جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

روند نزولی پلی اتيلن در آسيای جنوب شرقی
بازار واردات پلي اتيلن در جنوب شرقي آسيا به خصوص پلی اتيلن سنگین و پلي اتيلن سبک خطي فیلم از زمان جهش كوتاه مدت در سپتامبر، به دليل عدم اشتياق در سمت تقاضا و عرضه بيش از اندازه، تا حد بسيار زيادي كاهش يافت.

گروه ترجمه ویکی پلاست: اخیراً، بازرگانان منطقه ای پیشنهاد تخفیف بیشتری برای ترخیص موجودی تا قبل از پایان سال، به خصوص برای محموله های آمریكایی به مقاصد دوردست داده اند.

یک بازرگان این گونه توضیح می دهد: "این بازه ترخیص پایان سال است و بنابراین فروشندگان، محموله های به مقاصد دوردست را حتی با قیمت های بسیار پایین تر ترخیص می كنند. خریداران می توانند با صبر و انتظار و امید تأمین محموله های ارزان تر را به سمت نیمه دوم نوامبر و دسامبر را شاهد باشند."

سقوط 7 تا 8 درصد در ماه پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک خطی آمریكا:

بر اساس شاخص های قیمت CHEMORBIS میانگین هفتگی قیمت واردات فیلم پلی اتیلن سنگین برای تمامی مبادی، با سقوطی در حدود 5/6 درصد در عرض یک ماه به 870 دلار در هر تن رسیده است ؛ در حالی كه مواد از مبادی آمریكا، كاهشی حدود 7 درصد به 825 دلار در هر تن در شرایط مشابه و زمان مشابه داشته است.

تعداد کمی از فعالان بازار نیز گفته اند عرضه پلی اتیلن سنگین و سبک خطی فیلم از مبادی آمریكا در حال وارد کردن فشار بیشتری بر قیمت های كلی  واردات هستند.

همچنین منابع از 2 تولید كننده آمریكایی این روند را تأیید کرده و حتی یک نفر اظهار داشته محموله های خلیج های آمریكایی دوردست به سوی قیمت های بسیار پایین فروش تا پایان سال هستند و حتی پیشنهادات خود را بسیار پایین آورده اند.

افزایش دسترسی به مبادی متعدد

در حالی كه مواد آمریكایی به دلیل تصمیم بازرگانان بر كاهش موجودی خود با تخفیفات بسیار زیاد عرضه و ارائه می شود، بقیه فاكتورها هم برای ادامه فشار بر قیمت های پلی اتیلن در جریان هستند.

از اواسط ماه اكتبر مواد اولیه در خاورمیانه - علاوه بر محموله های آمریكایی از مقاصد دور دست - برای اضافه شدن به محموله های موجود از تایلند، تایوان و كره جنوبی مجدداً در بازار ظاهر شدند. همچنین حمایت از قیمت پلی اتیلن رو به كاهش است؛ به طوری كه قیمت مواد اولیه اتیلن به طور قابل توجهی عقب نشینی كرده است.

کاهش فشار بر پلی اتیلن سبک

فشار بر پلی اتیلن سبک فیلم كاهش یافته؛ به طوری كه تا به امروز هم به شکل فله به چین ارسال می شود و اگر چه اعمال تعرفه تجاری روی آن، بر درجه پلی اتیلن هنوز هم اثرگذار است، اما اثر آن بر پلی اتیلن سبک و سبک خطی قابل ملاحظه تر است.

در مقایسه ماهیانه، میانگین هفتگی قیمت پلی اتیلن فیلم از كل مبادی جز یك كاهش 1 درصدی به حدود 930 دلار در تن (حمل، بیمه و هزینه های دریایی) تغییر قابل توجهی را نشان نداده است.

با توجه به پلی اتیلن سبک خطی فیلم آمریكا، میانگین هفتگی قیمت از ماه گذشته در 875 دلار در تن در شرایط مشابه تا حد بسیار زیادی ثابت بوده است.

جنگ تجاری بین آمریكا و چین و اعمال تعرفه های تجاری، مانعی برای افزایش عرضه پلی اتیلن آمریكا به خصوص پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک خطی از بازار چین و انگیزش فروشندگان برای تغییر مسیر آنها به سمت سایر بازارها مثل آسیای جنوب شرقی بوده است.

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟