پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

10 جمله‌ای که شما را از محل کارتان اخراج می‌کند
نوع رفتار شما با رئیس تأثیر مستقیمی روی شغلتان دارد. گاهی یک جمله‌ی ساده می تواند سبب ایجاد اختلاف و سو تفاهم شود که نتیجه‌ای جز برکناری از یک شغل خوب ندارد.

دو نفر از هم طلاق می‌گیرند چون شخصیتشان با هم جور نیست و اصطلاحا تفاهم ندارند؛ اما اصلی‌ترین دلیل برای کنار گذاشتن شغل این است که افراد، خودشان تمایل به اتمام آن دارند، اما در هر دو مورد، مشکلات و اشتباهاتی در پس این کلمات، پنهان است.

مقالات زیادی درباره رابطه‌ی رمانتیک بین زوج‌ها منتشر می‌شود و همواره تحقیقات زیادی در این مورد انجام می‌گیرد، اکنون روابط کارمند و رئیس نیز مورد توجه محققان قرار گرفته است.

در ادامه مطلب، 10 مورد از اشتباهاتی که سبب ایجاد مشکلات زیادی در روابط بین کارمند و کارفرما می‌شود را بیان می کنیم. این اشتباهات می‌تواند یک رابطه‌ی خوب را خراب کند و حتی سبب شود شغل خود را از دست بدهید.

عبارات مشکل‌ساز میان کارمند و کارفرما به شرح زیر است:

1. حقوق من باید زیاد شود؛ چون می‌خواهم خانه‌ام را تعمیر کنم

شما باید درخواست افزایش حقوق را با رئیستان در میان بگذارید، البته وقتی که این درخواست به دنبال موفقیت ها و دست‌آوردهای ارزشمندی در حوزه‌ی کار باشد. مشکلات و نیازهای شخصی و خانوادگی شما ارتباطی به شغل تان ندارد و باعث نمی شود به خاطر آن‌ها از کارفرما درخواست افزایش حقوق کنید.

مطمئن باشید رئیس شما هیچ اهمیتی به مسائل و مشکلات شخصی‌تان نمی دهد. البته در شرایط بسیار سخت می توانید درخواست مساعده دهید، اما در دیگر موارد باید ثابت کنید لیاقت افزایش حقوق را دارید؛ به جای این‌که برای دریافت حقوق بیشتر، به دنبال ترحم رئیستان باشید.

بهترین جمله برای درخواست افزایش حقوق این است: «بهره وری من در شش ماه گذشته، سه برابر شده است و اکنون فکر می‌کنم با این تلاش مضاعف، لایق افزایش حقوق هستم.»

2. بعد از ناهار به خانه بروم؟ کاری برای انجام دادن در محل کار ندارم

اگر شغل شما به گونه‌ای است که یک برنامه‌ی روزانه برای انجام کارها دارید، بعد از انجام آن‌ها می توانید این درخواست را بدهید و محل کار را ترک کنید؛ اما وقتی ساعت کاری مشخصی دارید، استفاده از این عبارت می‌تواند به روابط کاری شما آسیب بزند.

البته با گفتن این جمله نشان می‌دهید تمایلی به کار و محیط کاری خود ندارید و از طرفی به جای اینکه رئیستان اجازه خروج بدهد، وظایف جدیدی به شما محول خواهد کرد.

بهترین جمله برای خروج از محل کار این است: «آیا می‌توانم بعد از ناهار محل کار را ترک کنم؟»

بعد از این جمله باید دلیل‌تان را ذکر کنید اما تا زمانی که از شما دلیلی خواسته نشده، غیرضروری است. حواستان باشد در هنگام بیان دلایل خود به بیکاری و بی‌حوصلگی‌تان در آن زمان اشاره نکنید.

3. مقصر همکارم بود

قدرت پذیرش اشتباهات بدون مقصر دانستن دیگران، یکی از نشانه‌های بلوغ فکری در افراد است. چنین کارمندی لایق اعتماد و احترام است، حتی اگر گاهی اوقات مرتکب اشتباهاتی شود.

حتی اگر اشتباه از سوی دیگران باشد، روش‌های زیادی وجود دارد تا این مسئله را به گوش رئیس برسانید. در کل، غیبت و بدگویی کردن از دیگران، رفتاری زشت و غیرقابل قبول است؛ مگر اینکه شرایط خاصی ایجاد شده باشد.

اگر به شما در مورد اشتباهی گوشزد شد، بهترین عبارت این است: «بله حق با شماست. باید این نکته را مدنظر می‌داشتم.

از حالا به بعد تلاش و دقت بیشتری خواهم داشت. شاید بتوان این مشکل را از روش دیگری حل کرد».

4. من این کار را ترک می‌کنم

اگر واقعا می‌خواهید شغلتان را رها کنید، این کار را زودتر انجام دهید. اگر با تهدید به ترک کردن شغل، سوء استفاده کنید تا حرفتان عملی شود، بعد از یک یا دو بار که چنین رفتاری از خود نشان دهید، دیگر کسی به شما توجه نمی‌کند و مطمئن باشید بالاخره کسی پیدا می‌شود که جای شما را بگیرد. پس اگر بعد از ترک محل کار، کسی جایگزین شما شد، دلخور نشوید.

بهترین جمله برای این‌که مخالفت خود را بروز دهید، استفاده از این عبارت است: «به نظر می‌رسد ما در این‌باره، اختلاف نظر داریم.»

5. همیشه این کار را به همین صورت انجام می‌دادیم

تفاوتی ندارد درباره تصمیم رئیس سابقتان حرف بزنید یا در مورد عادات شخصی خودتان. استفاده از این جمله می‌تواند معنای مختلفی داشته باشد که تقریبا برابر است با این که «رئیس سابقم این کار را بهتر انجام می‌داد». مطمئن باشید این جمله سبب عصبانیت رئیستان می‌شود، همانند این که به همسرتان بگویید «آشپزی مادرم خیلی بهتر است.»

شاید شما به خاطر تنبلی و مقاومت در برابر تغییر، از این جمله استفاده کنید. این در حالی است که دنیای مدرن در حال پیشرفت است و افرادی که طرز تفکر انعطاف پذیر دارند، نسبت به کسانی که با محافظه کاری جلو می روند، به پیشرفت بیشتری می رسند.

برای این‌که نظر مخالف خود را در مورد یک راهکار بیان کنید، از این عبارت استفاده کنید: «روشی که شما پیشنهاد می‌دهید، غیر معمول است و ممکن است مشکلاتی به وجود آورد.»

6. سعی خود را می‌کنم

این عبارت این طور برداشت می شود که زیاد مایل نیستید وظیفه‌ای که به شما محول شده را به انجام برسانید. اگر کارها به خوبی جلو نرود، این عبارت به شما کمک می کند از زیر بار مسئولیت‌های خود در محل کار، شانه خالی کنید.

وقتی به رئیستان می گویید: «سعی‌ام را می‌کنم»، او این طور می‌شنود: «تمایلی به انجام این کار ندارم.»

جمله‌ای که از «سعی‌ام را می کنم» بدتر است، این است که بگویید نمی‌توانم این کار را انجام دهم. بسیار مهم است در محل کار، نتیجه‌ی واقعی را نشان دهید. به همین خاطر باید قبل از انجام هر کاری، در مورد مشکلات احتمالی صحبت کنید و در مورد اینکه چه زمانی مشکلات بوجود می آید، صادق باشید.

بهترین کار این است از جملات مثبت استفاده کنید. برای مثال «بسیار خوب، من این کار را انجام می‌دهم» یا «تصمیم‌گیری در این‌باره نیازمند زمان است و پنجشنبه جواب خواهم داد.»

7. سرم خیلی شلوغ است

تمام کارمندان برای رسیدن به اهداف اصلی سازمان کار می کنند. آیا وظایف فعلی شما در جهت دست یابی به این اهداف است؟ اگر رئیستان کار جدیدی به شما بدهد، احتمالاً برنامه‌ی شرکت تغییر کرده است. بهتر است ابتدا مشخص کنید کدام وظیفه محول شده، اولویت بیشتری دارد.

گاهی برخی از وظایف به قدری اهمیت دارند که باید دیگر کارهای خود را کنار بگذارید و روی وظایف جدید تمرکز کنید؛ اما گاهی وظایف عادی و روزانه شما اهمیت بیشتری دارند، به همین خاطر باید به رویه‌ی کار کردن خود ادامه دهید تا رئیستان فرد جدیدی برای انجام دیگر وظایف استخدام کند.

با این عبارت می توانید اولویت کارها را مشخص کنید و نشان دهید وظایفی برای انجام دارید: «من هنوز روی پروژه‌هایی کار می‌کنم که دیروز به من واگذار کردید. آیا وظایف جدید، نسبت به کارهای قبلی، اولویت دارند؟»

8. این کار چه منفعتی برای من دارد؟

شما برای وظایفی که انجام می دهید حقوق می گیرید، پس چه دلیلی دارد برای انجام وظایف کوچک درخواست پاداش دهید؛ وقتی می توانید آن را مجانی انجام دهید و در موفقیت شرکتتان سهیم باشید. اگر همیشه برای کمک کردن به دیگران پیش قدم شوید، ممکن است از مهربانی شما سوء استفاده شود.

شما می توانید یک گزارش تهیه کنید یا به همکار جدید آموزش دهید، اما مجبور نیستید تعطیلات خود را روی انجام کارهای مجانی بگذارید.

در پاسخ به درخواست انجام کارهای کوچک، با یک «بله» ساده، موافقت خود را به رئیس اعلام کنید.

9. این مشکل من نیست

نباید خود را مستقل از دیگران بدانید. مشکلی که امروز به شما ارتباطی ندارد، به مرور بزرگ‌تر می شود و شرکتتان را با مشکلات جدی‌تری مواجه می کند و می تواند روی شغل شما تأثیر بگذارد.

اگر می دانید مشکل را چطور حل کنید، راه حل آن را ارائه دهید. شاید با راه حل شما، مشکل حل نشود، اما حداقل اشتیاق خود را برای حل مشکلات نشان داده‌اید. با بروز مشکلات بعدی، رئیس روی شما و راه حل‌هایتان حساب باز می کند که این مسئله برای یک کارمند بسیار ارزشمند است.

در این شرایط به رئیس بگویید: «من تخصصی در این زمینه ندارم، اما شاید این راه حل مشکل را برطرف کند.»

10. من فکر می‌کردم...

رئیس به شنیدن این جمله رغبت ندارد. اگر چیزی برایتان روشن نیست، قبل از انجام وظایفتان در مورد آن صحبت کنید تا همه چیز واضح باشد. نه این که با نظر خود جلو بروید و بعد به رئیس بگویید «فکر می‌کردم این کار درست‌تر است». همان طور که گفته شد، توانایی پذیرش اشتباهات و قبول مسئولیت آن‌ها، از هر عذر و بهانه‌ای ارزشمندتر است.

بهترین پاسخ در این شرایط، عبارت زیر است:

«ظاهرا منظور هم‌دیگر را متوجه نشده‌ایم. من این اشتباه را درست می‌کنم و بار دیگر، حواسم را بیشتر جمع خواهم کرد.»

برخی کارفرماها و رئیس‌ها عکس‌العمل تند از خود نشان می‌دهند و ممکن است واکنشی داشته باشند که اصلا انتظار ندارید.

وقتی رئیس سخت‌گیری دارید، قوانین ارتباطی را در نظر بگیرید و از عباراتی که ممکن است آن‌ها را دچار سوء تفاهم کند، استفاده نکنید.

منبع: یوکن

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟