چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

روابط اجتماعی خوب کارمندان چگونه باعث موفقیت کسب‌و‌کارها می شود؟
روابط اجتماعی خوب نقش موثری در پیشرفت فردی و سازمانی دارد و به شادابی فرد و بهره وری سازمان کمک می‌کند.

امروزه نیروی کار جوان در صورت برقراری روابط تیمی محکم‌تر، تمایل و دلبستگی بیشتری به کار داشته و احتمال ماندگار شدن آنها در سازمان نیز افزایش می‌یابد. در حال حاضر شیوه‌ی کار بسیار غیرمتمرکز شده و کارمندان بیشتری قادرند از راه دور کار کنند.

چراکه ابزارهای جدید ارتباطی، مرزهای ارتباطات را در نوردیده و امکانات جدیدی را در راستای توسعه‌ی روابط کاری فراهم کرده است.

در این راستا، تحقیقات موسسه‌ی افکارسنجی گالوپ در حوزه‌ی وضعیت فضای جهانی کار نشان می‌دهد، 85 درصد نیروی کار جهانی، یا رغبتی به سازمان خود ندارند یا کاملا از آن دلسرد شده‌اند. در نتیجه هزینه‌ی 7 تریلیون دلاری به دلیل کاهش بهره‌وری به سازمان‌ها تحمیل می‌شود.

در مقابل، مدیرانی که تقویت روابط اجتماعی کارمندان‌شان در اولویت قرار داده‌اند، با تعهد تیمی، بهره‌وری و سلامت سازمانی بیشتری مواجه هستند.

جوانان متولد دهه ی 60 و 70 ایران، به عنوان نسلی بی‌وفا و بی‌تعهد در سازمان‌ها شناخته می‌شوند. افراد کنجکاوی که هر روز از این شاخه به آن شاخه می‌پرند.

مطالعات نشان می‌دهد هر چقدر جوان‌تر باشید، احتمال این‌که شغل‌تان را تغییر دهید بیشتر است؛ زیرا در این سن هنوز به دنبال کشف خود هستید. البته شواهدی وجود دارد که این دیدگاه عمومی را نسبت به میلنیال‌ها (نسل هزاره) یا همان دهه 60و 70 ایران، نقض می‌کند.

هنوز هم خیلی میلنیال‌ها ممکن است همانند نسل‌های قبلی، سالیان متمادی در یک شرکت کار کنند و وفادار باشند. آن هم نه به خاطر داشتن امنیت شغلی، بلکه در نتیجه‌ی برقراری ارتباطات موثر و دوستانه با همکاران‌شان.

احساس تعلق خاطر

میشل اودلند، مدیر بازاریابی توتینو و اولد ال پاسو از محصولات شرکت غذایی جنرال میلز می‌گوید: «به مدت 11 سال است در جنرال میلز مشغول کار هستم و روابط دوستانه با همکارانم دلیل اصلی ماندگاری‌ام در این شرکت بوده است. این روابط قوی، احساسی قدرتمند از تعلق و وابستگی را در من ایجاد می‌کند.»

جنیفر شاپفر، مدیر کل تدارکات حمل و نقل جنرال الکتریک ترنسپورتیشن می‌گوید: «داشتن دوستان صمیمی در این شرکت، یکی از دلایلی بوده که من را 11 سال ماندگار کرد و به همین خاطر می‌خواهم همچنان به کار خود در جنرال الکتریک ادامه دهم.»

از دیدگاه نسل هزاره، همکاران به عنوان خانواده‌ی کاری و مدیران به عنوان پدر این خانواده شناخته می‌شوند.

بدون شک جدا شدن از خانواده بسیار سخت‌تر از افرادی است که هیچ رابطه‌ی احساسی میانمان وجود ندارد.

مدیران سازمان باید برای ایجاد یک فرهنگ اجتماعی غنی در محیط کار تلاش کنند؛ زیرا این مساله برای سلامت و موفقیت خود و تیم‌شان اهمیت دارد.

در یک نظرسنجی توسط سازمان فیوچر ورک پلیس و ویرجین پالس، از شرکت‌کنندگان درباره‌ی نحوه فراهم‌سازی بسترهای لازم برای ایجاد روابط مستحکم در محل کار توسط مدیران، سوال شد.

نیمی از پاسخ دهندگان، به ایجاد تیم‌های قوی و برپایی رویدادهای اجتماعی اشاره کردند. یک سوم آنها نیز سفرهای کاری و انجام کار در فضای غیر سازمانی را پیشنهاد دادند.

در نهایت تنها 20 درصد روی استفاده از فناوری‌های تعاملی تاکید کردند. پس سازگاری میان ارتباطات مستقیم و فناوری‌های تعاملی، با ایجاد احساس تعلق خاطر در بین نیروی کار، ارتباطات آنها را نیز توسعه می‌دهد.

به عقیده‌ی ارین یانگ، قائم مقام بخش مدیریت محصول کمپانی ورک دی: «ما موفق شده‌ایم طراحی فضای کاری خود را متناسب با روند مدیریت محصول و نحوه عملکرد تیم‌های توسعه بهبود دهیم».

او از تیم کاری خود درخواست کرد ایده‌های خود را درمورد فضای کار با یکدیگر در میان گذاشته و نظرات خود را در صفحه‌ی شرکت در پینترست مطرح کنند.

فضای کاری ورک دی به خاطر اقدامات موثر مدیران آن در تیم سازی، سبب تقویت تعامل در بین کارمندان شده و روابط آنها را استحکام بخشیده است.

البته به جز تیم‌سازی قدرتمند، رویدادهای اجتماعی نیز می‌تواند جذاب و موثر باشد. کارمندان شرکت هاب اسپات، به ندرت می‌توانند با همکاران خود در بخش‌های مختلف ملاقات کنند و معمولا قادر به برقراری ارتباط حضوری با هم نیستند.

آلیسون الورثی، معاون بخش موفقیت مشتری هاب اسپات در این‌باره می‌گوید: «ما هر سه ماه یک بار، میزبان مراسمی هستیم که مدیران اجرایی‌مان هزینه‌ی آن را پرداخت کرده و وظیفه هدایت گفت‌و‌گوها را به عهده دارند. تمام اعضا شام را در کنار جمعی از همکاران ناشناخته‌ی خود در هاب اسپات صرف کرده و با هم معاشرت می‌کنند.»

به عقیده‌ی لورا پتی، تهیه کننده شبکه‌ی CNBC، کارمندان این شرکت به طور مرتب در مراسم‌های سازمانی حضور یافته و در کنار همدیگر غذا می‌خورند.

روابط اجتماعی خوب کارمندان چگونه باعث موفقیت کسب و کارها می شود؟

با توجه به اینکه 70 درصد مردم دنیا حداقل یک بار در هفته تجربه‌ی دورکاری دارند، شرکت‌ها به دنبال یافتن راهی برای تعامل بیشتر با دورکاران و تقویت احساس تعلق آنها به سازمان هستند.

برای مثال، تیم‌های کاری در کمپانی آکامای گاهی برای دیدار حضوری با دیگر همکاران از نقاط مختلف دنیا، دور هم جمع می‌شوند.

راس فینبرگ، معاون استراتژی و عملیات این شرکت می‌گوید: «این سفرها هزینه‌ی زیادی دارد و خروجی دیدار باید توجیه کننده هزینه‌ها باشد.

تجربه‌ی من گویای آن است، گردهم آمدن تیم‌های دورکار و ملاقات آنها با دیگر همکارانشان در آکامای، به تعهد آنها می‌افزاید. این کار بهره‌وری سازمان را بالا می‌برد.»

مدیرانی که بتوانند با تقویت روابط اجتماعی اعضا، تمایل و دلبستگی آنها را بیشتر کنند، قادر خواهند بود برای زمان طولانی‌تری روی کارمندان خود حساب کرده و فرهنگی سالم ایجاد کنند. در نهایت این فرهنگ باعث می‌شود لذت بیشتری از کار ببرند.

داشتن روابط اجتماعی خوب نه تنها باعث رضایت شغلی و لذت بیشتر از کار می‌شود، بلکه روابط دوستانه می‌تواند زمینه‌ی ایجاد تعلق خاطر، پیشرفت شغلی و موفقیت هر چه بیشتر سازمان را به ارمغان آورد.

منبع: یوکن
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟