جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پنج کاری که شرکت‌ها انجام می‌دهند ولی کارمندان بخش تکنولوژی خوششان نمی‌آید
اطلاعات زیادی در فضای مجازی موجود است که نشان می‌دهد طرفداران تکنولوژی چقدر زیاد هستند.

یعنی با افزایش شغل‌ها و جایگاه‌های بخش کامپیوتر و فناوری، حفظ استعدادهای بخش تکنولوژی کاری دشوار شده است.

در حالیکه شرکت‌ها هزینه‌ی زیادی صرف کارآموزی کارمندان بخش تکنولوژی کرده‌اند، از دست دادن این افراد ضرر بزرگیست. پس راه حل چیست؟ چطور مطمئن شوید که کارمندان خود را حفظ خواهید کرد؟

خب. پس بعنوان مدیر، این پنج کار را هرگز انجام ندهید.

1. ندادن فرصت یادگیری مهارتهای جدید به کارکنان

همه‌ی کارکنان میل دارند کارهای جدید یاد بگیرند. چون 78 درصد از کارکنان می‌گویند که اگر شرکتشان مسیر آموزشی بهتری داشت، بیشتر در آن شرکت می‌ماندند. این مسئله هم برای کارمندان بخش تکنولوژی که می‌خواهند آخرین تکنولوژی روز را فرا بگیرند، کاملاً صدق می‌کند.

یک ضرورت هم برای اینکار وجود دارد. اخیراً در شرکت «لینکدین»، 10 مهارت محبوب را شناسایی کردیم که بیشترشان مربوط به تکنولوژی بودند. جالب اینجاست که بیشترشان تا 5 سال پیش در لیست علاقمندی کارکنان نبودند. بنابراین یکی از بهترین راه‌های برای از دست دادن کارمندانتان این است که بهشان فرصت یادگیری و پیشرفت ندهید و سطح دانش آنها را عقب‌مانده و تاریخ‌گذشته نگهدارید.

2. فقط آموزش مهارتهای تکنولوژیکی را بدهید و بس

درسته. کارمندان بخش تکنولوژی تشنه‌ی یادگیری مهارتهای جدیدند. ولی این اشتباه است که فکر کنیم همه‌شان می‌خواهند استاد همه‌چیز بشوند.

کارکنان بخش فناوری هم مثل بقیه‌ی کارکنان می‌خواهند توانایی‌هایشان را ارتقا بدهند و بعضی اوقات در حیطه‌های فراتر از تکنولوژی گام می‌گذارند.

برای مثال «مهارت‌های نرم» (Soft Skills) برای رسیدن به سطوح بالا اهمیت خاصی پیدا می‌کنند. بنابراین اگر شما فقط کارکنان بخش فناوری خود را در زمینه مهارتهای تکنولوژیکی آموزش بدهید، از پیشرفت آنان جلوگیری کرده‌اید. و آنها هم دست روی دست نمی‌گذارند و از شرکت خواهند رفت.

3. روی اهداف بزرگ تمرکز کنید تا کارمندانتان بی‌انگیزه شوند

شغل‌های مربوط به تکنولوژی سخت هستند. کدنویسی، کار کردن پشت میز آی.تی و امنیت شبکه می‌توانند بعد از مدتی طاقت‌فرسا شوند.

به همین منظور توضیح دادن مسائل مربوط به کار دشوار هستند. یک مسئول بخش کامپیوتر در بیمارستان فقط کار کدنویسی انجام نمی‌دهد.

بلکه به سلامت و رضایت بیماران هم توجه دارند. کارکنان بخش آی.تی در شرکت بیمه فقط فایروال نصب نمی‌کنند. بلکه برای جلب رضایت و اعتماد مشتریان نسبت به شرکت بیمه تلاش می‌کنند.

هر سازمانی منافعی برای جامعه‌ی خود دارد. هرچه بیشتر برای منفعت کارکنان بخش تکنولوژی ارزش قائل شوید و به آنها آزادی عمل بدهید، انگیزه و روحیه‌ی آنها بالاتر رفته و بیشتر ماندگار می‌شوند.

4. بطور مداوم به دنبال جذب مدیران ارشد باشید

بزرگ‌ترین دلیلی که کارمندان بخش تکنولوژی برای توسعه‌ی مهارتشان، شرکت ضعیف را ترک می‌کنند. به این معنی است که کارکنان بخش تکنولوژی چیزی بیش از یک کار بن‌بست می‌خواهند.

بنابراین یکی از بدترین کارها این است که پست‌های مدیریتی را افزایش دهید. این باعث می‌شود شغل مسئولین تکنولوژی در حاشیه قرار بگیرد و آنها هم بفکر استخدام در شرکتی دیگر بیافتند.

ممکن است نتوانید تمام پست‌های مدیریتی را با افراد عضو شرکتتان پر کنید. ولی با کار کردن و توسعه‌ی مهارتهای افراد حاضر در شرکت، هرجایی که به پست مدیریتی نیاز بود، از پرسنل موجود استفاده کنید و به این صورت کارکنان زیادی را هم حفظ خواهید کرد.

5. مدیران با کارکنان جزء، هیچ گفتگویی نداشته باشند

بسیاری از مدیران بخش، با کارکنان زیردستشان گفتگو ندارند. این باعث می‌شود کارکنان، بلندپروازی‌های خود را از مدیران مخفی نگهدارند. و وقتی که یک شغل جدید جای دیگر پیدا کرده‌اند، مدیرانشان سورپرایز می‌شوند و جایگاه پرسنل خالی می‌ماند.

وقتش رسیده تا این روند را پیش بگیرید. مخصوصاً برای کارکنان بخش تکنولوژی یا کامپیوتر که فرصتهای زیادی در شرکتهای دیگر دارند. مدیران باید بطور انحصاری با کارکنان ارتباط برقرار کنند و بلندپروازی‌ها و رویاهای شغلی آنها را بدانند و برای تحقق این اهداف به کارکنان کمک کنند.

این تعامل مدیر و کارمند، نتیجه‌ی غیرمتغیری دارد و همیشه به حفظ کارکنان منجر می‌شود. حتی زمانی که شرکت در تحقق اهداف کارمندش ناتوان باشد، حداقل مدیرمسئول، از زمان رفتن کارمند باخبر می‌شود و سورپرایز نخواهد شد و برای جایگزینی او پیشدستی می‌کند.

می‌خواهید یک مثال واقعی از این موضوع بشنوید؟
روش کاری کریگ ویلیامز رئیس سابق بخش آی.تی در شرکت «لینکدین» بر همین اساس بود که به موفقیتی چشمگیر انجامید.

منبع: یوکن

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟