شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

15 راهکاری که باعث مثبت‌اندیشی و موفقیت در محل کار می‌شود
شاید مدیر بدخلقی دارید که همیشه شما را متهم به اشتباه می کند یا محیط کارتان متناسب با اخلاق و علایقتان نیست. اگر این چنین است، نگران نباشید، شما به‌عنوان یک انسان قادر هستید شرایط بد و غیرقابل تحمل را با راه‌های مختلف مدیریت کنید. پس باید بپذیرید در محل کار هم می توان مثبت اندیش بود و وضعیت را به‌دلخواه خود تغییر داد.

مطمئن باشید با راهکارهای زیر، محل کار را به نفع خودتان تغییر خواهید داد. تمام انسان‌ها توانایی حل مشکلات پیچیده و ایجاد تغییر در زندگی خود را دارند. تنها کافی است، آستین‌ها را بالا بزنیم و خودمان بخواهیم. در ادامه‌ی مقاله، 15 روش مثبت اندیشی در محیط کار را معرفی می کنیم.

1. همواره به دنبال یادگیری باشید

اگر دوران تحصیل شما به پایان رسیده، بدین معنا نیست که برای یادگیری دیر شده است. باید تلاش کنید همیشه در حال یادگرفتن باشید. یکی از راه‌های مثبت اندیشی در محل کار تلاش برای افزودن به دانش و مهارت‌ها و تقویت رزومه‌ی کاری است.

باید تجربیات تازه به دست آورید، برای مثال در سخنرانی کاری شرکت کنید یا شرایط و مسئولیت‌ها را برای همکاران جدید توضیح دهید. اگر نمی توانید درباره‌ی شغلتان آموزش‌های مستقیم کسب کنید، در کنار مدیر یا دیگر همکاران قرار گیرید و چیزهای تازه بیاموزید.

2. به اطرافیان خود آموزش دهید

می خواهید مدیرتان و دیگر همکاران چیزهای جدید به شما یاد بدهند، پس باید به آن‌ها کمک کنید و چیزهای تازه یاد بدهید. سعی کنید به آن‌ها آموزش بدهید و مهارت‌ها و دانسته‌هایتان را به اشتراک بگذارید.

با کمک کردن به دیگران احساس خوبی خواهید داشت. اگر به همکارتان فقط یک بار توضیحات آموزشی مربوط به کارش را به طور دقیق و واضح ارائه دهید، دیگر نیاز نیست در حین کار مزاحمتان شوند.

3. کمی به خودتان استراحت دهید

اگر بخواهید بدون وقفه و طولانی مدت کار کنید، خسته خواهید شد. هر دو ساعت یک بار به خود استراحت دهید. اجازه ندهید فشار کاری تمرکز و انگیزه تان را از بین ببرد.

پس هر چند ساعت یک بار از پشت میز کار بلند شوید، کمی راه بروید و هوای تازه استشمام کنید. استراحت 5 تا 15 دقیقه‌ای برایتان کافی است. در این مدت می توانید تجدید قوا کنید و با انرژی به کارتان ادامه دهید.

4. در خانه کار نکنید

به هر دلیلی که کار می کنید، عواقب بسیار بدی روی سلامت جسمی و روحی‌تان خواهید داشت. اگر مدام و بی‌وقفه کار کنید و بعد از بازگشت به خانه نیز به کار کردن ادامه دهید، تمام انرژی و انگیزه‌تان از دست خواهد رفت.

باید بتوانید میان کار و زندگی‌تان تعادل ایجاد کنید و زمانی را به رسیدگی به خانواده، تفریح و سرگرمی اختصاص دهید. اگر کار زیادی در اداره برای انجام دادن دارید، آن را به خانه نبرید بلکه در اول وقت روز کاری بعدی انجام دهید. کار بخش مهمی از زندگی هر فردی است اما نباید اجازه دهید به استراحت و تفریحتان آسیب برساند و شما را خسته و بی‌حوصله کند.

5. ارتباط بهتری با همکاران برقرار کنید

یکی از راه‌های مثبت اندیشی در محیط کار این است که با همکارانتان ارتباط بهتری برقرار کنید. البته نباید خیلی زود هم خودمانی شوید، بلکه به دور از مسائل کاری، با هم حرف بزنید و چیزی بخورید تا حال بهتری را در محیط کار تجربه کنید.

6. در برنامه‌های غیر کاری شرکت کنید

همیشه در برنامه‌های غیر کاری که دیگر کارمندان ترتیب می دهند شرکت کنید. بهتر است خود را از برنامه‌هایی چون شام و پیاده روی که همکاران بعد از خروج از اداره و تمام شدن ساعت کاری صورت می‌دهند، جدا نکنید.

با همکاران خود بیشتر در ارتباط باشید و بگذارید شما را از خودشان بدانند. این کار سبب تقویت ارتباطات شده و باری از مسئولیت‌های شغلی را از دوشتان بر می دارد.

7. محل کار را دل‌چسب کنید

برای مثبت اندیشی در محیط کار باید فضایی دل‌نشین و خوشایند برای خود ایجاد کنید. در هر فضایی که مشغول به کار هستید، با اطلاع از محدودیت‌ها و اجازه از مدیر، سعی کنید تغییرات دل نشینی ایجاد کنید.

برای مثال روی میز کار خود عکسی از خانواده‌تان بگذارید یا پوسترهای زیبا و مثبت روی دیوار بزنید. اگر برای چای خوردن به جای لیوان‌های اداره، از ماگ و فنجان مخصوص به خود استفاده کنید، گام مؤثری در بهبود روحیه خود برداشته و حال بهتری را تجربه خواهید کرد.

8. داوطلب شوید

به جای این که منتظر بمانید تا پروژه‌ای به شما پیشنهاد شود، خودتان دست به کار شوید. نباید صبر کنید تا کاری به شما محول شود که شاید به آن علاقه داشته باشید. بلکه خودتان پیش قدم شوید و انگیزه و رغبت خود را به رئیستان نشان دهید. قطعاً این کارتان باعث می شود برای پروژه‌های بعدی به شما فکر کنند.

9. تنها روی یک چیز تمرکز کنید

حواستان را روی انجام یک کار مشخص جمع کنید. نیاز نیست چند کار را با هم انجام دهید و باعث خستگی خود شوید. تمرکز روی یک کار و انجام آن خیلی بهتر از این است که کارهای مختلف را با هم شروع کرده و همه را ناقص جلو ببرید.

10. اهداف مشخص و قابل دسترسی داشته باشید

نباید اهداف رؤیایی داشته باشید. البته رؤیا و آرزو شما را به جلو می‌برد اما نباید سبب شود از دنیای واقعی جدا شوید.

اهداف مشخص، واقع‌گرایانه و دسترس پذیر داشته باشید و تمام تلاش خود را برای دست یابی به اهدافتان به کار ببرید تا گام به گام مسیر موفقیت را طی کنید.

11. از قدرت تخیل‌تان استفاده کنید

باید انعطاف پذیر باشید. برای انجام کارها و پروژه‌هایتان از قدرت خلاقیت و تخیل خود استفاده کنید. با بالا بردن تمرکز و تلاش خود راه‌های جدیدی پیدا کنید تا باعث شگفتی رئیستان شود.

12. از اشتباهاتتان بگذرید

قطعاً برای شما هم پیش آمده در محیط کار مرتکب اشتباهی ناخواسته شوید؛ مثلاً اشتباه گفتاری یا رفتاری که شرایط را برایتان سخت کرده است.

برای مثال، به جای این که بگویید مرخص می شوم، گفته‌اید تشریف می برم. این اشتباهات برای همه رخ می دهد. باید حواستان را جمع کنید تا اشتباه نکنید اما اگر هم مرتکب خطایی شدید، خیلی خود را سرزنش نکنید. باید از اشتباهات خود بگذرید و از آن‌ها درس بگیرید.

13. برای موفقیت‌ها به خود پاداش بدهید

اگر در کارتان به موفقیت یا دستاورد مثبتی رسیدید، حتماً به خود پاداش بدهید. این جایزه هر چقدر هم کوچک باشد، تأثیر مثبت زیادی روی روحیه‌تان خواهد داشت. پس مهم نیست چه پاداشی به خود می دهید. تشویق و پاداش دادن به خود، راهی مؤثر برای ایجاد مثبت اندیشی در محیط کار است.

14. با افراد مثبت معاشرت کنید

یکی از بهترین روش‌های مثبت اندیشی در محیط کار ارتباط با افراد مثبت و خوش فکر است. پس در زندگی از افراد منفی نگر و سمی دوری کنید. این افراد سبب خستگی شما می شوند و تمام انرژی‌تان را می گیرند.

اگر در محیط کار مجبور به ارتباط با افراد منفی باف هستید، سعی کنید از آن‌ها تأثیر نگیرید و با بروز رفتارهای مثبت و شاد آن‌ها را هم تغییر دهید.

15. بیشتر لبخند بزنید

اگر حتی زمانی که خیلی شاد نیستید، لبخند بزنید، از تأثیر فوق‌العاده‌ی آن بهره‌مند خواهید شد. لبخند زدن به طور ناخودآگاه شما را از حالت خسته و عبوس دور می کند.

پس سعی کنید همیشه در ارتباط با مشتری، همکار، مدیر، ارباب رجوع و ... لبخند روی لب داشته باشید و تأثیر شگفت انگیز لبخند زدن را ببینید. لبخند زدن نه تنها سبب مثبت اندیشی شما در محیط کار می شود بلکه کلید یک زندگی شاد و سالم است. از قدیم گفته‌اند: «بخند تا دنیا به روی تو بخندد».

منبع: یوکن

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟