جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

رفتارهایی که کارمندان را در شغل جدیدشان به موفقیت می‌رساند
بعد از ارسال تقاضای شغلی، مصاحبه‌ی کاری و توافق بر سر حقوق، اکنون می توانید با خیال آسوده کمی به خود استراحت دهید. البته این بدترین تصمیمی است که می توان گرفت. در روزهای نخست کاری، باید بتوانید توانایی‌های خود را به مدیران ثابت کنید.

روزهای نخست کاری را به سه دوره هفته اول، ماه اول و 90 روز اول تقسیم کنید تا بتوانید خود را به عنوان کارمندی حرفه‌ای بشناسانید.

هفته اول کاری

اولویت‌های تیمتان را مشخص کنید

احتمالاً هفته‌ی اول کاری برایتان سبک‌تر خواهد بود و فرصت بسیار خوبی است تا با محیط کار و وظایف خود آشنا شوید. البته ممکن است با انبوهی از وظایف مواجه شوید. هر یک از دو موقعیت پیش آمد، در هر صورت نزد مدیرتان بروید و درباره اولویت‌ها و مشکلات تیم تان صحبت کنید.

نقشه ساختار سازمان را مطالعه کنید

احتمالاً همان روز اول، نقشه ساختار سازمان را به شما می دهند اما اگر هم ندهند، با پرس و جو درباره ساختار سازمان می توانید این نقشه را طراحی کنید. باید بدانید واحد شما با چه واحدهای دیگری ارتباط دارد. این کار به شما کمک می کند نقشه راهتان را تعیین کنید.

یک روز کامل را در دفتر کار سپری کنید

آیا در پایان شب عملکرد بهتری دارید یا تمایل دارید 7 صبح مشغول کار شوید و زودتر به خانه برگردید؟ بهترین تصمیم این است به ساعت طبیعی بدنتان توجه کنید و ساعت کاری‌تان را براین اساس تنظیم کنید.

اولین هفته کاری، بهترین زمان است تا بفهمید در چه ساعاتی بازدهی بیشتری دارید. اگر یک روز طولانی در دفتر کار بمانید، در می یابید اوج کارتان چه زمانی است و چه ساعتی می توانید مفیدتر باشید.

با همکارانتان ملاقات کنید

شما بارها با همکارانتان ملاقات می کنید، اما هفته‌ی اول بسیار اهمیت دارد. خودتان را به همکاران معرفی کنید و نام و مسئولیتشان را بپرسید. می توانید با آن‌ها کمی صمیمی شوید و درباره زندگی شخصی و سرگرمی‌هایشان سؤال کنید.

با مدیر تعامل برقرار کنید

در پایان هفته نخست، پیش مدیرتان بروید و او را در جریان پیشرفت کاری خود بگذارید. این فرصت مناسبی است تا نظر مدیر را درباره خودتان بدانید و عملکرد بهتری از خود نشان دهید.

30 روز نخست کاری

با همکاران ملاقات کنید

بسیار مهم است با همکاران خود صحبت کنید. بهتر است نام افرادی را که ملاقات کردید، یادداشت کنید زیرا ممکن است آن‌ها را فراموش کنید.

بپرسید، گوش دهید و خوب ببینید

ماه نخست، بهترین زمان برای یادگیری است. باید به رفتار، عملکرد و توصیه همکاران و مدیرتان توجه کنید. اگر شرایط دلخواهتان نیست، انتقاد نکنید.

بلکه دلیل آن موضوع را بپرسید، شاید دلیل موجهی باشد که شما از آن بی‌اطلاع بوده‌اید. در ماه نخست می توانید پیشنهاد دهید اما بهتر است به دنبال یادگیری و فهم عمیق‌تر باشید.

به نیازهای شرکت توجه کنید

بهتر است در ماه نخست، به دنبال شناخت اولویت‌ها و نیازمندی‌ها باشید. برای مثال، اگر شرکت به مسئول کنترل پروژه نیاز دارد، کار با نرم افزار آن را فرا بگیرید.

درباره مشکلات تیم کاری‌تان بنویسید

به اطرافتان توجه کنید و با دقت مشکلات تیم را پیدا کنید. باید بدانید چه مواردی روند کار را دچار مشکل می کند. ابتدا باید فهم دقیقی از وضع موجود داشته باشید تا پس از آن بتوانید پیشنهادی ارائه دهید.

تغذیه سالم داشته باشید و به میزان کافی استراحت کنید

شاید این توصیه مستقیماً با عملکرد کاری شما ارتباط نداشته باشد اما سلامت جسمی و مقاومت بدن شما که به نوشیدن آب کافی، تغذیه سالم و استراحت کافی وابسته است، روی عملکرد شما تأثیر می گذارد. پس تغذیه مناسب و استراحت کافی بسیار مهم است.

90 روز نخست

با افراد خبره در ارتباط باشید

بعد از چند هفته کار حتماً با افراد خبره و ماهر در محل کار آشنا شده‌اید. ارتباط تان را با این افراد حفظ کنید تا بتوانید به موفقیت برسید. قطعاً این افراد می توانند نکات ارزشمندی به شما یاد دهند.

انتظارات مشخصی داشته باشید

ارتباط خود را با مدیرتان حفظ کنید و اهداف و انتظاراتتان را مشخص کنید. باید به مدیرتان اثبات کنید اهدافتان در راستای منافع شرکت است و به وظایف روزانه‌تان آسیبی وارد نمی کند. همچنین شما می توانید از اهداف بلندمدت شرکت مطلع شوید.

برخی وظایف محول نشده را به عهده بگیرید

در تمام کسب و کار ها وظایف نانوشته‌ای وجود دارد که می توانید آن‌ها را به عهده بگیرید؛ مثلاً گاهی می توانید برای محل کار خوراکی تهیه کنید یا ظرف‌ها را بشویید.

هر روز همانند روز مصاحبه شغلی‌تان باشید

روز مصاحبه را به یاد دارید که چقدر مشتاق و متمرکز بودید. باید فکر کنید هر وظیفه‌ای که به شما محول می شود، بخشی از مصاحبه شغلی شماست. فکر خود را روی این موضوع متمرکز کنید تا بتوانید به اعتبار زیادی دست یابید.

با همکاران قدیمی خود ارتباط برقرار کنید

هر از چند گاهی وقت بگذارید و با همکاران قدیمی خود دیدن کنید. توصیه می کنم گاهی برای مدیران و همکاران سابق خود ایمیل یا پیامک بزنید.

باید بدانید، برای رسیدن به بهترین نتیجه شغلی باید سخت تلاش کنید. شما تنها یک بار شانس تأثیرگذاری مثبت در نگاه اول را خواهید داشت، پس تنها یک بار می توانید خاطره‌ی خوبی از اولین برخوردتان بسازید. با شروع کار جدید، با جدیت تلاش کنید. آینده شغلی شما به عملکردتان در اولین روزها وابسته است.

منبع: یوکن
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟