پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

خودکفایی در تولید ماده اولیه کیف و کفش چرم/ EPVC پتروشیمی اروند جایگزین نمونه کره‌ای شد
مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند گفت: ظرفیت تقاضای داخلی برای EPVC در کشور به میزان ۲۴ هزار تن در سال است که امسال می‌توانیم علاوه بر تأمین کامل نیاز داخلی به این محصول مهم در صنایع پایین دستی، ۴ هزار تن مازاد را برای صادرات برنامه ریزی کنیم.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از تسنیم، حسن نشان زاده مقدم مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پتروشیمی اروند یکی از بزرگترین زنجیره‌های کلر است و در کارخانجات متعدد، 2.8 میلیون تن در سال ظرفیت تولید دارد.

وی افزود: از جمله محصولات شرکت پتروشیمی اروند می توان به کاستیک با ظرفیت 660 هزار تن در سال، SPVC با ظرفیت 300 هزار تن در سال و EPVC با ظرفیت 40 هزار تن در سال اشاره کرد.

نشان زاده با بیان اینکه "صنایع پایین دست محصولات EPVC شامل صنایع کیف و کفش چرم است"، گفت: تولید EPVC در سال 96 به میزان 10 تا 11 هزار تن بود، این رقم در سال 97 به بیش از دو برابر رسید و برنامه‌ریزی کرده ایم که در سال 98 به میزان 28 هزار تن EPVC تولید و عرضه شود.

وی ادامه داد: ظرفیت تقاضای داخلی برای EPVC در کشور به میزان 24 هزار تن در سال است که در صورت تحقق 100 درصدی برنامه تولید امسال، علاوه بر تأمین کامل نیاز داخلی به این محصول مهم در صنایع پایین دستی، می‌توانیم 4 هزار تن مازاد را برای صادرات برنامه ریزی کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند تصریح کرد: شرکت‌های تولید کیف و کفش چرم، پیش از این EPVC‌ مورد نیاز خود را از کره جنوبی، چین و یا با واسطه از سابیک عربستان تأمین می‌کردند که اکنون دیگر نیازی به واردات این محصول برای صنایع کیف و کفش چرم نیست و آنچه از سمت تولیدکنندگان کیف و کفش چرم و اتحادیه‌های مربوطه آنها به ما اعلام شده، EPVC تولید پتروشیمی اروند با کیفیتی بالاتر از نمونه خارجی و با قیمتی رقابت پذیر بدست آنها می‌رسد.

وی افزود: با درخواست اتحادیه‌های مربوط به تولیدکنندگان کیف و کفش و با مجوزی که از نهادهای مربوطه از جمله سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دریافت کردیم، 50 درصد EPVC که در بورس عرضه می‌شود به صورت اختصاصی برای تولیدکنندگان کیف و کفش در نظر گرفته می شود.

نشان‌زاده در خصوص کاهش قیمت تمام شده تولید کیف و کفش چرم ایرانی با جایگزینی EPVC تولید داخل به جای نمونه خارجی آن گفت: هزینه حمل و هزینه‌های گمرکی از جمله هزینه‌هایی است که برای تولید کننده کیف و کفش با استفاده  از EPVC تولید پتروشیمی اروند، حذف شده؛ در حالی که به ازای هر تن EPVC کره‌ای 40 دلار هزینه حمل و 10 تا 15 درصد هزینه گمرکی پرداخت می شد.

وی ادامه داد: یکی از حمایت‌هایی که در پتروشیمی اروند از صنایع پایین دستی در حال اجرا است این بوده که علاوه بر تخفیف، با همکاری سیستم بانکی، برای کسانی که امکان بازگشایی LC را دارند، خرید اعتباری با LC پنج ماهه را پیاده سازی کرده‌ایم.

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
بهرام رضای شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟