جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
چطور نایلون کشاورزی چندلایه می‌تواند عملکرد تولیدات کشاورزی را بهبود دهد؟

wikiplast.ir

چطور نایلون کشاورزی چندلایه می‌تواند عملکرد تولیدات کشاورزی را بهبود دهد؟

پیشرفت در تکنولوژی نایلون‌های کشاورزی می‌تواند طیف وسیعی از اهداف تولیدکنندگان و کشاورزان را فراهم کند. تولید و توسعه‌ نایلون‌کشاورزی چند لایه در سال‌های اخیر مزایای قابل توجهی برای کشاورزان سراسر جهان فراهم آورده است.

طی تحقیقات انجام شده در ایالات متحده، استفاده از نایلون‌های چند لایه به میزان زیادی به بحران کمبود آب جهانی به‌ویژه در دوران خشکسالی کمک کرده است.

فیلم‌ها با لایه‌ها، ترکیبات، ضخامت‌ها و عرض‌های مختلف خواص متفاوتی دارند که می‌توانند متناسب با مشخصات و محصولات خاص، انتخاب شده و مورد استفاده قرار گیرند.

نایلون‌های کشاورزی چند لایه شامل نایلون‎ گلخانه، نایلون مالچ و حتی نایلون‌ سیلویی می‌شود.
اگر به عنوان کشاورز هنوز نایلون چند لایه را انتخاب نکرده‌اید، زمان آن رسیده که به دلایل مختلفی که در زیر ذکر شده، به استفاده از این نایلون‌ها  فکر کنید.

حفاظت از رطوبت و صرفه جویی در مصرف آب

نایلون کشاورزی چند لایه با کاهش تبخیر و نوسانات میزان آب در خاک، باعث صرفه‌جویی و مصرف آب و کودها می‌شود و به نگهداشت رطوبت در منطقه ریشه کمک می‌کند.

کنترل علف‌های هرز

نایلون‌های‌ کشاورزی باعث کاهش جوانه‌زنی علف‌های هرز و صرفه‌جویی در مصرف علف‌کش‌ها می‌شوند. کنترل صحیح علف‌های هرز به کشاورزان کمک می‌کند تا بدون دردسر محصول خود را کشت کنند.

توسعه ریشه

ترکیب استفاده از نایلون کشاورزی چند لایه و تکنولوژی آبیاری قطره‌ای باعث پراکندگی آب شده و به حفظ سطح رطوبت در خاک کمک می‌کند.

به‌علاوه، تاریکی موجود در زیر نایلون‌ کشاورزی (بیشتر در نایلون مالچ) ریشه را به‌سمت سطح زمین هدایت می‌کند و از طرفی دسترسی اکسیژن در لایه فوقانی خاک و تاریکی به وجود آمده، شرایطی ایده‌آل برای توسعه ریشه در زیر نایلون را فراهم می‌آورد.

اصلاح خواص اقیلم‌های گیاهی و خاکی

نایلون‌های کشاورزی شفاف به حفظ گرما و افزایش دمای خاک به ویژه در فصل‌های پاییز، زمستان و بهار کمک می‌کنند و نایلون‌های مات، نوسانات دمای شبانه روز را در خاک کاهش می‌دهند. پلاستیک‌های سفید مشکی نور را منعکس می‌کنند و عمل فتوسنتز را افزایش می‌دهند.

بستر مناسب برای گیاهان و درختان

از آنجا که فیلم‌های پلاستیکی از تماس مستقیم گیاه و میوه با خاک جلوگیری می‌کنند، تاثیر زیادی بر روی کیفیت میوه و محصول می‌گذارند.

جذب یا دفع آفات

نایلون‌های چندلایه که ماهیت انعکاسی دارند، باعث رفع آفات به‌ویژه شته‌ها و پشه‌ها می‌شوند و برای تولیدکنندگان بسیار سودمند هستند.

جلوگیری از رقیق شدن کود‌

در فضاهای باز نایلون‌ کشاورزی چند لایه از رقیق شدن کودها در منطقه ریشه، به‌ویژه در اقلیم‌هایی که بارندگی زیاد در آن‌ها رخ می‌دهد، جلوگیری می‌کند.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

با استفاده از نایلون کشاورزی می‌توان آفات و علف‌های هرز را به میزان موثری کنترل کرد. این باعث می‌شود که کشاورزان دیگر نیازی به خرید علف‌کش‌ها و سموم دفع آفات نداشته باشند و درنتیجه هزینه‌ها تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

اضافه کردن انواع افزودنی‌ها به این نایلون‌های کشاورزی باعث بهبود خواص محصولات شده است. ازطرفی خواص مکانیکی مثل افزودنی آنتی‌یووی، IR (مادون قرمز)، به حفاظت نایلون‌ها در برابر گرما، نور خورشید و تخریب زودرس نایلون‌های چند لایه بر اثر استفاده از مواد شیمیایی کمک می‌کند.

منبع: کیهان پلاستیک
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟