پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

دولت تعهدی برای تأمین PVC واحدهای جدید ندارد/ تأمین فقط از واردات
یک نامه درون سازمانی وزارت صمت نشان می دهد برای واحدهای جدیدالتأسیس که مواد مصرفی آن ها PVC است، دولت برای تأمین خوراک (مواد اولیه) تعهدی نمی دهد و PVC مورد نیاز این واحدها فقط از محل واردات تأمین می شود.

به گزارش ویکی پلاست، بر اساس رقابت ها و قیمت‌های عجیب در میانگین نهایی معاملات بورس کالا، 4 ماه نخست سال 1399 را، می توان برهه حساس! PVC نامید؛ جایی که رقابت های بیش از 50 و 60 درصد برای خرید محصول S65 ثبت شد.

اتفاقات بازار PVC کار را به جایی رساند که به دنبال یک گزارش تلویزیونی، حساسیت ها روی این بازار به اوج رسید و حتی یک برنامه از گفتگوی ویژه خبری هم به این موضوع اختصاص یافت.

سرکشی به انبارهایی که مواد اولیه PVC در آن نگهداری می شود، پایش خریداران PVC از بورس کالا و در پایان، صدور مجوز واردات برای این ماده اولیه، در پایان تیرماه، اوضاع بازار مواد اولیه PVC را به آرامش کشاند.

حالا اتفاق جدید، رفع مسئولیت وزارت صمت برای تأمین PVC مورد نیاز واحدهای جدید التأسیس است. مدیرکل دفتر امور طرح ها و تأمین مالی وزارت صمت، در نامه ای داخلی به مدیرکل دفتر آمار و فراوری داده ها، اعلام کرده در زمان درخواست جواز تأسیس و انتخاب این دسته از کدها، عبارت «پلی ونیل کلراید مورد نیاز، توسط واحد از محل واردات تأمین می شود و دولت هیچ گونه تعهدی جهت تأمین خوراک این واحدها ندارد» نمایش داده شده و در متن جواز تأسیس هم درج شود.

همچنین در تبدیل جوازهای تأسیس صادره با شرط واردات پی وی سی، به پروانه بهره برادری، عبارت مورد اشاره در متن پروانه های صادره نیز درج شود.

به این ترتیب، وزارت صمت با این اقدام، مسئولیت تأمین مواد اولیه واحدهای جدید را از خود سلب کرده و باید دید تقاضای واحدهای جدید چگونه تأمین می شود؟ از واردات یا بازار آزاد؟!



 

 

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
موسوی شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
این هم یک بازی دیگر بر سر تولید کننده بدبخت. اگر تولید کم است پس چرا هر مقدار که بخواهید در بازار دلالی قابل تهیه است؟ واحد های هستند که ماهیانه ۸۰۰ تن سهمیه دارند ولی بیش از ۲۰ تن مصرف نمی‌کنند . پیدا کنید پرتغال فروش را. برای جان تولید و اقتصاد بورس کالای تا کارآمد است که با نوسان عرضه توسط دست اندرکاران به اصطلاح بورس باران نوسان گیری میکنند و سود افسانه ای میبرند. ولی تولید کننده همواره از همه جا بی خبر در بازی خرید از بورس نمی‌تواند موفق باشد. این بورس نیست میدان چپاول است. ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟