جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

تحلیل بازار
۲ آبان ۱۳۹۸ 0 1222

گزارش بازار محصولات پتروشیمی؛ هفته پنجم مهرماه 1398

مقاومت جدی بازار پلیمرها

مقاومت جدی بازار پلیمرها
سرعت‌گیرهای افت حجم معاملات همان‌گونه که در هفته گذشته مورد اشاره قرار گرفته بود از حجم داد و ستد پلیمرها حمایت کرد و حتی رشد معاملات محدودی را به ثبت رساند. سیگنال‌های هفته گذشته هنوز در بازار، قدرت ایفای نقش دارد ولی در یک هفته نیمه‌تعطیل شاید انتظارات برآورده نشود.... شاید !

به گزارش ویکی پلاست، وضعیت بازار این هفته به نسبت هفته قبل، تغییر چشمگیری نداشت، آن‌هم در شرایطی که قیمت‌های پایه با افت محدودی روبه‌رو شده بود.

بازار همان کاهش قیمت‌ها را پذیرفت ولی شاهد بودیم که مقاومت در برابر افت نرخ شدیدتر از هفته‌های قبل از آن ظاهر شد گویا تقاضا زیرپوست بازار بیش از بورس کالا خودنمایی کرده است.

به رغم کاهش قیمت‌ها و همچنین افت محدود عرضه‌ها و البته کاهش تقاضای ثبت شده، شاهد بودیم که بازار پلیمرهای بورس کالا با افزایش مقطعی و ناچیز حجم معاملات روبه‌رو شد که نشان می‌دهد بازار به سیگنال‌هایی که در هفته گذشته به آن اشاره کرده‌ بودیم واکنش نشان داده است.

البته برای هفته پیش رو نمی‌توان با ادبیات پیشین سخن گفت زیرا یک‌ هفته نیمه‌تعطیل در راه است و کاهش تقاضا رخداد عجیبی نخواهد بود اما اگر شاهد رشد قیمت‌های پایه باشیم که چنین احتمالی متصور است می‌توان تغییر فاز در بازار را با وضوح بیشتری مشاهده کرد.

رفتار معاملاتی در دو هفته اخیر نشان داد که حجم معاملاتی نزدیک به 54 هزار تن، یک مقاومت روانی در بازار است و حتی به رغم نوسان قیمت‌های پایه، باز هم می‌توان به داد و ستد بالای 52 هزار تن خوش‌بین بود.

رقم 52 هزار تن از آن جهت به صورت ناخودآگاه برای بازار مهم است که متوسط حجم معاملات شش‌ماهه نخست سال جاری است و برای روزهای آینده هم شاید این رقم معاملاتی مؤثر واقع شود اگرچه تنها بر اساس تجربه و انتظارات می‌توان گفت که حجم داد و ستد پلیمرها در بورس کالا می‌تواند در همین سطوح باقی مانده و حتی افزایش یابد اگرچه این گمانه‌زنی برای یک هفته نیمه‌تعطیل ارزش چندانی ندارد.

در بازارهای جهانی اما شاهد جرقه‌هایی از رشد قیمت‌ها هستیم ولی با توجه به عدم محاسبه قیمت‌های پایه این هفته با معیار قیمت‌های جهانی، نمی‌توان در مورد دورنمای قیمت‌های پایه با صراحت اظهارنظر کرد اما می‌توان گفت که برای هفته پیش رو انتظار تغییر بزرگی را در قیمت‌های پایه نداریم.

بازار دو هفته سخت را سپری کرده و هفته سوم هم نیمه‌تعطیل است. این شرایط معاملاتی می‌تواند برای سومین هفته نیز تداوم یابد ولی بازار گویا از مسیر حجم معاملات در حال کف‌سازی است.

این ادعا بسیار مهم است زیرا به معنی انتظار برای بهبود بازار در هفته‌های آینده خواهد بود و نشانه بسیار بزرگی از اتمام دوره رکود در صنایع و بازار پلیمرهاست.

شواهد موجود در بازار نشان می‌دهد که حجم تولید به مرور زمان بهبود یافته و این روند می‌تواند ادامه یابد ولی خروجی آن هنوز برای اهالی بازار قابل مشاهده صریح نیست.

هفته پیش رو اگر شاهد رشد حجم معاملات در بورس کالا باشیم به معنی سوت آغاز دوره جدیدی در بازار پلیمرهاست که خروجی‌های جذابی خواهد داشت.

همین جرقه‌های محدود رشد قیمت پلیمرها را باید مهم ارزیابی کرد زیرا می‌تواند چراغ‌های راهنمای جدیدی برای آینده بازار باشد اگرچه هنوز زمان اظهارنظر صریح نرسیده است.

مقایسه قیمت بازار آزاد چند گرید شاخص پلیمری در 24 مهر و 1 آبان  1398

مقایسه هفتگی عرضه، تقاضا و معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا از ابتدای سال 98 تا هفته پنجم مهر

مقایسه عرضه، تقاضا و معاملات هفته چهارم و پنجم مهر 1398

جدول مقایسه معاملات هفته چهارم و پنجم مهر 1398

نوسان میانگین هفتگی خرید و فروش دلار نیمایی از 20 مهر تا 2 آبان 1398

نمودار نوسان قیمت فروش دلار صرافی ها از 20 مهر تا 2 آبان 1398

مقایسه فروش دلار صرافی و میانگین هفتگی دلار نیمایی از 24 تیر تا 2 آبان 1398

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟