیم مواد اولیه تهیه کنیم شرکت با ۲۰ نفر کارگر داره تعطیل میشه سازمان صمت و بازرگانی و تمام سامانه ها رفتیم و چک کردیم همه چی درسته ولی سهمیه برقرار نمیشه تنهاچیزی که گفتن احتمال داره به خاطر اون سهمیه قطع شده باشه میگن فاکتور فروش کم زدیم ....کاملا دلیل غیر منطقی .....یعنی من به زور باید بفروشم و تو سامانه ثبت کنم حالا چون فروشم کم بوده دیگه باید تولید رو تعطیل کنم ؟؟؟؟؟؟ و کارگران رو بیکار ؟؟؟ اینا نمیدونن واحد تولیدی پویا هست و نمیتونه متناوب تعطیل کنه دوباره کار کنه ....باید مدام فعال باشه حالا بعضی موقع فروش زیاده بعضی موقع کم ارسال پاسخ
خیری چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹
شاید فاکتورهاشونو ثبت نکردن و اینکه داخل بهین یاب برن علت تعلیق رو اعلام میکنن ارسال پاسخ
پلیمرتوس چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹
ما هم تعلیق شدیم دو‌ماه طول کشید تا آمدن بازدید یک کمیته از صنعت و معدن متشکل از بازرسی حراست بازرگانی صمت و خانه صنعت و معدن و حقوق مصرف کننده و... بعد دو ماه و کلی دوندگی رفع شده خدا رو شکر ولی سهیمه یک پنجم شده ارسال پاسخ
علی احمدی چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹
با سلام : ما هم به همین مشکل برخوردیم با فرق اینکه ما 2 ماه است که پیگیریم و هنوز هم به نتیجه نرسیدیم بدلیل عدم مواد اولیه مجبور شدیم 10 نفر از کارگرهایمان را کم کنیم ضمن اینکه سهمیه ما را به 10 درصد قبل رساندند یعنی اگر قبلا 100 تن میتونستیم خرید کنیم الان 10 تن میتونیم و همیشه هم به مقدار سهمیه امان برای خرید نگاه نکردیم و فقط به مقدار نییازمان بسنده کردیم جالب است که بعنوان تولید کننده که ازما توقع جهش تولید و ایجاد اشتغال ذائی و غیره دارند نمیتوانیم خرید کنیم ولی از کوچه سرپولک و سایر فروشندگان مواد اولیه اگر هزار تن هم مواد بخواهیم برای عرضه فروش آزاد دارند نتیجه اینکه 1 - پنبه تولید را میخواهند بزنند 2 - ناراضایتی بین مردم میخواهند ایجاد کنند با کارگران بیکار و تولید کنندخ های بیچاره 3 - بحرف مسئولین رده بالای مملکت گوش نمیدند و تره هم برای حرفهایشان خورد نمیکنند تا همانطور که گفتم نارضایتی ایجاد کنند در واقع ضد انقلابهای داخلی هستند . 4- کلیه خریدها نقدی و فروشها بصورت 4 ماهه به فروشگاههای زنجیره ایبا هزار مشکل و هزینه های مضاعف - توضیحا اینکه این مشکل را ما حداقل در این 2 ماه برای 50 تولید کننده در ادارات صنایع الیرز و تهران دیدیم و خودشان را راحت کرده و به بهانه کرونا ارباب روجوع را هم نمیبیند و این یعنی ورشکستگی کامل و بسته شدن واحدهای تولیدی تا پایان سال ارسال پاسخ
پیمان چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹
الان یه هفته س که کد ما تعلیق شده، هرکجا می ریم به در بسته میخوریم، رفتم وزارت صنعت میگه ما تعلیق نکردیم، میرم اتحادیه میگه دست ما نیست، آمار تولید رد کردیم میگه باید کار گروه بررسی کنه، میگیم خوب کار گروه بیاد بررسی کنه، میگن کرونا اجازه بررسی های جدیدُ نمیده، والا ما نمی دونیم چند نفر برای یه کدِ بهین یاب باید دستور بدن، همه دستور ها شده خلق الساعه و کسی هم پاسخگو نیست، مثلا سال سال جهش تولید و حمایت از تولید کننده س ارسال پاسخ
خیری چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹
شاید سامانه فاکتورهاشونو وارد نکردن

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟