سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

12 گام تا راه‌اندازی یک کسب و کار موفق و پر سود
شاید بعد از استعفا از شغل‌تان به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌ و کار پرسود باشید، اما نمی‌دانید در چه مسیری قرار بگیرید. اگر فکر می‌کنید در شغل فعلی‌تان هیچ پیشرفتی وجود ندارد، تنها چند قدم تا کارآفرینی فاصله دارید.

اولین کاری که بعد از استعفا دادن باید انجام دهید این است که مقداری پول پس‌انداز کنید تا بتوانید از یک کارمند به یک کارآفرین تبدیل شوید.

البته راه‌اندازی یک کسب و کار پرسود آنقدرها هم که فکر می‌کنید ساده نیست. وقتی تصمیم به راه‌اندازی یک کسب و کار می‌گیرید، فرصت‌های زیادی پیش‌روی‌تان قرار خواهد گرفت.

1. ببینید واقعا چه کاری می‌خواهید انجام دهید

پیدا کردن این که می‌خواهید چه کاری انجام دهید برای بعضی‌ها به معنی یافتن علاقه‌مندی‌هایشان است. پس به توانایی‌ها، مهارت ها و تجربیات خود فکر کنید، واقع‌بین باشید و تصمیمات‌تان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

فکر کنید هر روز برای چند ساعت هدایت کسب و کارتان را به عهده دارید. اگر چنین رویکردی مورد قبول‌تان است، پس می‌توانید طرحی اجرا کنید و به کارتان ادامه دهید.

2. ببینید دیگران حاضر به پرداخت هزینه بابت کار شما هستند

یک کسب و کار موفق و پرسود کسب و کاری است که دیگران حاضرند برای خدمات و محصولات شما هزینه کنند. پس به دنبال کسب‌ و کارهایی باشید که نیاز بازار و مشتریان است.

همیشه از کارآفرینان موفق الگوبرداری کنید و سعی کنید ایده‌های کسب و کار پرسود را به اجرا برسانید. چیزی به مشتریان‌تان پیشنهاد دهید که اگر خودتان هم جای آنها بودید برای آن محصول یا خدمت رغبت داشتید.

3. با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید

با کسانی وارد ارتباط شوید که احتمالا جزء مشتریان بالقوه‌تان هستند. درباره نیازهایشان سوال کنید و آنچه را که به ایده‌ی کسب و کارتان مرتبط هستند پیدا کنید.

آیا محصول یا خدمتی که ارائه می‌کنید در پاسخ به نیاز مشتریان تان است؟ صحبت‌های آنها را دقیق بنویسید، زیرا می‌تواند طرح بازاریابی تان را موفق‌تر کند.

4. یک طرح بازاریابی و کسب‌و‌کار داشته باشید

امروزه هدایت یک کسب و کار دچار تحول شده است. بازاریابی فعلی با تولید محتوا ، مدیریت شبکه های اجتماعی و ارسال ایمیل مرتبط است.

باید ببینید رویکردتان درمورد مسائل مختلف برای ارائه‌ی ایده‌هایتان به مشتریان، چگونه است. طرح کسب و کاری طراحی کنید که در آن جزئیات به خوبی بیان شده است.

باید مواردی چون محصول، طرح توسعه، ساختارهای عملیاتی و غیره را در طرح بازاریابی و کسب و کارتان وارد کنید.

5. ایده‌ی کسب‌و‌کارتان را در ابعاد کوچک اجرا کنید

اگر ممکن است، ایده‌ی کسب و کارتان را در ابعاد کوچک راه‌اندازی کنید و شغل فعلی‌تان را هم از دست ندهید. وقتی اولین مشتریان‌تان را پیدا کردید و از موفقیت کسب و کارتان مطمئن شدید، شغل‌تان را رها کنید.

6. از دیگران بازخورد بگیرید و تغییرات لازم را انجام دهید

خیلی از دارندگان کسب و کارهای نوپا سعی می‌کنند به سرعت پیشرفت کنند و در بازار مشتریان خوبی به دست آورند.

بهتر است کسب و کارتان را در ابعاد کوچک راه‌اندازی کنید و ببینید کدام بخش از ایده‌تان سودآور است و کدام بخش نیاز به تغییر دارد. نظرات مشتریان‌تان را دریافت کنید و اصلاحات لازم را انجام دهید تا به پیشرفت برسید.

7. یک تیم تشکیل دهید

اگر ایده‌ی کسب و کارتان عملی به نظر می‌رسد، یک تیم خوب تشکیل دهید. وقتی تمام وقت‌تان را روی رشد کسب و کارتان بگذارید قطعا موفق خواهید شد.

اگر تجربه و دانش کافی ندارید، کارهای بازاریابی و خدمات مشتریان را به دیگران بسپارید.

8. اسپانسر مالی بگیرید

برای راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک، باید پس‌انداز کنید تا چند ماه از اجرای ایده‌تان سپری شود؛ اما اگر رویای بزرگی برای کارآفرین شدن دارید، نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی خواهید داشت.

9. یک بودجه‌ی عملیاتی داشته باشید

تمام وقت‌تان را صرف کسب و کارتان کنید و یک بودجه‌ی عملیاتی برای شرکت در نظر بگیرید. این بودجه می‌تواند شامل هزینه‌های بازاریابی، دستمزدها و دیگر موارد باشد. سعی کنید بودجه‌تان را صرف هزینه‌های غیرضروری نکنید.

10. کسب‌و‌کارتان را براساس طرح اولیه اجرا کنید

کسب و کارتان را براساس طرحی که ساخته‌اید عملی کنید. البته می‌توانید با توجه به شرایط، مشکلات و فرصت های پیش‌رو، طرح‌تان را تغییر دهید.

11. اجازه دهید دیگران روی شما تاثیر بگذارند

حتما شنیده‌اید که می‌گویند «رفتار هر کسی برآیند رفتار چند نفری است که بیشترین ارتباط را با آنها دارد.» این مساله در دنیای کسب و کار نیز صدق می‌کند.

وقتی با چند کارآفرین موفق نشست و برخاست داشته باشید، قطعا در مسیر رویاهایتان قرار می‌گیرید و همانند آنها فردی موفق خواهید شد.

12. رویاهایتان را محقق کنید

بعد از اینکه از شغل فعلی خود استعفا دادید، از تمام وقت‌تان نهایت استفاده را ببرید. آنچه باید درباره‌ی آخرین قدم استعفا دادن از شغل و راه‌اندازی یک کسب و کار پرسود بدانید این است که عقب‌نشینی نداریم.

باید به این اطمینان برسید تصمیمی که می‌گیرید باعث پیشرفت و موفقیت‌تان می‌شود.

منبع: یوکن

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 67%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟