جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
لوله پلی اتیلن کلافی چیست؟/ کاربرد لوله‌ پلی اتیلن کلافی

تولید لوله پلی اتیلن کلاف و کاربرد آنها در پروژه‌های گازرسانی، انتقال آب و آبیاری باغات و زمین‌های کشاورزی باعث صرفه جویی بالایی در هزینه‌های جوشکاری می‌شود و تعداد نقاط جوش در خط لوله پلی اتیلن را به حداقل رساند که این امر علاوه بر صرفه جویی در هزینه, در زمان اجرای پروژه و نصب لوله پلی اتیلن نیز بسیار موثر است و زمان را کاهش می‌دهد و همچنین نصب را آسانتر می‌نماید.


لوله‌های پلی اتیلن کلاف در فشار‌های کاری 10، 12.5، 16 بار و در متراژ 100، 200 و 400 متر تولید می‌شود. البته سایز لوله‌های تولید شده در فشار‌های کاری ذکر شده فقط تا سایز 110 میلیمتر امکان تولید بصورت کلاف را دارند.

قیمت لوله پلی اتیلن کلافی نیز همانند دیگر لوله‌های پلی اتیلن محاسبه می‌شود و لیست قیمت لوله پلی اتیلن کلاف را نیز می‌توانید از کارخانه و واحد فروش دریافت نمایید. قیمت لوله‌های پلی اتیلن کلافی نیز رابطه مستقیمی با مواد اولیه دارد و نرخ مواد در بورس روی مواد ایرانی و نرخ ارز بر روی مواد وارداتی اعم از بروج تاثیر گذار می‌باشد.

نکته: لوله پلی اتیلن با سایز 12 با فشار 10 بار به صورت کلاف و همان لوله‌ پلی اتیلن با فشار 20 به صورت شاخه‌های 12 متری تولید می‌شود.

کاربرد لوله‌ پلی اتیلن کلاف

سیستم‌های آبیاری

به عنوان لوله‌های اصلی و فرعی در شبکه آبیاری تحت فشار و آبیاری قطره‌ای (لوله پلی اتیلن آبیاری)

شبکه انتقال گاز

به عنوان شبکه تقسیم و لوله‌های فرعی گازرسانی از لوله‌های پلی اتیلن کلاف استفاده می شود.

انقال سیالات

در هر پروژه انتقال آب و دیگر سیالات مجاز که امکان استفاده از لوله‌های پلی اتیلن باشد می توان از این لوله‌ها استفاده نمود.

اتصال لوله پلی اتیلن کلاف

روش اتصال این لوله‌‌های پلی اتیلن کلاف در زمین‌های کشاورزی و باغات, غالبا بوسیله اتصالات پیچی می‌باشد که البته می‌توان از روش جوش لب به لب (Butt Fusion) نیز استفاده کرد ولی در شبکه گازرسانی از اتصالات الکتروفیوژن (کوپلر) استفاده می‌شود.

همین رویه جهت اتصال لوله‌های کلاف برای انتخاب اتصالات نیز صادق است و برای لوله‌های گاز باید از اتصالات الکتروفیوژن استفاده نمود.

مواد لوله‌های پلی اتیلن کلاف

مواد لوله‌های پلی اتیلن کلاف با مواد اصلی لوله‌های پلی اتیلن شاخه‌ای تفاوتی ندارد و از همان استانداردها و فرایند تولید پیروی می‌کنند و تنها خاصیت فیزیکی پلی اتیلن امکان تولید پیوسته لوله‌های پلی اتیلن به صورت کلاف را بوجود می‌آورد.

دقت شود که مواد اولیه لوله‌های گاز با مواد اولیه لوله‌های پلی اتیلن آبیاری ممکن است در نوع و گرید تفاوت داشته باشند. جهت تولید لوله‌های گاز از مواد پلی اتیلن مشکی بروج استفاده می‌شود و در تولید دیگر لوله‌ها با کاربری‌های دیگر طبق کاربرد می‌توان نوع و گرید مواد اولیه را انتخاب کرد.


جزئیات لوله‌های پلی اتیلن کلاف

لوله‌های پلی اتیلن کلاف و اتصالات آن از تنوع بسیار بالایی در اندازه، سایز و فشار کاری برخوردار می‌باشند، از این رو بنا بر نیاز و کاربردی که لازم است می‌توان از لوله‌ی خاصی استفاده نمود اما در زیر لیستی از لوله‌ها و اتصالات پلی اتیلن کلاف پر مصرف را ذکر می‌کنیم:

- نوار آبیار پلی اتیلن
- لوله پلی اتیلن سایز 10 میلیمتر
- لوله پلی اتیلن سایز 12 میلیمتر
- لوله پلی اتیلن سایز 16 میلیمتر
- لوله پلی اتیلن سایز 20 میلیمتر
- لوله پلی اتیلن سایز 25 میلیمتر
- لوله پلی اتیلن سایز 32 میلیمتر
- لوله پلی اتیلن سایز 40 میلیمتر
- لوله پلی اتیلن سایز 50 میلیمتر
- لوله پلی اتیلن سایز 63 میلیمتر
- لوله پلی اتیلن سایز 75 میلیمتر
- لوله پلی اتیلن سایز 90 میلیمتر
- لوله پلی اتیلن سایز 110 میلیمتر
- اتصالات پیچی پلی اتیلن
- اتصالات الکتروفیوژن


منبع: پارس اتیلن کیش

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 33%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟