جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

3 روش برای رشد و تکامل در مسیر تبدیل شدن به یک رهبر بزرگ
ریچارد برانسون در ماه اکتبر گذشته، در برنامه ی 30 نفر زیر 30 سال Forbes شرکت کرد تا به سوالاتی در زمینه ی ضرورت های تبدیل شدن به یک رهبر کارآفرین پاسخ دهد؛ مدیر این برنامه برای اینکه جذابیت ماجرا را بیشتر کند، از سه کارآفرین جوان نیز خواست تا در این برنامه حضور داشته باشند.

برانسون در طول هر سوال، چشم بسته بود و کارآفرینان جوان نیز به آرامی و از طریق پلاک های بله یا خیر به سوال ها جواب می دادند.

هر سه کارآفرین در جواب به اینکه "کارآفرینان متولد می شوند، ساخته نمی شوند" پاسخ مثبت دادند؛ این در حالی بود که ریچارد برانسون با این موضوع مخالف بود.

او از تجربیات خود در زمانی که به تازگی کار خود را آغاز کرده بود، حرف می زد و اعتراف کرد که گاهی اوقات، حتی نمی دانست که باید چه کاری را انجام دهد. او تنها می دانست که باید چیز جدید و متفاوتی را امتحان کند، نتیجه را بررسی و سپس روش دیگری را پیش بگیرد.

شاید بسیاری باور داشته باشند که رهبری کارآفرینی، مهارتی است که به صورت ذاتی در افراد وجود دارد؛ اما حقیقت امر این است که مهارت های رهبری از مواردی هستند که به مرور زمان در افراد توسعه می یابند.

نقش یک رهبر، دائما در تکامل است؛ ابزارهای رهبری که در گذشته استفاده می شد؛ امروزه و در چشم انداز دیجیتالی فعلی، به موانع تبدیل شده اند.

اگر از هر کسی در دنیای کسب و کار بپرسید، به شما می گوید که ریچارد برانسون یک رهبر فوق العاده است و این امر کاملا صحت دارد.

او یک رهبر ویژه و غیر عادی است؛ چیزی که برای او کارساز بوده، احتمالا برای شما نخواهد بود. نکته اینجاست که باید به تناسب زمان، یاد بگیرید و سبک رهبری خودتان را توسعه دهید.

در ادامه با مواردی آشنا می شوید که در این مسیر به شما کمک می کند؛

1. یک تیم متنوع بسازید.

اگر دائما به حرف های کسانی گوش می کنید که دقیقا همانند شما فکر می کنند، پس باید بگوییم که به سمت یک مشکل بزرگ حرکت می کنید.

شما در عوض باید به دنبال ساخت تیمی متنوع باشید و به آن نیاز دارید که بتوانند محصول و شرکت شما را از تمامی جهات بررسی کنند و نقطه نظرات متفاوتی داشته باشند.

این افراد باید از کسانی باشند که از هیچ چیز هراس ندارند، پرسش های دشوار مطرح کنند و در مورد ارائه بهترین نتیجه، بی رحم باشند.

تیم های متنوعی از این دست، نه تنها در رشد شرکت به شما کمک می کنند، بلکه در مسیر تکامل رهبری نیز برای شما مفید خواهند بود.

وینس لومباردی در این باره می گوید: "چالش هر تیم این است که احساس یکی بودن را ایجاد کند؛ چرا که سوالی که در اغلب موارد مطرح می شود، این نیست که هر کدام از افراد چه عملکردی داشته است؛ بلکه همکاری تیمی آنها مورد سوال قرار می گیرد."

به محض اینکه چنین تیم رویایی را ایجاد کردید، باید به دنبال نوآوری روش های جدید باشید تا همواره آنها را به چالش بکشید، ایجاد انگیزه کنید، کمک کنید و آنها را با یکدیگر منسجم کنید.

جاستین کیترج، مدیر عامل ISlides به خوبی این موضوع را درک می کند. او در این باره می گوید: "ما معتقدیم که یک فاکتور اساسی که تیم ما را خوشحال و پر انگیزه می کند، این است که به آنها اجازه دهید تا از استعداد و مهارت هایشان در مسیر رشد و نوآوری استفاده کنند؛ بنابراین، یک محیط عالی از همکاری طبیعی میان اعضای تیم را به دست می آوریم. مهارت ها را می توان به افراد مناسب آموزش داد، اما همکاری میان این افراد آموزش دیده را خیر."

فراموش نکنید که راز پشت کسب و کارهای موفق در سخت کوشی و کارکنان خوشحال و راضی نهفته است.

رافائل ساریا، یک کارآفرین سریالی است که روی دو کلمه ی "برقراری ارتباط" و "قدردانی" تاکید دارد. او به اهمیت برقراری ارتباط با کارمندانی که از زحماتشان قدردانی می شود، اعتقاد دارد.

اگر کارکنان با شما در ارتباط نباشند، احساس نامطمئنی دارند و نمی توانند بهترین عملکرد خود را به اجرا بگذارند، در نتیجه روحیه ی آنها تضعیف می شود.

علاوه بر این، بازخوردهایی که به آنها ارائه می کنید، باعث می شود که بدانند چه انتظاری از آنها دارید؛ این کار می تواند محیط کاری منسجم تری را ایجاد کند که در نهایت به عملکرد بهتر منجر می شود.

2. شریک خوبی را انتخاب کنید.

برخی افراد در انتخاب شریک زندگی خود، وسواس زیادی به خرج می دهند؛ اما پروسه ی انتخاب شریک کاری آنها به این شکل نیست. این مساله می تواند تا حد زیادی مضر باشد.

کسب و کار نیز همانند ازدواج به تلاش دو طرفه ی هر دو شریک نیاز دارد. قبل از اینکه هر قراردادی را امضا کنید، باید به طور کل از طرف قابل مطمئن شوید.

به یاد داشته باشید که اگر فردی، باهوش و موفق باشد و دستاوردهای زیادی داشته باشد، این بدان معنا نیست که سبک رهبری او نیز با شما سازگار است. بهتر این است که قبل از عقد قرارداد و نهایی کردن پروسه ی شراکت، آنها را خوب بشناسید.

بهترین راه برای حصول اطمینان از سازگاری شما با شریک آینده، این است که عملا با هم همکاری کنید. بسته به شرایط کسب و کاری که دارید، می توانید برای مثال روی یک پروژه به صورت مشترک همکاری کنید.

بدین ترتیب می توانید عملکرد واقعی یکدیگر را مشاهده کنید، به نقاط ضعف و قدرت یکدیگر پی ببرید و مشخص کنید که آیا حقیقتا مکمل یکدیگر هستید یا خیر.

به محض اینکه همکاری واقعی با شریک احتمالی خود را تجربه کردید و از ورود به مرحله ی بعدی، احساس راحتی کردید، می توانید همه چیز را رسمی کنید.

جرد جانسون، یکی از بنیانگذاران CardPro Systems پیشنهاد می کند: "اگر تصمیم گرفتید که با کسی شراکت کنید، مطمئن شوید که آنها نیز همان چشم انداز شما را داشته باشند؛ اما مهمترین اولویت شما این است که با رفتارهای او در محیط داخل و خارج از دفتر آشنا شوید."

به صورت شخصی و حرفه ای به بحث درباره ی اهدافتان بپردازید تا مطمئن شوید که در یک مسیر قرار دارید. درباره ی چشم اندازی فعلی، پنج ساله، ده ساله و بیست ساله ی شرکت گفتگو کنید.

استیو کالینز، مدیر ارشد اجرایی Oska Wellness می گوید: "ما به این نتیجه رسیدیم که انتخاب یک شریک کاری از یک فرمول ساده پیروی می کند: قبل از تلاش برای سودآوری از رابطه، باید آن را شخصی سازی کنید. ما اغلب به دنبال شریک هایی هستیم که درک درستی از کسب و کار و بازار هدف ما دارند."

انتخاب یک شریک نامناسب می تواند به سبک رهبری شما آسیب برساند. پس هر زمان که تصمیم گرفتید تا کسب و کار خود را به مرحله ی بالاتری ارتقا دهید، مطمئن شوید که اصول اولیه ی آن را رعایت می کنید.

3. به شبکه های اجتماعی مسلط شوید.

شبکه های اجتماعی از همیشه بزرگ تر شده اند. اینستاگرام اخیرا اعلام کرده که 600 میلیون کاربر دارد و فیس بوک، بیش از 1.6 میلیارد کاربر فعال را اعلام کرده است؛ بنابراین فرصت بازاریابی کسب و کارها برای محصولات و خدماتشان، همچنان ادامه دارد.

مطالعاتی که اخیرا توسط Tech Times منتشر شده، نشان می دهد که بخش عظیمی از مردم آمریکا از رهبرانشان انتظار دارند که از طریق شبکه های اجتماعی با مشتریان در ارتباط باشند.

رافائل ساریا معتقد است که حضور در تمامی یا بسیاری از شبکه های اجتماعی می تواند روند تمرکز را برای کسب و کار دشوار کند؛ که نتیجه ی آن نیز شکست خواهد بود.

او در این باره می گوید: "کسب و کارها تنها باید روی پلتفرم هایی تمرکز کنند که برای نوع تجارتشان مفید است و در واقع، خانه ی مخاطبان هدف آنها به شمار می رود."

برای مثال، اگر دوره های کارآفرینی را برگزار می کنید، باید روی لینکدین تمرکز کنید، چرا که اغلب کاربران آن، افراد حرفه ای هستند.

حتی با وجود دنبال کردن این شبکه ها، نحوه ی تعامل با کاربران آن از اهمیت حیاتی برخوردار است. والتر مک کارتی، دستیار مربی Boston Celtics، بازیکن Alumni NBA و بنیانگذار 8ty2 Socks در این باره می گوید: "من هرگز فراموش نکردم که یک آدم واقعی در پشت هر فالور قرار دارد؛ هر فالور جدید، تنها یک شماره ی جدید نیست.

من هر روز با هوادارانم در شبکه های اجتماعی در تعامل هستم. معتقدم که این نوع از تعاملات معتبر، یکی از نیروهایی است که منجر به رشد اخیر در شرکتم شده است."

این سه وجه رهبری که در اینجا به آن پرداخته شد، در واقع مواردی کاربردی هستند؛ اما در نهایت هیچ کس نمی تواند به شما بگوید که چطور یک رهبر خوب باشید، این به شما بستگی دارد.

شما هرگز نباید خودتان را محدود کنید، چرا که همه ی پاسخ ها را در اختیار ندارید. در عوض تلاش کنید که شرایط زمانی خود را درک کرده و خودتان به همان رهبری تبدیل شوید که ترجیح می دهید از آن پیروی کنید.

منبع: یوکن

 


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟