سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

واکنش تولیدکنندگان به دعوت انجمن پلی اتیلن از اعضای خود برای عدم خرید مواد اولیه
شب گذشته (دوشنبه 17 شهریور 1399) پس از انتشار اطلاعیه انجمن پلی اتیلن که از اعضای خود دعوت کرده بود به دلیل افزایش بی رویه قیمت محصولات پلیمری در بورس کالا، از خرید مواد اولیه پتروشیمی خودداری کنند، تولیدکنندگان حاضر در گروه های ویکی پلاست به این اطلاعیه واکنش نشان دادند.

به گزارش ویکی پلاست، روز یکشنبه 16 شهریور، بیشترین افزایش در قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در سال 99 رقم خورد و افزایش 1491 تومانی دلار نیمایی از یک سو و افزایش قیمت های جهانی از سوی دیگر، باعث رشد بی سابقه قیمت های پایه مواد اولیه شد به نحوی که کمترین افزایش 942 تومان و بیشترین رشد در گروه های پلیمری، 2 هزار و 900 تومان بود.

پس از این شوک کم سابقه در قیمت های پایه که بازیگر اصلی آن، دلار نیمایی بود، بسیاری از تولیدکنندگان با قیمت هایی مواجه شدند که خرید محصولات پتروشیمی از بورس کالا را دشوارتر از قبل می کرد.

در پی این افزایش ها، انجمن تولدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن در اطلاعیه از اعضای خود خواست تا اطلاع ثانوی از بورس خرید نکنند تا پیگیری های لازم توسط این انجمن صورت گیرد.

با انتشار اطلاعیه انجمن پلی اتیلن در گروه های واتس اپ و اینستگرام ویکی پلاست، نظرات زیر توسط تولیدکنندگان مطرح شد:

- خیلی فکر خوبی هست  لطفا تولید کنندگان همراهی کنند تا از این وضعیت خسته کننده نجات پیدا کنیم

- خیلی عالیه اینکار ولی عملا مثل خیلی از مسائل و مصائب به وقوع پیوسته لاینحله چرا که الان تمامی اقتصاد این مملکت درگیره. فکر می‌کنید کدامیک از مسائل رو آقایون میتونن حل کنند.

وضع معیشت مردم که از همه واجبتره ، لپه 20000 تومنی 35000 تومن ، لبنیات ، نان ، سیب‌زمینی پیاز ، مواد بهداشتی و ضد عفونی و علی برکت ا،،،، وضع مسکن، خودرو، فولاد، مدارس، و ،،،،،،،،،،،، تا به آخر. با عرض پوزش  و بلا تشبیه از سروران و ملت عزیز مظلوم  رسما دیوونه خونه شده

- ای کااااااش این اتفاق واسه پلی پروپیلن نساجی هم می‌افتاد ... هر هفته داره میلیارد ها تومان پول مفت از جیب تولید کننده و مصرف کننده نهایی میره تو جیب پتروشیمی ها بخاطر رقابت بیخود و بی جهت. امیدوارم این کار انجمن تولید کنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن جواب بده تا شاید انجمن های دیگه هم الگو برداری کنن.

- متاسفانه بی ثباتی در نرخ ارز باعث آشفتگی در بازار مواد اولیه شده است بطوریکه در یکشنبه گذشته بسیاری از کالاها مانند پی وی سی فقط بر مبنای دلار قیمتگذاری شدند و تغییرات قیمت جهانی لحاظ نشد.

به نظر بنده ما تا آخر امسال شاهد کاهش چشمگیر نرخ دلار خواهیم بود ولی باز کمکی به حل مساله نخواهد شد چرا که در طرف مقابل افزایش نرخ های جهانی بابت حل معزل کرونا را شاهد خواهیم بود.

- بسیار عالی و حرکتی هست که خیلی زودتر بایستی انجام می‌شد بهتر هست که تولید کنندگان نایلون و نایلکس هم به همین توافق برسن با این قیمت ها کار کردن نه تنها ذوقی نداره بلکه  فقط آب تو هاونگ کوبیدن هست.

- تنها راه حل از این وضعیت برای تمام گروه‌های پلیمری تحریم خریده

- اصلا شدنی نیست بجز اینکه عرضه زیاد شود وزمان تسویه حساب وبارگیری سریع انجام شود زودتر مواد بدست تولید کننده برسه وگرنه پایه قیمت جهانی  برحسب دلارنیما  محاسبه کار دیگه نمیشه کرد.

- پس لطفا از دوستان و همکاران عزیز خواهشمندم بیاین دست به دست هم بدیم و شاید بتونیم حداقل یه تغییر حتی کوچک ایجاد کنیم صمیمانه دستتون رو میفشارم.

- کاش میشد همه اصناف این مردانگی رو میکردن بلکه شاهد کاهش قیمت باشیم

- انشالله که حکایت استوری و پستهای سلبریتی ها تو فضای مجازی نشه. همگی متفقل القول گفتند ماشین نخرید تا شرکتها مجبور به کاهش قیمت بشن. ولی امروز میبینیم ماشین ارزون نشد که هیچ حتی شاهد چند برابر شدن قیمت تابوتهای متحرک سایپا و ایران خودرو شدیم.

- خوشا به حال اعضاء پلی اتیلن که همچنین انجمن فعالی دارند.

- با نخریدن مواد راه بیشتر برای صادرات مواد خام و توجیه پتروشیمیها ایجاد خواهد با توجه به قیمت آهن و فلزات پتروشیمی رشد بالایی نداشته.

- راه حل اصلی این است که پتروشیمی ها باید از هر دوطرف بصورت واحد عمل کنند، یعنی یا خرید و فروش آنها بر اساس نرخ فوب یا هیچکدام و بایستی همه انجمن ها به صورت هماهنگ این موضوع را پیگیری کنند، یعنی نرخ گذاری خرید و فروش پتروشیمی ها به یک صورت یا با نرخ فوب یا با دستورالعمل جناب زنگنه.

- به نظر بنده اینجور کمپین ها بی حاصل است و خیلی بهتر است تا ما تولید کنندگان واقعی کمپین دیگری راه بیاندازیم و آن کمپین نخریدن مواد از بازار آزاد و دلالان است. مگر دلیل افزایش رقابت در همه پلیمرها از پلی پروپیلن نساجی و شیمیایی تا pvc و پلی اتیلن حضور تولید کننده نماها و دلالان و آقا زاده ها در بورس نیست ؟ مگر خرید آنها از بورس کالا و فروش مواد اولیه در بازار و برگشت پول آنها بصورت نقد و یکجا و آنی و شارژ شدن حساب بانکی شان با پول فروش مواد به خودمان و آماده شدن آنها در رقابت بورس کالا در هفته بعد نیست؟ پس کافیست دوهفته مواد از آنها نخریم و هفته سوم شاهد کاهش تقاضا در بورس باشیم.

پس کمپین نخریدن مواد از بازار آزاد و واسطه ها میتواند داغ پول و سرمایه این فرصت طلبها را روی دلشان بگذارد و مواد ها مدتها توی ریششان باد کند. پس از چند هفته خرید آنها از بورس متوقف خواهد شد و پس از چند ماه از بازار بورس کالا و خرید مواد ، سرمایه شان را جمع کرده و صنعت پلیمر دلالزُدایی خواهد شد.

بنظر بنده این کمپین ۱۰۰ در ۱۰۰ شدنی تر و منطقی تر است. کمپین نخریدن از بورس پس از یکماه ، توسط خود ما بدلیل داشتن هزینه کارگر و قسط وام و داشتن سفارش توسط مشتری هایمان و داشتن تعهد و قرارداد با دستگاههای دولتی شکننده خواهد بود و قطعا شکست خواهد خورد و از نظر سنجی انجام شده توسط ویکی پلاست محترم بخوبی مشخص است.

بنده تولید کننده لوله ساختمانی پلی پروپیلن آب هستم و یکسال و ۹ ماه هست از واسطه ها حتی یک گرم مواد خرید نکرده ام و آنها را تحریم کرده و نیز به سمت شفاف سازی حسابها برای اداره دارایی رفته ام و مطمئنم اگر بقیه همراهی کنند انگل زدایی خواهد شد. / فرنام . لوله زرین کار یزد

- این نظر درستیه ولی به شرط اینکه نیاز واحد‌های تولیدی به طور صد درصد از طریق سهمیه تامین شود که خود همین عمل کمک موثری به نخریدن واحدهای تولیدی ازبازار آزاد میشود ولی متاسفانه خیلی ازواحدهای تولیدی سهمیه کفاف تولیدشان رانمیدهد و همچنین تغییر و افزایش هفتگی مواد به خاطر سود مابتفاوت اشتیاق غیر تولیدکنندگان واقعی را برای خرید بیشتر میکند وعامل رقابت و افزایش دوباره میشود. راه حل ...
1. تامین صددرصدی مواد تولیدکنندگان واقعی که خود عامل حذف خرید از  بازار آزاد می‌شود.
2. طولانی شدن و حداقل تعیین قیمت ماهانه برای مواد
3. تفکیک تولیدکنندگان واقعی و تولیدکننده نماهاکسانی که فقط به خاطر سهمیه وارد شدن
4. تسهیل واردات محصولات نهایی و جلوگیری از خام فروشی
البته جسارتا این نظرات شخصی بنده به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ صنعت پلاستیک بود

امروز 7 هزار و 912 تن سنگین اکستروژن در بورس کالا عرضه خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که دعوت انجمن پلی اتیلن به عدم خرید، در معاملات امروز بورس کالا چه اثری خواهد داشت.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
چترروز سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
یکبارم موقع ارزان شدن بازار تو رکود میره در هر حال تولید کننده ضرر میکنه ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟