جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

چطور با استفاده از حداکثر توانمندی‌مان به موفقیت برسیم؟
حتما تاکنون با این مساله مواجه شده‌اید که احساس کنید پتانسیل لازم برای انجام کارهای مختلف را دارید، اما از آن بهره نمی‌‌برید! از تمام پتانسیلی که برای تحقق رویاهایتان نیاز است، اطلاع دارید و می‌دانید برای رسیدن به آرمان‌هایتان چه کارهایی باید انجام دهید، اما هیچ حرکتی نمی‌کنید و خود را از حرکت در این مسیر بازمی‌دارید.

شاید موانعی وجود دارد که باعث می‌شود از تمام پتانسیل‌هایتان استفاده نکنید و در بهبود کیفیت زندگی‌تان بازبمانید.

با اینکه ممکن است هیچ حرکت رو به جلویی نداشته باشید، اما نیرویی در اعماق وجودتان هست که احساس نیاز به تغییر را در شما زنده نگه می‌دارد.

همان نیرویی که شما را مجاب می‌کند کیفیت زندگی خود را بهبود دهید و وارد مرحله‌ی جدیدی شوید. در این مرحله‌ی جدید، خصوصیات و ویژگی‌هایی خواهید داشت که توانایی دست‌یابی به اهداف‌تان را در شما بوجود می‌آورد و قادر خواهید بود از تمام پتانسیل‌تان استفاده کنید.

شاید فکر کنید نحوه استفاده از تمام پتانسیل‌ها کار چندان پیچیده‌ای نیست و می‌توان با کار زیاد و تلاش مداوم به تمام اهداف دست یافت، اما باید بدانید این رویکرد به نتیجه نمی‌رسد و باید دقیقا بدانید چطور از تمام پتانسیل‌تان برای رسیدن اهداف استفاده کنید.

وینستون چرچیل می‌گوید:

تلاش و کارِ مداوم دست‌یابی به تمام پتانسیل‌هایمان را ممکن می‌کند، نه توانایی یا هوش و استعداد.

برای استفاده از تمامی پتانسیل‌ها، عوامل زیادی وجود دارد که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم و کیفیت فعالیت‌هایی را که به منظور دست‌یابی به اهداف انجام می‌گیرد، به حداکثر برسانیم. برای یافتن این عوامل، قبل از هر کاری باید ارزیابی مختصری از خود داشته باشیم. در ادامه‌ی مقاله قصد داریم با کلید دست‌یابی به این عوامل مهم اشاره کنیم.

چطور از تمام پتانسیل‌هایمان استفاده کنیم؟

استفاده از تمام پتانسیل‌ها بدین معناست که در هر موقعیتی سعی کنیم بهترین نتیجه را از فعالیت‌هایمان به دست آوریم. یعنی در زمان محدود، کار بیشتری انجام دهیم و به دنبال آن، نتیجه‌ی بهتری نیز کسب کنیم.

همه چیز در گرو نتیجه است، اما برای دست‌یابی به نتیجه بهتر، قبل از هر چیزی، باید تغییراتی در خود بوجود آوریم که این تغییرکردن نیازمند بهبود مهارت‌ها و توانایی‌هاست. اما چطور می‌توان این کار را انجام داد؟

چطور از حداکثر توانایی و پتانسیل مان استفاده کنیم و به موفقیت برسیم؟

ابتدا باید ببینید در کجای زندگی‌تان ایستاده‌اید و چه جایگاهی دارید؟ سپس هدف و جایگاهی که می‌خواهید به آن برسید را مشخص کنید و در نهایت، برنامه‌ای بریزید که برای رسیدن به هدف‌تان کارساز خواهد بود.

هدف شما با توجه به موقعیت زندگی‌تان هر چیزی می‌تواند باشد. مثلا ممکن است لیاقت و توانایی دریافت ترفیع شغلی را در خود ببینید و بخواهید به جایگاه بالاتری برسید.

یا احساس کنید این پتانسیل در کسب‌و‌کارتان وجود دارد که به سودآوری بیشتری دست یابید. بدون توجه به اینکه چه هدفی دارید، با خودتان صادق باشید و سعی کنید مسیری برای خود طرح‌ریزی کنید که با گام برداشتن در آن بتوانید به بهترین نتیجه دست یابید.

پیشنهاد می‌کنیم سوالات زیر را از خود بپرسید تا اولین قدم برای استفاده از پتانسیل‌هایتان برداشته شود:

اکنون در کجای زندگی قرار گرفته‌ام؟ به چه اهدافی می‌خواهم دست یابم؟

نسبت به جایگاه فعلی‌ام چه احساسی دارم و تاکنون به چه چیزهایی دست پیدا کرده‌ام؟

تلاش‌ها و فعالیت‌های روزانه‌ی من چه کیفیتی دارند؟

چه‌کاری را به خوبی انجام می‌دهم؟ به کجا باید برسم تا احساس موفقیت، خوشحالی و رضایت داشته باشم؟

اکنون در کجای زندگی در حال تلاش کردن هستم؟

چه هدفی دارم که برای رسیدن به آن تلاش کرده باشم؟

در کجا می‌توانم احساس کنم پتانسیل و توانایی بیشتری برای پیشرفت دارم؟ در کدام حوزه‌ها؟

چرا چنین احساسی دارم؟ چرا تاکنون نتوانسته‌ام در این حوزه‌ها به پیشرفت برسم؟

چطور می‌توانم با استفاده از پتانسیل‌هایم به نتیجه و بازدهی بهتری دست‌یابم؟

چطور می‌توانم از موفقیت‌ها و شکست‌های گذشته عبرت بگیرم و از این تجربه برای ساختن آینده‌ای بهتر استفاده کنم؟

ارتقای استانداردهای شخصی چطور می‌تواند به من در دست‌یابی سریع‌تر به اهدافم کمک کند؟

برای اینکه از تمام پتانسیل‌هایمان استفاده کنیم، باید توانایی‌ها و مهارت‌های خود را ارتقا دهیم. وقتی می‌توانیم به حداکثر پتانسیل خود برسیم که مسئولیت بالا بردن استانداردهای شخصی را به عهده بگیریم.

باید بپذیرید هر چیزی که تاکنون در زندگی‌تان کسب کرده‌اید، به خاطر استانداردهای شخصی بوده است که برای خود در نظر گرفته‌اید.

اگر در موقعیت‌های مختلف، استانداردهای سطح پایینی برای خود داشته‌اید، جای تعجب ندارد که به نتیجه‌ی چندان مطلوبی دست نیافته باشید.

با ارتقای استانداردهای شخصی، این توانایی در شما بوجود می‌آید که عملکرد خود را به سطوح بالاتری برسانید. وقتی استانداردهای خود را ارتقا می‌دهید، دیگر اهداف متوسط و رده پایین باعث خوشحالی‌تان نمی‌شود.

بلکه به جای این اهداف، اهداف والاتری برای خود درنظر می‌گیرد و به دنبال انجام فعالیت‌هایی می‌روید که شما را به این اهداف برساند.

چطور از حداکثر توانایی و پتانسیل مان استفاده کنیم و به موفقیت برسیم؟

البته همیشه هم دست‌یابی به استانداردهای بالاتر امکان‌پذیر نیست، اما تلاش شما برای رسیدن به آنها، در مقایسه با هدف قراردادن استانداردهای متوسط، شما را به هدف‌نهایی‌تان نزدیک‌تر خواهد کرد.

بالا بردن استانداردهای شخصی اولین قدمی است که باید در جهت تحقق هدف‌نهایی برداشته شود. برای اینکه بتوانیم از تمام پتانسیل‌هایمان استفاده کنیم، عوامل دیگری وجود دارد که باید آنها را مورد توجه قرار دهیم.

برای تحقق هدف‌نهایی به داشتن چشم‌انداز روشن و شرح‌وظایف نیاز دارید. در مسیری که برای دست‌یابی به اهداف‌تان پیش‌رو خواهید داشت، می‌توانید از این دو، به عنوان راهنما استفاده کنید. باید این نکته را مدنظر قرار بگیرید که چشم‌انداز و وظایف‌تان باید در راستای توانایی‌هایتان باشد.

هرکاری که انجام می‌دهید، باید با توانایی‌هایتان هم‌راستا باشد. البته منظورمان این نیست که نقطه ضعف‌های خود را فراموش کنید، بلکه برای بهبود آنها تلاش کنید. اما این توانایی‌ها یا نقاط قوت شما هستند که باعث پیشرفت و حرکت رو‌به‌جلویتان خواهند شد.

در گام سوم باید روحیه‌ای رقابتی داشته باشید، اگر چنین روحیه‌ای ندارید سعی کنید در خود بوجود آورید. هر روز خود را به چالش بکشید تا امکان حرکت رو‌به‌جلو و نزدیک‌شدن به اهداف‌تان میسر شود.

اگر نتوانید خود را به چالش بکشید، هیچ پیشرفتی در انتظارتان نخواهد بود و وقتی پیشرفت نکنید، امکان تغییر کردن هم وجود نخواهد داشت.

اگر تغییر نکنید، نمی‌توانید انتظار تغییر موقعیت و شرایط را داشته باشید. پس در همان وضعیت فعلی باقی مانده و خود را از بهره‌مندی از تمام پتانسیل‌هایتان باز خواهید داشت.

نکته‌ی دیگری که برای بهره‌مندی از تمام پتانسیل‌ها نیاز است، استفاده از انتقادها و بازخوردهای دیگران است. شما می‌توانید از این بازخوردها برای بهبود شرایط‌تان استفاده کنید. حتی خودتان باید سخت‌گیرترین منتقد برای خود باشید.

برای اینکه بتوانید از تمام پتانسیل‌تان استفاده کنید و به استانداردهای سطح بالایی دست‌یابید. باید نسبت به خودتان سخت‌گیر باشید. افرادی که در زندگی به موفقیت‌های چشم‌گیر دست می‌یابند، همیشه مسئولیت‌پذیری بیشتری دارند. آنها همیشه خود را به چالش می‌کشند تا سخت‌تر کار کنند و در‌نهایت، به نتیجه‌ی بهتری هم برسند.

در نهایت باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید، برنامه‌ای که با استفاده از آن بتوانید تمام فعالیت‌هایتان را در یک زمان‌بندی مشخص به انجام برسانید. این برنامه باید شما را به سوی اهداف‌تان سوق دهد. می‌توان از برنامه‌ریزی به عنوان کاتالیزگری برای افزایش مهارت‌ها، یافتن موقعیت‌های جدید و کسب تجربه‌های ارزشمند استفاده کرد (کاتالیزگر ماده‌ای است که سرعت واکنش‌های شیمیایی را افزایش می‌دهد).

پس برنامه‌ریزی به شما کمک خواهد کرد از تمام توانایی خود برای دست‌یابی به اهداف‌تان بهره ببرید.

در ادامه قصد داریم جزئیات بیشتری درباره‌ی مطالب فوق، در اختیارتان قرار دهیم. در ادامه به موضوعات زیر اشاره خواهیم کرد:

    پرورش ذهنیتی با ریسک پذیری بالا

    ایجاد محرک فیزیکی برای داشتن انگیزه بالاتر

    داشتن روحیه ی رقابتی برای به چالش کشیدن خود

    داشتن چشم اندازی روشن برای حرکت رو به جلو

    افزایش مسئولیت پذیری با داشتن رویکرد خودانتقادی

    داشتن آرزوهای بزرگ

    افزایش اعتماد به نفس برای گذر از مشکلات و موانع موجود

    کسب مهارت های مدیریتی برای دست یابی به موفقیت بیشتر

    داشتن برنامه ی تندرستی مناسب برای تقویت انرژی

به‌کارگیری موارد فوق باعث می‌شود از تمام پتانسیل‌هایمان استفاده کنیم و در نهایت به نتیجه‌ی بهتری برسیم. توانایی و فعالیت‌های شما وقتی منجر به دست‌یابی به نتیجه‌ی بهتر خواهد شد که با تمام توان در جهت گسترش موضوعات یاد شده به زندگی شخصی خود گام بردارید.

البته باید بدانید در این مسیر هیچ میانبری نیست و دست‌یابی به موفقیت، تنها با تلاش و کار زیاد مهیا خواهد شد. اگر باور دارید از توانایی لازم برای بهبود و ارتقای کیفیت زندگی و تغییر شرایط خود برخوردار هستید، در ادامه با یوکن همراه باشید تا درباره‌ی این موارد بیشتر صحبت کنیم.

پرورش ذهنیتی با ریسک‌پذیری بالا

یکی از مواردی که برای استفاده از تمام پتانسیل‌ها باید مورد توجه قرار دهید، ریسک‌پذیری بالاست. در زندگی هیچ چیز قطعی نیست و گاهی ممکن است نتیجه‌ی تصمیماتی که گرفته‌ایم، متفاوت از چیزی باشد که انتظارش را داریم.

افراد موفق بسیار ریسک‌پذیر هستند و به این خاطر به جایگاه بالایی رسیده‌اند که در تصمیم‌گیری‌های سخت، از زیر بار آن شانه خالی نکرده‌اند. افراد موفق در مواجهه با تصمیماتی که احتمال نزدیک کردن آنها به هدف را افزایش می‌دهد، ریسک ناشی از به نتیجه نرسیدن آن تصمیمات را می‌پذیرند.

البته ریسک‌پذیری با خطرکردن بی مهابا متفاوت است. افراد موفق زیادی هستند که با ریسک کردن به جایگاه بالایی رسیده‌اند، در مقابل خیلی‌ها را می‌بینیم که بی‌گدار به‌آب‌زده و تمام دارایی خود را از دست داده‌اند. پس باید بگوییم ریسک‌کردن هم نیاز به ملاحظه‌کاری‌های مختص به خود است.

قبل از اینکه ریسک کنید، باید مزایا و معایب احتمالی آن را خوب بسنجید. باید بتوانید تصمیمی اتخاذ کنید که کمترین ریسک و بیشترین احتمال دست‌یابی به نتیجه‌ی عالی را داشته باشد. البته این تصمیم‌گیری کار چندان ساده‌ای نیست. هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست و گاهی نمی‌توان درباره اتفاقات آینده اظهارنظر کرد.

کسب دانش و داشتن سطح معقولی از درک و آگاهی نسبت به شرایط می‌تواند در تصمیم‌گیری به شما کمک کند. بدین صورت می‌توانید از آینده‌نگری لازم برای اتخاذ تصمیمات مناسب بهره‌مند شوید. البته باز هم میزان مشخصی از عدم قطعیت وجود دارد و مساله‌ای اجتناب‌ناپذیر است.

گاهی برای اینکه در مسیر پیشرفت قرار بگیرید، باید تصمیمات دشواری اتخاذ کنید که این مساله نیازمند شجاعت است. باید در صورت نیاز رویکرد خود را با تصمیمی که گرفته‌اید سازگار کنید.

یادتان باشد تنها وقتی توانایی و فعالیت‌های شما منجر به دست‌یابی به نتایج بهتر خواهد شد که از منطقه‌ی امن‌تان خارج شوید و برای دست‌یابی به اهداف‌تان ریسک‌پذیر باشید.
ایجاد محرک فیزیکی برای داشتن انگیزه بالاتر

برای استفاده از تمام پتانسیل‌تان، باید محرکی فیزیکی بوجود آورید که باعث ایجاد انگیزه‌ی بیشتر شود. محرک فیزیکی همان اشتیاق و انرژی‌ای است که از درون شما نشات می‌گیرد و با استفاده از آن، در شرایط سخت دوام می‌آورید و به مسیر خود ادامه می‌دهید. پس با انجام کارهای تکراریِ روزانه از ادامه‌ی مسیر دلسرد نمی‌شوید و با استفاده از محرک فیزیکی قادر خواهید بود انگیزه و هیجان خود را حفظ کنید.

برای ایجاد محرک فیزیکی، باید هدفی بزرگ برای زندگی خود داشته باشید. مقصود از این هدف، هدفی است که از تمام اهدافی که برای خود در نظرگرفته‌اید و حتی از توانایی شما، بزرگتر باشد. باید هدفی انتخاب کنید که زندگی‌تان به خاطر آن ارزش پیدا کند.

محرک فیزیکی نیازمند ساختاری مشخص است و باید با برنامه‌ریزی مناسب برای انجام فعالیت‌های روزانه، از تاثیرگذاری آن اطمینان حاصل کنید. وقتی برنامه‌ای برای کارهایتان داشته باشید، با اطمینان و قطعیت بیشتری برای دست‌یابی به اهداف‌تان عمل می ‌کنید. همچنین پایبندی به اهداف در شرایط سخت نیز از سوی شما بیشتر خواهد بود.

خیلی از افراد، در مواجهه با مشکلات‌ و چالش‌ها، عقب می‌کشند. به همین خاطر هیچ‌گاه نمی‌توانند از تمام پتانسیل خود بهره ببرند. دلیل عقب‌نشینی آنها نبود اعتماد‌به‌نفس کافی است. حقیقت این است، آنها مهارت، حمایت، دانش و تجربه‌ی کافی برای انجام وظایف‌شان را ندارند اما این‌ها دلایلی نیستند که بخواهند کارشان را رها کنند. چراکه تمام آنها با گذشت زمان قابل دست‌یابی خواهند بود.

دیگر عواملی که به اثربخشی محرک فیزیکی کمک می‌کند، اعتماد‌به‌نفس، جسارت و ارده‌ی کافی برای مواجهه با چالش‌ها و مشکلات است. فرد نیازمند آرامش خاطری است تا در مواجهه با موانع یا تاخیر برخی فعالیت‌ها، کنترل اوضاع را از دست ندهد.

داشتن روحیه‌ی رقابتی برای به چالش کشیدن خود

برای اینکه از تمام پتانسیل‌تان استفاده کنید، نیازمند روحیه‌ی رقابتی خواهید بود. البته منظورمان از روحیه‌ی رقابتی این نیست که مدام دیگران بخواهند با شما مبارزه کنند. بلکه منظور این است خودتان را به چالش بکشید تا بتوانید هر روز بهترین عملکرد را از خود نشان دهید.

باید هدف‌تان از انجام تمام کارها این باشد که بهترین دستاورد را کسب کنید و به مرور زمان به پیشرفت‌های پایدار دست یابید. پس رقابت شما با خودتان است. در حقیقت، باید هرروز با دیروز خودتان رقابت کنید. هر روز خود را با روز گذشته‌تان مقایسه کنید تا بهترین سنجش را از کارایی خود داشته باشید.

برای اینکه از حداکثر پتانسیل‌تان استفاده کنید، باید سعی کنید از بهترین عملکردتان هم عملکرد بهتری داشته باشید. پس استانداردهای خود را ارتقا دهید و سعی کنید وظایف خود را بهتر به انجام برسانید. هر روز کارهای کوچکی انجام دهید تا به مرور نتایج بهتری به دست آورید.

داشتن چشم‌اندازی روشن برای حرکت رو به جلو

مورد دیگری که باید برای استفاده از تمام پتانسیل‌تان مورد توجه قرار دهید، داشتن چشم‌اندازی روشن است که شما را به سمت جلو سوق می‌دهد. این چشم‌انداز همان تعریفی است که از موفقیت خود در آینده دارید.

ببینید چه تصویری از خودتان در هفته‌ها، ماه‌ها یا سال‌های آینده در ذهن دارید و می‌خواهید به کجا برسید. همین چشم‌انداز می‌تواند بهترین مشوق برای حرکت رو به جلوی شما باشد.

داشتن چشم‌اندازی روشن از آینده به شما کمک می‌کند تا خیلی روی موانع و مشکلاتی که در طول مسیر دست‌یابی به اهداف‌تان با آنها مواجه می‌شوید، متمرکز نشوید و به جای آن، تمرکزتان را روی چشم‌اندازی بگذارید که از آینده خود دارید.

چشم‌انداز شما از آینده، تنها منحصر به خودتان نیست، بلکه باید به اطرافیان‌تان هم مربوط باشد، در این صورت است که می‌توانید به منافعی برسید. باید قادر باشید حمایت دیگران را به دست آورید تا بهتر در مسیر دست‌یابی به اهداف‌تان قرار گیرید.

بهره‌مندی از حداکثر پتانسیل‌ها تنها به خودتان بستگی ندارد. بلکه دیگران هم می‌توانند دانش، مهارت، منابع و حمایتی که برای دست‌یابی به اهداف‌تان نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهند و بدین صورت، شما را در استفاده از تمام پتانسیل‌هایتان یاری کنند.

افزایش مسئولیت‌پذیری با داشتن رویکرد خودانتقادی

برای استفاده از حداکثر پتانسیل‌هایتان، باید مسئولیت تمام کارها و تصمیمات خود را به عهده بگیرید. پس باید مسئولیت کارهایی که انجام می‌دهید و نتیجه‌ای که از آن بدست می‌آید را بپذیرید.

داشتن رویکرد خودانتقادی برای مسئولیت‌پذیر بودن بسیار مهم است. پس با خودتان صادق باشید و با نگرشی مسئولانه، پیشرفت‌تان را بسنجید. بدین ترتیب می‌توانید خود را در موقعیتی قرار دهید که امکان ایجاد تغییرات لازم فراهم شود. در نهایت نیز در مسیر پیشرفت قرار بگیرید.

باید در طول مسیر دست‌یابی به اهداف، برای اشتباه کردن یا حتی شکست آماده باشید. در این مواقع، بسیار مهم است که تقصیر خود را به گردن دیگری نیندازید و مسئولیت همه‌چیز را به عهده بگیرید. با داشتن رویکرد خودانتقادی، کارهایتان را ارزیابی کنید تا با کسب تجربه برای اثربخشی بهتر فعالیت‌های بعدی‌تان قدم بردارید.

افرادی که به موفقیت‌های بزرگ رسیده‌اند، بیشتر از دیگران به خودشان سخت می‌گیرند و با روحیه‌ی انتقادی و جدیت بیشتر خود را قضاوت می‌کنند. افراد موفق سخت‌ترین استانداردها را برای خود لحاظ می‌کنند و از انجام هر فعالیتی، انتظار بهترین نتیجه را دارند. این همان چیزی است که باعث می‌شود در مقایسه با مردم عادی، به اهداف بسیار ارزشمندتری دست یابند.

شما زمانی می‌توانید از تمام پتانسیل‌تان بهره ببرید که از پیشرفت، یادگیری و کسب تجربه‌های جدید استقبال کنید. این مهم نیازمند این است که با روحیه‌ی خودانتقادی، مسئولیت‌پذیر باشید و برای اشتباهات‌تان به دنبال مقصر نگردید.

داشتن آرزوهای بزرگ

برای اینکه از تمام پتانسیل‌هایتان استفاده کنید، باید آرزوهای بزرگ داشته باشید و همواره به اهداف و رویاهای خود فکر کنید. آرزوهای شما به چشم‌اندازی وابسته است که درباره‌ی آینده خود دارید. با استفاده از این چشم‌انداز و محرک فیزیکی، انرژی لازم برای پیشرفت و موفقیت بیشتر را به دست خواهید آورد.

جاه‌طلبی چیزی است که شما را مجاب می‌کند از تمام پتانسیل‌تان استفاده کنید. افراد جاه طلب سعی می کنند با سرعت بیشتری کار کنند. آنها اهداف بزرگی برای خود دارند و بازه‌ی زمانی مشخصی را برای دست‌یابی به آن تعیین کرده‌اند. وقتی برای اهداف‌تان زمان‌بندی داشته باشید، برای دست‌یابی به آنها با فوریت کار خواهید کرد.

افراد موفق، در طول زندگی‌شان اهداف زیادی برای خود دارند که گاهی دست‌یابی به آنها محال است. شاید اهداف آنها را بتوان همانند کسی دانست که می‌خواهد به ستاره‌ها دست پیدا کند. البته گاهی خودشان می‌دانند رسیدن به چنین هدفی ممکن نیست. اما وقتی ستاره‌ها را هدف خود قرار می‌دهند، تلاش‌شان خیلی بیشتر می‌شود تا حداقل به ماه دست پیدا کنند.

بدون توجه به اینکه چه اهدافی برای خود در نظر گرفته‌اید، جاه‌طلبی به شما کمک می‌کند به تمام چیزهایی که تابه‌حال فکر می‌کردید غیرممکن هستند، نزدیک شوید.

افزایش اعتماد‌به‌نفس برای گذر از مشکلات و موانع موجود

برای بهره‌بردن از تمام پتانسیل‌تان باید اعتماد‌به‌نفس کافی داشته باشید، تا بتوانید از تمام موانع گذر کنید.

اعتماد به نفس سقف مشخصی ندارد. گاهی برای رسیدن به آن تلاش می کنیم و از طرف دیگر، گاهی آنقدر اعتماد به نفس داریم که به زندگی مان آسیب می زنیم. برای اغلب افراد، اعتماد به نفس به خودشان ارتباط ندارد و بیشتر به اتفاقاتی برمی گردد که در اطراف شان رخ می دهد. وقتی همه چیز روی روال پیش می رود و هیچ مشکلی وجود ندارد، داشتن اعتماد به نفس سخت نیست، اما وقتی روند کارها بهم می خورد و اطرافیان در جبهه ی مخالف شما قرار می گیرند، حفظ اعتماد به نفس کار چندان آسانی نخواهد بود.

افراد موفق اعتماد به نفسی پایدار و با ثبات دارند که از عزت‌نفس آنها ریشه می‌گیرد. بدون توجه به‌اینکه در اطراف‌شان چه اتفاقی می‌افتد، اطمینان دارند که تمام کارها به خوبی پیش می‌رود، زیرا عزت‌نفس بالایی دارند. همین خصوصیت، آنها را از آسیب‌های ناشی از موانع زندگی و انتقاد دیگران دور نگه می‌دارد.

افراد موفق این اعتماد‌‌به‌نفس عالی را در طول زندگی به دست می‌آورند و با این میزان اعتماد‌به‌نفس زاده نمی‌شوند. آنها با کسب‌دانش، تجربه، حمایت و تجربه‌ی بیشتر برای مقابله با مشکلات، به مرور‌زمان‌اعتماد‌به‌نفس خود را تقویت می‌کنند.

اینکه بتوانید از تمام پتانسیل‌تان استفاده کنید تا حدود زیادی به اعتماد به نفس شما بستگی دارد. وقتی اعتماد به نفس کافی داشته باشید، احتمال ریسک‌پذیری برای انجام تمام فعالیت‌ها و بیرون آمدن از منطقه‌ی امن، برای دست‌یابی به اهداف والاتر، بیشتر خواهد شد. وقتی اعتماد به نفس داشته باشید، دست‌یابی به موفقیت برایتان آسان‌تر می‌شود.

کسب مهارت‌های مدیریتی برای دست‌یابی به موفقیت بیشتر

برای استفاده از تمام پتانسیل‌تان، باید مهارت‌های مدیریتی را در خود بوجود آورید. اگر چنین مهارتی در شما وجود ندارد، از همین حالا به دنبال تقویت آن باشید.

افراد موفق به خوبی می‌توانند حمایت اطرافیان‌شان را جلب کنند. همین مساله، سبب دست‌یابی آنها به موفقیت می‌شود. آنها با تکیه بر مهارت‌های مدیریتی خود قادر به جلب حمایت اطرافیان‌شان بوده‌اند.

مدیریت مقوله‌ی بسیار مهمی است و هر کسی بخواهد از تمام پتانسیل‌های خود استفاده کند، باید مهارت‌های مرتبط به مدیریت را به دست آورد. لازم است درباره‌ی این مهارت مطالعه کنید و نحوه به خدمت گرفتن دیگران برای تحقق اهداف‌تان را بیاموزید.

برای اینکه نقش یک مدیر را بازی کنید و عملکرد خوبی از خود نشان دهید باید:

    جمعی از افراد را دور خود داشته باشید که به نقاط قوت شما بیفزایند و نگران نقاط ضعف خود نیز نباشید.

    اعضای تیم را به قطعیت و ابتکار عمل تشویق کنید.

    استانداردهای کارایی افراد را بالا ببرید.

    در حالی که دیگران را برای بروز احساسات و شخصیت‌شان تشویق می‌کنید، بازخورد خود را در اختیار آنها بگذارید تا در انجام فعالیت‌ها درگیر شوند.

    به‌دقت به صحبت‌های دیگران گوش کنید و میان انتقاد و تحسین، تعادل داشته باشید.

    با دیگران مهربان و همدل باشید و در عین حال شخصیت خود را حفظ کنید و نشان دهید پیرو عقاید مشخصی هستید.

    تنها به دنبال نظارت روی کار دیگران نباشید. بلکه در پیشبرد فعالیت‌ها سهیم باشید و سعی کنید از کارمندان‌تان مدیرانی توانمند و لایق بسازید.

مدیران بزرگ و توانمند به خوبی می‌دانند چگونه باید برای کارمندان‌شان ایجاد انگیزه کنند. چگونه پروژه‌ها را به بهترین‌نحو ممکن مدیریت کنند. چگونه باعث تسهیل روند انجام کارها شوند. چگونه بهترین ارتباط را میان اعضای تیم‌شان برقرار کنند. چگونه کنترل بخش‌های مهم فعالیت‌ها را به دیگران واگذار کنند. مهم‌تر از همه اینکه چگونه به صورت کارآمد و مفید، با دیگران وارد رابطه شوند.

در ادامه‌ی مطلب، چند سوال مطرح کرده‌ایم که با پاسخ به آنها متوجه می‌شوید در جایگاه یک مدیر، عملکرد مناسبی خواهید داشت یا نه:

    آیا به دیگران اجازه می‌دهم درمورد آنچه در ذهن دارند صحبت کنند؟
    آیا وقتی از سوی دیگران عهده دار انجام کاری می‌شوم، وفاداری خود را به آنها حفظ می‌کنم؟
    آیا از درگیر شدن در سیاست‌های محل کار اجتناب می‌کنم؟
    آیا برای ایجاد محیطی مثبت تلاش می‌کنم؟
    آیا مسئولیت اشتباهاتی که مرتکب می‌شوم را می‌پذیرم؟
    آیا در انجام فعالیت‌ها شرکت می‌کنم و دیگران را هم تشویق به این کار می‌کنم؟

وقتی در جایگاه مدیریت عملکرد خوبی داشته باشید، امکان استفاده از حداکثر پتانسیل‌هایتان را خواهید داشت، زیرا در این صورت تنها متکی به خودتان نیستید و مجموعه‌ای از افراد در کنارتان هستند که به شما در دست‌یابی به اهداف‌تان کمک می‌رسانند. باید سعی کنید روی زمان، انرژی، منابع، دانش و مهارت‌های افراد زیردست خود تاثیر بگذارید تا تمام فعالیت‌هایشان در راستای تحقق اهداف شما قرار بگیرد. این مساله برای استفاده از تمام پتانسیل‌ها نقش مهمی دارد.
داشتن برنامه‌ی تندرستی مناسب برای تقویت انرژی

برای بهره‌مندی از حداکثر پتانسیل‌هایتان لازم است انرژی کافی داشته باشید، تا بتوانید فعالیت‌های روزانه‌تان را به خوبی انجام دهید. وقتی خسته و مضطرب باشید، داشتن انگیزه‌ی لازم برای تحقق اهداف سخت‌تر خواهد بود. پس سطح انرژی ما، نقش موثری روی پیشبرد فعالیت‌ها خواهد داشت.

وقتی انرژی داشته باشیم، بهتر فکر می‌کنیم، انگیزه و رغبت بیشتری برای انجام کارها داریم، تصمیمات هتری می‌گیریم و در نهایت، کارایی بیشتری خواهیم داشت. درحالیکه اگر خسته‌ و‌ بی‌حوصله باشیم، هیچ چیز سرجای خود نخواهد بود و نمی‌توانیم از پتانسیل‌مان استفاده کنیم.

اما چه چیزی باعث حفظ انرژی ما در طول روز می‌شود؟ ورزش منظم، خواب‌کافی و تغذیه مناسب. بدون بهره‌مندی از انرژی ذهنی و جسمانی لازم برای انجام فعالیت‌ها، امکان استفاده از حداکثر پتانسیل‌ها و دست‌یابی به اهداف میسر نخواهد بود.

کلام آخر

کمتر کسی می‌تواند از تمام پتانسیل‌هایش استفاده کند. هر جایگاهی که دارید، بهتر است به یاد داشته باشید روند استفاده از تمام پتانسیل‌ها، هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد. همیشه چیزهای جدیدی هست که می‌توانید یاد بگیرید و انجام دهید تا به حداکثر سطح کیفی در زندگی خود دست پیدا کنید.

باید بپذیرید روند یادگیری پایان نمی‌یابد و تا آخر عمر ادامه خواهد داشت. پس به یادگیری، پیشرفت و ارتقای مهارت‌ها و توانایی‌های خود روی خوش نشان دهید و از آنها برای رسیدن به اهداف و چشم‌اندازی که برای آینده خود تصور کرده‌اید، استفاده کنید.

هیچ‌یک از آنها بدون تلاش مستمر محقق نخواهد شد. باید در انجام فعالیت‌هایتان باانگیزه و ثابت‌قدم باشید تا هر روز عملکرد بهتری نسبت به دیروز خود داشته باشید.

مهم این است که بتوانید این روند را حفظ کنید و به مرور زمان مهارت و توانایی بیشتری به دست آورید. در نهایت نتیجه‌ی بهتری هم کسب کنید. پس هیچ پایانی برای پیشرفت شما وجود ندارد و همیشه باید به روند یادگیری ادامه دهید. این همان مسیری است که با گام برداشتن در آن، می‌توانید از تمام پتانسیل‌هایتان استفاده کنید.

منبع: یوکن

 


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟