جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۱ بهمن ۱۳۹۸ 0 1263

مدیرامور اعتبارات بانک توسعه صادرات اعلام کرد

بزرگترین پروژه پتروشیمی کشور به زودی افتتاح می شود

بزرگترین پروژه پتروشیمی کشور به زودی افتتاح می شود
پتروشیمی بوشهر تنها واحد پتروشیمی در کشور بوده که زنجیره ارزش کامل محصولات پتروشیمی را در بر می گیرد و تنها واحد پتروشیمی در کشور است که عملیات شیرین سازی را راسا انجام داده و گاز ترش را به عنوان خوراک مورد استفاده قرار می دهد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ایبِنا، این پروژه با هدف تولید انواع مختلف محصولات پتروشیمی کلید خورد. این طرح از طریق فاینانس خارجی 2 میلیارد یورویی و مشارکت سندیکایی بانک توسعه صادرات به عنوان بانک عامل و بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است.

به گفته رضا ساعدی فر، پتروشیمی بوشهر پس از راه اندازی، سالانه بیش از 6 میلیون تن محصولات پتروشیمی تولید خواهد کرد که بخش اعظم آن با توجه به موقعیت جغزافیایی کارخانه و نزدیکی به آبهای آزاد صادر می شود.

وی یادآور شد: در این واحد از تکنولوژی روز دنیا با رعایت بالاترین استانداردهای زیست محیطی و بهداشت و ایمنی، بهره گرفته شده است.

ساعدی فر گفت: پتروشیمی بوشهر تنها واحد پتروشیمی در کشور بوده که زنجیره ارزش کامل محصولات پتروشیمی را در بر می گیرد و تنها واحد پتروشیمی در کشور است که عملیات شیرین سازی را راسا انجام داده و گاز ترش را به عنوان خوراک مورد استفاده قرار می دهد.

وی ادامه داد: احداث این پروژه در عسلویه و تامین خوراک آن توسط پالایشگاه های پارس جنوبی با حداقل هزینه، باعث افزایش توجیه اقتصادی و قدرت رقابت پذیری محصولات تولیدی این طرح خواهد شد که این مزیت میتواند به تولید انبوه با حداقل هزینه و دستیابی به سودآوری بیشتر کمک کند.

مدیر امور اعتبارات بانک توسعه صادرات اظهار داشت: بیش از 90 درصد از تولید این پتروشیمی به صادرات تخصیص خواهد یافت و در فاز نهایی حدود 1.5 میلیارد دلار در سال برای کشور ارزاوری خواهد داشت.

ساعدی فر به نقش مثبت این پروژه در توسعه پایدار استان های جنوبی اشاره کرد و گفت: این پروژه به واسطه توجیه اقتصادی مطلوب و اشتغالزایی قابل قبول، تاثیر به سزایی در محرومیت زدایی از منطقه خواهد داشت.

عملیات فاز 1 این پتروشیمی به پایان رسیده و قبل از پایان سال آغاز به کار می کند.


 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟