جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

16 روش‌ برای هدایت، الهام‌ بخشی و تشویق تیم به سمت موفقیت
نیروی انسانی، مهم‌ترین و اصلی‌ترین منابع هر شرکت هستند. هر رهبر برای ایجاد و حفظ اشتیاق بین کارمندان و دستیابی به نتایج مطلوب به یک راهبرد انگیزشی نیاز دارد.

شما به عنوان رهبر بر عملکرد تیمتان تأثیر می‌گذارید. این وظیفه‌ شماست که استانداردهای خود را تعیین کنید و در دستیابی تیمتان به سمت موفقیت، مشوق و الهام‌بخش باشید. عدم توجه به امور تیمی و تمرکز صرف بر روی اهداف شخصی برای تیم و برندتان منفعتی نخواهد داشت.

در ادامه 16 روش‌ مؤثر برای انگیزه‌بخشی به کارمندان معرفی شده است که رشد مداوم سازمانتان را تضمین می‌کند.

نیازهای افراد را شناسایی کنید

تنها راهی که می‌توانید از نیازهای تیم آگاه شده و از این طریق به موفقیت برسید، گوش کردن به‌ آن‌هاست. گاهی گوش کردن به‌ سادگی می‌تواند به شما در شناخت نیازهای تیمتان کمک کند.
به آن‌ها احترام بگذارید و تشویقشان کنید

بسیاری از مواقع، مردم فقط به یک تشویق کوچک احتیاج دارند تا به خود و پتانسیل‌هایشان باور پیدا کنند.

اغلب تشکر کردن مهمتر از پاداش دادن است. حتی کوچک‌ترین موفقیت‌ها ارزش تعریف و تمجید دارند؛ چرا که در مسیر موفقیت باید هر یک از این گام‌های کوچک را طی کرد. به تیمتان نشان دهید که همه‌ اعضا در این موفقیت، نقش مهم و سازنده‌ای داشتند.

صادقانه از هر شخص به سبب همکاری منحصربه‌فردش تشکر کنید. به آن‌ها احترام بگذارید و برای سخت‌کوشی و فداکاری آن‌ها ارزش قائل شوید.

رقابت سالم ایجاد کنید

آیا می‌خواهید تیمتان مشتاق و باانگیزه باشد؟ پس متفاوت عمل کنید و به اعضا اجازه جستجو و کشف بیشتری بدهید.

با تعیین پاداش نیز می‌توانید فرآیند کار را جالب‌ و درگیرکننده‌تر بسازید. افراد وقتی بدانند که پاداشی در کار است، بهترین ایده‌ها و بیشترین تلاش‌هایشان را به کار می‌گیرند.

اید آن‌ها را از منطقه امنشان خارج کنید. بدین ترتیب، با حفظ روحیه قوی در‌ تیم نیمی از موفقیت را به دست خواهید آورد.

از مدیریت ذره‌بینی بپرهیزید

یک رهبر واقعی از دور بر کارها نظارت می‌کند و به کارمندان اجازه می‌دهد که وظایفشان را انجام دهند؛ نه اینکه بالای سر آن‌ها بایستد.

اگر استخدام آن‌ها انتخاب درستی بوده‌ است، پس باید به اعضای تیمتان اعتماد کنید تا کارشان را انجام دهند. هیچ احتیاجی به «مدیریت ذره‌بینی» نیست. اگر انتخاب اشتباهی کرده‌اید، باید مسئولیت آن‌ را بپذیرید و اصلاحش کنید.

الگو باشید

عادت‌ها و شیوه رهبری شما به تیمتان منتقل می‌شود. اگر وقت ناهار ساعت‌هایی را حضور نداشته باشید یا برای یک‌ دست بازی گلف زودتر از کار دست بکشید، یک رهبر الگو نیستید. هیچ‌ وقت نباید بر خلاف استاندارد تعیین شده رفتار کنید و در مقابل، از تیم خود انتظار داشته باشید که به این استانداردها پایبند باشند.

 مهربان باشید

هیچ‌ کس رهبری بی‌احساس مثل یک ربات را نمی‌خواهد. احساسات‌ خود را بروز دهید؛ لبخند بزنید؛ بلند بخندید و با اعضای تیمتان خوش باشید.

اعضای تیم‌ باید بتوانند در هنگام مواجه با مشکل، نگرانی یا ارائه پیشنهاد به شما مراجعه کنند. اگر بدانند که شما به حرف‌های آن‌ها گوش می‌دهید، سیستمی کارآمد و مطمئن خواهید داشت. وقتی که حالمان خوب باشد، حتی انجام تکراری‌ترین وظایف هم برایمان انگیزه‌بخش و ارزشمند است.

هدفتان را درک کرده و بر روی آن تأکید کنید

به ‌عنوان رهبر بار سنگینی بر دوش شماست. شرکت و تیمتان به شما وابسته‌اند. وقتی هدف و نقش خود را کاملاً درک کنید، تیم باورنکردنی تشکیل خواهید داد.

تعیین اهداف و بررسی سهام شرکت کار درستی است؛ اما باید بر الهام‌بخشی این اهداف نیز تأکید شود. هر محصول یا خدمتی موفق می‌تواند مشکلی را حل ‌کند.

به تیمتان یادآوری کنید که سخت‌کوشی آن‌ها موجب یک تغییر می‌شود. این تغییر حتی از سهام شرکت نیز ارزشمندتر است.

به وعده‌هایتان عمل کنید

اگر قصدی برای انجام کاری ندارید، پس آن را وعده ندهید. رشد و موفقیت شما وابسته به عمل شماست و اگر به وعده خود عمل کنید، احترام اعضای تیم را نسبت به خود به‌ دست خواهید آورد.

با عمل به وعده‌های خود سابقه‌ای خوب خواهید داشت که از شما رهبری محترم می‌سازد. همچنین رفتارهای قاطعانه‌ شما باعث می‌شود تا اعضای گروهتان با الگوگیری از شما، تصمیم‌ها و وعده‌هایشان را عملی کنند.

از اشتباه‌های خود درس بگیرید

قرار نیست برای همه‌ چیز جوابی داشته باشید و این کاملاً عادی است. به‌ جای وانمود کردن اینکه پاسخ را می‌دانید، از آن به‌ عنوان فرصتی استفاده کنید تا راه‌حل مشکل را به تیمتان نشان دهید.

اگر تیم اشتباه بزرگی انجام داد، شما آن را بزرگ جلوه ندهید و به ‌خاطر اشتباه‌های احتمالی در آینده از پیشنهاد راه‌حل نترسید. اشتباه‌های افراد و روش کار درست را به آنان توضیح دهید تا دوباره مرتکب همان اشتباه نشوند.

اعضا را نترسانید و یک محیط‌ کار سالم ایجاد کنید

اگر به ‌جای ترغیب و تشویق اعضای تیم، آن‌ها را بترسانید، از شما الهام نمی‌گیرند. رهبران بزرگ، تیم خود را هدایت می‌کنند و آموزش می‌دهند. چنین افرادی در کنار اعضایشان هستند و هیچ گاه آن‌ها را نمی‌ترسانند.

تحقیقات نشان داده ‌است که محیط کار برای کارمندان از دستمزد مهمتر است. این یک شانس خوب برای شماست تا با ایجاد محیط مناسب کاری همراه با استراحت کافی به کارکنانتان انگیزه‌ بیشتری بدهید.

رهبران بعدی را از اعضای تیم انتخاب کنید

با رشد برندتان به رهبران بیشتری نیاز خواهید داشت. به همه‌ اعضا قدرت و اجازه‌ تصمیم‌گیری درست یا غلط را بدهید. این تمرین، آن‌ها را آماده می‌کند تا در مواقع لازم درست تصمیم بگیرند.
پیشرفت‌های شخصی‌شان را تشویق کنید و برایشان بیشتر وقت بگذارید

رهبران موفق پیشرفت‌‌های شخصی را تشویق می‌کنند و به تیم آموزش می‌دهند. به اعضای تیم، کتاب‌هایی در مورد موفقیت و کسب‌وکار بدهید و آن‌ها را تشویق کنید تا به کسب‌وکارهای اینترنتی نیز مراجعه کنند. به ‌آن‌ها پیشنهادهایی بدهید تا غیر از برند خودتان بتوانند در زمینه‌های شخصی نیز پیشرفت کنند.

بدون ارتباط همیشگی با کارمندانتان نمی‌توانید از ایده‌ها، دیدگاه یا نگرانی اعضای تیم خود مطلع شوید. از هر فرصتی برای برقراری ارتباط با آن‌ها استفاده کرده تا روش‌های جدیدی را برای سازماندهی بهتر فعالیت‌ها کشف کنید.

همیشه در حال یادگیری باشید

شما می‌توانید الهام‌بخش‌ترین فرد در جهان باشید؛ اما هر چه دانش کمتری داشته باشید، اعتبار کمتری نیز خواهید داشت. پس همیشه در زمینه کاری خود مطالعه کنید.

اگر شما درگیر آموختن باشید و آموخته‌های خود را با تیمتان به اشتراک بگذارید، اعتماد آن‌ها را جلب خواهید کرد.

برنامه‌ها را با آن‌ها به اشتراک بگذارید

تیم شما می‌خواهد باعث رشد و نوآوری شرکت‌تان شود. پس از آن‌ها استقبال کرده و تشویقشان کنید تا درگیر کار شوند. وقتی این حس را داشته باشند که بخشی از آینده‌ شرکت هستند، تشویق می‌شوند تا مفیدتر عمل کنند.

این امر نه ‌تنها به شرکت کمک خواهد کرد؛ بلکه آن‌ها را برای نقش‌های بامعناتری در آینده آماده می‌کند. هر عضو باید از برنامه جمعی که باعث سعادت و موفقیت هر یک از اعضای تیم می‌شود، آگاه باشد. در این صورت انگیزه و علاقه، بخش جدانشدنی تمام فعالیت‌ها می‌شوند.

جلسه‌های همفکری برگزار کنید و از ایده‌ها حمایت کنید

ذهن خود و اعضای تیم را با برگزاری جلسه‌های همفکری رشد دهید. این کار انگیزه بیشتری را برای تفکر در مورد ایده‌های نو و خلاق ایجاد می‌کند.

اگر هر عضو تیم بتواند فرصت این را داشته باشد که ایده‌های جدید را به واقعیت تبدیل کند، احساس قدرت خواهد کرد؛ نه اینکه صرفاً وظایف مقرر روزانه خود را انجام دهد. به اعضا فرصت ابتکار عمل بدهید تا از توانایی آن‌ها برای خلق ایده‌های جدید شگفت‌زده شوید.

در دسترس باشید

بخشی از مدیریت شامل این است که در کنار تیم خود باشید. اگر سؤالی دارند یا توصیه‌ای می‌خواهند، همیشه در دسترس باشید.

با وجود تلفن همراه و ایمیل، دیگر هیچ دلیلی وجود ندارد که اعضای تیم نتوانند در مواقع لازم به‌ شما دسترسی پیدا کنند. به علاوه نباید زیاد از این طریق با اعضای تیم در ارتباط باشید.

اگر اعضای تیمتان مدام با تلفن با شما در ارتباط باشند، ممکن است سردرگم ‌شوند. این در حالی‌ است که شما می‌خواهید همیشه در کار مشتاق و فعال باشند.

منبع: تکراسا

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟