جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

ارزیابی اروپایی ها از چشم انداز PP، PE و PVC بعد رکود نفت و شیوع ویروس کرونا
اروپایی ها به واسطه بزرگترین طغیان نفتی که طی مدت 30 سال در تاریخ 9 مارچ اتفاق افتاد، غافلگیر شدند.

گروه ترجمه ویکی پلاست | توقف فعالیت ها در سرتاسر کشور ایتالیا همچنان از لحاظ سیاست قیمت گذاری در ماه مارس، احساس نمی شود. با این وجود انتظارات در ماه آوریل با توجه به تحولات اخیر، روند نزولی را طی می کند.

نفت خام نتوانست ضرر و زیان دوشنبه را برطرف کند

در واکنش به سقوط مذاکرات OPEC+، با هدف کاهش تولید، در تاریخ 9 مارس قیمت نفت نزدیک به 30 درصد کاهش پیدا کرد.

معاملات آتی نفت خام در روزهای بعد نتوانست ضررهای اول هفته را برطرف کند، چراکه  ترس از عرضه بیش از حد به بازارها همچنان ادامه دارد. داده های ChemOrbis نشان می دهند که میانگین هفتگی WTI (NYMEX) و نفت خام برنت در پایین ترین نرخ خود از فوریه 2016 قرار دارد.

چه اتفاقی در ایتالیا افتاد؟

در پی تلاش برای مهار شیوع ویروس کرونا در ایتالیا، در روز چهارشنبه اقداماتی در سرتاسر کشور صورت گرفت.
محدودیت سفرهای خارجی گردشگری را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار داد و منجر به کاهش رونق این صنعت شد، بطوری که برگزارکنندگان مجبور به لغو رویدادهای عمومی هستند.

بسته شدن مرزهای و کنترل و بازرسی شدید مرزهای آن با کشورهای همسایه، این در حالی است که ورود و خروج کالاها تحت بازرسی شدید، صورت می گیرد.

در همین حال، گفته می شود که تولیدات پتروشیمی بصورت عادی در داخل کشور ادامه دارد، این در حالی است که برخی کارخانجات تعطیل، فعالیت های خود را جهت جلوگیری از هرگونه نقص در تحویل، از سر گرفته اند.

معاملات ماه مارس برای پلی پروپیلن و پلی اتیلن در حالی که برای انواع پلیمرهای پلاستیکی ثابت است، پایین تر بسته می شوند.

تلاش های اولیه برای بازگرداندن پلی پروپیلن به نتیجه نرسید و معاملات ماه مارس با کاهش 10 الی 20 یورو در هر تن، به قیمتی همتراز با پروپیلن بسته شد.

سناریو مشابهی در بازارهای پلی اتیلن نیز اتفاق افتاد، جایی که معاملات با کاهش 20 الی 30 یورو در هر تن برای پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی به دلیل فشار واردات رقابتی برای پلی اتیلن سنگین، در این درجه بسته شد.

وقتی صحبت از پلیمرها به میان می آید، قیمت ها از افزایش هزینه ها تأثیر نگرفته اند. معاملات پلیمرها در ماه مارس، به دلیل قطع تولید در سراسر اروپا با اکثریت بازدهی، بسته شد. تنها چند معامله با تخفیف اندک صورت گرفته، که باعث افزایش یا عدم آن می شود.

نگرانی های منطقی نسبت به خریدهای سریع، فراتر از نیازهای عادی است

دلالان در ایتالیا به دلیل عدم اطمینان از چشم انداز ویروس کرونا، به نیازهای اصلی خود می پردازند. انتظارات شدید ماه آوریل نه از ایجاد سهام امن، جلوگیری می کند.

علی رغم آن، برخی خریدارها در اروپای شمال غربی ترجیح داده اند تا تعدادی از سهام های ایمن را برای دست آوردن قیمت های پایین جاری و کنترل اختلالات تقاضای احتمالی در میان اقدامات مهار شده توسط مقامات منطقه، ایجاد کنند.

اگرچه تقاضای پلی-اتیلن عمدتا بر اساس  نیازهای ماه مارس بوده، اما برخی دلالان افزایش سفارشات برای ضدعفونی کننده های دست و بسته بندی مواد غذایی را گزارش کرده اند.

یک توزیع کننده در آلمان گزارش کرده است: سفارشات ثبت شده برای ماه مارس خوب بوده است، بطوری که برخی خریدارها تصمیم به انبارکردن کالاها گرفته اند تا در صورت از بین رفتن و یا فاسد شدن کالاها، مجددا آنها را مورد استفاده قرار دهند.

انتظار می رود که بهبود تقاضا برای پلیمرها، فصلی باشد. اما تا کنون این امر، بجز در بخش پزشکی مرتبط با شیوع ویروس کرونا  تحقق نیافته است.

تقاضا با توجه به عوامل مخالف در میان نگرانی های مربوط به مهار این بیماری و تضعیف انتظارات در ماه آوریل، در حالت تعلیق قرار دارد. با افزایش کنترل ها در بنادر و مرزها، احتمال تأخیر در تحویل، ممکن است به کمبود مواد منجر شود.

این مسأله ممکن است دلالان را مجبور به بار زدن حجم بیشتری از کالاها  کند، چراکه زمان بارگیری کامیون ها طولانی خواهد بود. آنها همچنین نسبت به افزایش نرخ باربری در میان تعداد کمی از کشتی ها و کمبود کانتینرها در میان محدود و قطع شدن تجارت جهانی، احتیاط می کنند.

اگر عرضه با توجه به اختلالات تحویل محموله سخت تر شود، ممکن است فشار هزینه را تا حدودی کاهش دهد.

C2 و C3 در ماه آوریل در انتظار کاهش بیشتری است

برخی از فعالان این صنعت با توجه به افت قیمتها در نفتا، انتظار دارند قیمت پروپیلن به میزان 80 یورو در هر تن و قیمت اتیلن به میزان 100 یورو در هر تن کاهش پیدا کند.

عدم اطمینان در مورد نتیجه نهایی شیوع ویروس کرونا و وجود دائمی نگرانی ها در بازارهای انرژی نیز به عنوان دلایل این انتطارات ذکر شده است.

یک خریدار گفت: ما انتطارات نزولی شدیدی را در ماه آوریل پیش بینی کرده ایم، مگر اینکه قیمت نفت خام و قیمت های نقطه ای در نفتا، از پیشرفت ضررهای اولیه جلوگیری کند.

منبع: chemorbis

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟