پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

سهام شرکتهای پتروشیمی را بخریم
میربلوک عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن استان تهران: راهکار برای حل مشکل مواد اولیه وجود دارد، فقط باید همگی همتهای بزرگمان را چاشنی کنیم.

اگر تصمیم صنایع تکمیلی برای حل مشکل مواد جدی است چرا نباید خودمان دست به کار شویم و از راهکارهای قانونی برای حل مشکلمان استفاده کنیم.

به گزارش ویکی پلاست، جملاتی که در بالا آمده‌است گفته‌های علیرضا میربلوک دبیر خانه صنعت و معدن استان تهران است که در واکنش به اعتراض صنعتگران نسبت به گرانی مواد و مشکلات عرضه مواد مطرح شد.

او در توضیح سخنانش گفت: وقتی نحوه مدیریت شرکتهای پتروشیمی را بررسی می کنیم متوجه می شویم سهام این شرکتها به صندوقهای بازنشستگی گوناگون و سهام عدالت و درصد کمی هم در بورس تعلق دارد. بنابراین سهام شرکتهای پتروشیمی کاملا قابل خرید و فروش است و بعضی از این سهامداران هم آمادگی فروش سهام‌ خود را دارند. بنابراین بهتر است صنایع تکمیلی به صورت جمعی و یا حتی فرد به فرد در این خصوص اقدام کنند و سهام شرکتهای پتروشیمی را خریداری کنند.

میربلوک ادامه داد: وقتی ما نسبت به عرضه مواد پتروشیمی و نحوه قیمت گذاری و گرانی آن اعتراض داریم فقط گلایه است و بیان اینکه پتروشیمی ها از رانت استفاده می کنند کار منطقی نیست خودمان هم باید تصمیم گیری درستی انجام دهیم و با مدیریت وضعیت موجود مشکلاتمان را حل کنیم. بهترین راه حل هم این است که سهام شرکتهای پتروشیمی را خریداری کنیم. اگر ما به عنوان صنایع تکمیلی به صورت فردی و یا حتی از طریق انجمنها و تشکلها این سهام را خریداری کنیم به سهامدار عمده و تصمیم گیر تبدیل شده و حتی می توانیم به هیات مدیره این شرکتها راه پیدا کنیم و شرایط را به نفع صنایع تکمیلی تغییر دهیم.

وی درتوضیح استراتژی که در نظر دارد گفت: گام اول ما باید خرید سهام، گام دوم تبدیل شدن به سهام دار بزرگ و گام سوم تبدیل شدن به اکثریت سهام باشد در این صورت است که وارد هیات مدیره می شویم و در مجامع شرکتها حرفهایمان را میزنیم و نظراتمان را بیان کرده و سیاستگذاری را به نفع خودمان تغییر می دهیم.

میرلوک با بیان اینکه گفتن اینکه پتروشیمی ها دست بالا را دارند و ما نمی‌توانیم کاری بکنیم اصلا درست نیست ادامه داد: البته من اعتقادی به اینکه پتروشیمی ها از رانت استفاده می کنند ندارم اما سوالم از همکارانم این است که اگر آنها از رانت استفاده می کنند راهکار قانونی برای اینکه ما هم از این مزیت استفاده کنیم وجود دارد، ما باید کمی هم به سیاستگذاری های خودمان انتقاد کنیم و راه حل درست را انتخاب کنیم. چه تک به تک و چه به صورت جمعی سهام را خریداری کنیم قطعا در کوتاه مدت می توانیم منافعمان را در سطح مدیریتی پتروشیمی ها دنبال کنیم و از این امر همه خانواده صنایع تکمیلی منتفع خواهند شد.

وی گفت: من فکر می کنم گلایه کردن و فقط صحبت کردن فایده ای ندارد خودمان باید فکری بکنیم و حالا که راهکار قانونی هم وجود دارد پس همت کنیم و از راهکار قانونی برای به دست آوردن فرصتها استفاده کنیم. بسیاری از سهامداران عمده پتروشیمی ها حاضر به فروش هستند و ما برای خرید باید همت کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 50%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
پروین جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام سهام شرکت های پتروشیمی معمولا" در چه فاصله زمانی برای فروش عرضه می شود ارسال پاسخ
جواد دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷
سلام وقت بخیر اطلاعاتی درمورد خرید سهام پتروشیمی ازشما میخواستم ممنون میشم راهنماییم کنید ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟