شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

تحلیل بازار
۵ دى ۱۳۹۸ 0 1688

گزارش بازار محصولات پتروشیمی؛ هفته اول دی‌ماه 1398

کاهش نگرانی‌ در بازار پلیمرها

کاهش نگرانی‌ در بازار پلیمرها
رشد حجم معاملات در بازار پلیمرهای بورس کالا طی این هفته نشان می‌دهد که نگرانی‌های پیشین در خصوص کاهش حجم معاملات تعدیل شده و می‌توان امیدوار بود که انتظارهای بدبینانه در بازار کمرنگ شود. این وضعیت می‌تواند آرامش بیشتری را به بازارها تزریق کند و البته جریان عمومی نرخ را بیش از قبل به قیمت‌های پایه در بورس کالا نزدیک سازد.

به گزارش ویکی پلاست، این هفته شاهد رشد عرضه و تقاضا در بازار پلیمرهای بورس کالا بودیم که محرک خوبی برای رشد حجم معاملات شد. رشد بیش از 8 درصدی عرضه‌ها در کنار افزایش بیش از 22 درصدی تقاضا موجب شد تا حجم معاملات بیش از 17 درصد افزایش یابد.



این روند هم به افزایش حجم داد و ستد در اکثر گروه‌های کالایی پلیمری منتهی شد که نتیجه آن را باید در تزریق بیشتر کالا از بورس به بازار جستجو کرد.

رشد حجم عرضه‌ها در بورس کالا به این معنی است که خریداران اصلی در زمان مجاز معاملات خریدهای خود را انجام می‌دهند و کالاهای باقی‌مانده وارد مچینگ می‌شود.

همین وضعیت اجازه جدیدی برای سایر خریداران به شمار می‌رود که حجم مورد نیاز خود را تأمین کرده و در نهایت به رشد حجم داد و ستد در بورس کالا منتهی خواهد شد.

این روند عمومی را اگر با رخدادهای قیمتی و خبرهای هفته گذشته مقایسه کنیم ترسیم رخدادهای این هفته در بازار آزاد هم ساده‌تر خواهد شد.

در هفته جاری شاهد بودیم که قیمت‌ها در اوایل هفته میل به رشد نرخ پیدا کرد که البته افزایش قیمت‌های پایه در بورس کالا هم در این خصوص مؤثر بود.

سپس با رشد حجم معاملات در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بازار آرامش بیشتری را حس کرد تا جایی که روز چهارشنبه قیمت‌ها به ثبات رسید و حتی تکانه‌هایی از افت قیمت‌ها را هم شاهد بودیم.

این در حالی است که هنوز هم برخی گریدهای جذاب در بازار آزاد با رشد قیمت‌ها روبه‌روست و نشان می‌دهد که بازار تماماً و برای همه گروه‌های کالایی به ثبات نرسیده است ولی باز هم آرامش فعلی را می‌توان مهم ارزیابی کرد.

در هر حال بازار در هفته‌ای که گذشت چند موفقیت مهم داشت یکی رشد عرضه‌ پلیمرها در بورس کالا و رسیدن به رقمی بیش از 91 هزار تن که یک عدد معنی‌دار و مهم به شمار رفته و دیگری گذر از تنگنای تقاضا به کمک رشد عرضه‌ها و در نهایت رشد حجم معاملات که چشم‌انداز جدیدی را برای رونق بازارها در بر خواهد داشت.

البته اما و اگرهای تقاضای واقعی هنوز در بازار پابرجاست و بسیاری از تولیدکنندگان از رشد حجم معاملات حمایت نمی‌کنند یعنی حجم تولید واقعی برای بسیاری از واحدها کمتر از رشد حجم معاملات در بورس کالاست که می‌تواند از این پس برای بازار مهم باشد آن‌هم در شرایطی که واقعیت‌های عرضه و تقاضا دیگر دستخوش تغییر در سهمیه‌ها نیست و بازار در دو هفته اخیر بخش اعظم ریسک این قبیل تغییرات را متحمل شده و گویی از آن عبور کرده است.


مقایسه قیمت بازار آزاد چند گرید شاخص پلیمری در 27 آذر و 4 دی 1398


مقایسه هفتگی عرضه، تقاضا و معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا از ابتدای سال 98 تا هفته اول دی


مقایسه عرضه، تقاضا و معاملات هفته چهارم آذر و هفته اول دی 1398


جدول مقایسه معاملات هفته چهارم آذر و هفته اول دی 1398



نوسان میانگین هفتگی خرید و فروش دلار نیمایی از 23 آذر تا 5 دی 1398

نمودار نوسان قیمت فروش دلار صرافی ها از 23 آذر تا 5 دی 1398



مقایسه فروش دلار صرافی و میانگین هفتگی دلار نیمایی از 24 تیر تا 5 دی‌ماه 1398



 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 75%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟