جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

دو واقعیت پلیمرها؛ کاهش قیمت و رشد خرید
کاهش قیمت‌های پایه در بورس‌کالا به یک جریان کاهش نرخ در بازار آزاد منجر شده است آن هم در شرایطی که جذابیت معاملات روز گذشته اندکی با روزهای قبل از آن اختلاف داشت.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، اگرچه امیدواری‌های پیشین به بازار پلیمرها‌ اندکی محدود شده ولی هنوز روزهای متعادل بازار ادامه دارد.

«شاخص قیمت پلیمرهای دنیای‌اقتصاد» در هفته گذشته با اهرم افت قیمت دلار نیمایی و کاهش قیمت‌های پایه از یک روند نزولی تبعیت کرد و ۶۸/ ۰ درصد افت داشت تا این شاخص به ۹ هزار و ۵۱۸ تومان کاهش یابد.

البته با توجه به افت این هفته قیمت‌های پایه در بورس‌کالا، احتمال تداوم این افت نرخ وجود دارد. بازار آزاد پلیمرها میل به کاهش نرخ را رها نمی‌کند.

این بازار مدتی است که با اهرم قیمت‌های پایه از یک روند نزولی برخوردار است و با توجه به اعلام قیمت‌های پایه نزولی در هفته جاری، تاکنون شاهد افت نرخ مستمر در این بازار بوده‌ایم.

این شرایط درحالی تجربه می‌شود که تزریق کالا از بورس به بازار رونق بیشتری گرفته و با توجه به اختلاف نرخ بین قیمت تمام شده بورس‌کالا و نرخ‌های مورد معامله در بازار داخلی، برای بسیاری از گریدهای پلیمری شاهد عرضه کافی در بازار هستیم.

البته این شرایط می‌تواند یک فرصت برای برخی از تولیدکنندگانی باشد که مواد اولیه مورد نیاز خود را از بازار داخلی تامین می‌کنند.

چیزی که بیش از همه در این شرایط مهم است میزان تولید در صنایع تکمیلی است آن هم در وضعیتی که با توجه به حجم معاملات در بورس‌کالا، ساده‌ترین برآیند بازار می‌تواند رشد حجم تولید باشد آن هم در شرایطی که با تغییر فصل پتانسیل تغییر در سبد مصرف محصولات نهایی تغییر کرده است.

در هر حال بعد از گذشت ماه‌ها از تغییرات قیمتی در بازار مواد اولیه، واحدهای تولیدی توانسته‌اند خود را با شرایط موجود وفق داده و خریدار هم به مرور زمان نرخ‌های فعلی را پذیرفته است.

این درحالی است که روند کلی بازار از کاهش قیمت‌های مواد اولیه حکایت دارد و می‌توان گفت که پلیمرها در مقایسه با سایر بازارهای کالایی، سریع‌تر و حتی دقیق‌تر با رخدادهای حاشیه‌ای همخوانی پیدا کرده و میزان عرضه و تقاضا با این شرایط، به تعادل بیشتری رسیده است.

در هرحال چراغ راهنمای نوسان نرخ در بازار داخلی؛ قیمت‌های پایه در بورس‌کالاست و تا زمانی که روند نوسان قیمت‌ها کاهشی است، بازار هم راهی جز تبعیت از این نرخ ندارد.

البته نمی‌توان در مورد دورنمای قیمت‌ها اظهارنظر قاطعی داشت آن هم در شرایطی که هم داده‌های جهانی و هم نرخ دلار نیمایی هر دو نوسان قیمت‌ها را تعیین می‌کنند.

در هر حال دو هفته است که شاهد روند نزولی قیمت‌های پایه هستیم ولی برای هفته آینده نمی‌توان اظهارنظر قاطعی داشت.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که در اواخر فعالیت بازار در روز گذشته شاهد آرامش بیشتر قیمت‌ها بودیم یعنی جریان کاهشی نرخ در بازار آزاد اندکی تعدیل شد.

این رفتار بی‌ارتباط با حجم عرضه در بورس‌کالا نیست آن‌هم در شرایطی که تقاضا به نسبت هفته‌های قبل، اوضاع بهتری را نشان می‌دهد.

آخرین به روزرسانی دلار نیمایی در سامانه سنا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟