جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

اگر مربی خوبی نیستید نمی‌توانید یک مدیر عالی باشید
اگر دنبال یک نکته کلیدی در رهبری می گردید این جمله را در نظر بگیرید: «قدرتمندترین انگیزه افراد در محل کار، پیشرفت در چیزی است که شخصاً برای آنها معنی دار باشد.»

اگر شما مدیر هستید بدانید که مهمترین کاری که هر روز می توانید انجام دهید این است که به اعضای تیم خود کمک کنید تا در کار معنی دار پیشرفت کنند. برای این کار باید درک کنید که چه چیزی به هر فردی انگیزه می دهد، بین کار هر شخص و رسالت و اهداف راهبردی سازمان ارتباط ایجاد کنید، به موقع بازخورد بدهید و به هر یک از اعضای تیم کمک کنید تا به طور مداوم یاد بگیرد و رشد کند.

گفتگوی منظم درباره توسعه فردی به روش مربیگری ضروری است. در حقیقت، طبق تحقیقات اخیر، مهمترین شایستگی مدیریتی که مدیران بسیار کارآمد را از مدیران متوسط جدا می کند، مربیگری است.

عجیب است که در اکثر شرکت ها، مربیگری بخشی از کارهایی نیست که به طور رسمی انتظار می رود مدیران انجام دهند.

با اینکه پژوهش ها روشن کرده که کارمندان یادگیری و پیشرفت شغلی را بیش از سایر جنبه های شغلی ارزش می نهند، بسیاری از مدیران آن را بخش مهمی از کار خود نمی دانند.

مدیران فکر می کنند که وقت لازم برای انجام این گفتگوها را ندارند و بسیاری از آنها فاقد این مهارت هستند. آمار نشان می دهد هفتاد درصد یادگیری و پیشرفت کارکنان نه از طریق برنامه های رسمی آموزش که در حین انجام کاراتفاق می افتد. بنابراین اگر مدیران مستقیم به صورت فعالانه در این کار مشارکت نکنند رشد، مسئولیت پذیری و نگه داری کارکنان دچار مشکل می شود.

آیا می توان مدیران سنتی و نتیجه محور را برای مربیگری کارمندان خود آموزش دهید؟

کاملا. و این آموزش موجب افزایش عملکرد در هر دو جهت می شود. این یک تجربه قدرتمند برای ایجاد یک ارتباط تاثیرگذار با اشخاص دیگر و کمک به آن ها برای رسیدن به چیزهایی است که برایشان مهم است باشد تا هرچه بیشتر به آن شخص ایده آلی که در ذهن دارند تبدیل شوند.

نتیجه یک مربیگری مؤثر و قوی، ایجاد انرژی مثبت است. کمک به دیگران برای یادگیری و رشد از جمله بهترین تجربه هایی لذت بخشی است که هر کسی به عنوان مدیر می تواند داشته باشد.

شما هم می توانید به عنوان یک مدیر اثرگذار در گفتگوهای مربیگری منظم با اعضای تیم مشارکت کنید و از کار خود بیشتر لذت ببرید. برای آغاز حمایت از یادگیری و پیشرفت مداوم آنها، پنج نکته مهم زیر را در نظر بگیرید:

1. عمیقا گوش کنید.

برایتان پیش آمده وقتی چیز مهمی را می خواهید به شخصی منتقل کنید که چیزهای زیادی را در ذهن خود دارد، دچار چه حس و حالی می شوید؟ در برقراری ارتباط با اعضای تیم دقیقا برعکس عمل کنید و به طور جدی و با ذهن و فکر آزاد به او گوش کنید.

برای شروع این گغتگو می توانید از این پرسش استفاده کنید «چطوری می خواهی در این ماه پیشرفت کنید؟» انتخاب کلمات و سوالات به اندازه یک گوش دادن با توجه کامل مهم نیست. طوری گوش کنید که ارتباطی باکیفیت با اعضای تیم برای حرف زدن و همفکری های خلاقانه ایجاد شود.

۲. بیشتر بپرسید، کمتر پاسخ دهید.

به عنوان یک مدیر، شما سطح بالایی از مهارت را دارید و عادت دارید به صورت مستقیم جواب بدهید. این کار برای وقتی که شما می خواهید مراحل عملی را برای پروژه شفاف کنید یا وقتی به کسی مشاوره بدهید خوب است.

اما در یک مبحث مربیگری، محدود کردن سلیقه و دیدگاه های شخصی تان برای ارائه پاسخ ها بسیار ضروری است. مسیر شما مسیر کارمندان شما نیست.

پرسیدن سؤالات باز بجای پاسخ دادن، ابزار مربیگری است. شما زمانی به عنوان مربی موفق می شوید که به اعضای تیم خود برای بیان اهداف و چالش هایشان کمک کرده و تلاش کنید خودشان راه حل و پاسخ مناسب را پیدا کنند.

به این ترتیب افراد، اولویت های خود را مشخص می کنند و راهبردهایی را تدوین می کنند که با آنچه بیشتر برایشان مهم است همسو می شوند و متعهد به اجرای آن خواهند شد.
 

۳. برای پیشرفت یک اتحاد پایدار ایجاد کنید

وظیفه شما به عنوان مربی ارائه جواب نیست بلکه حمایت از اهداف و استراتژی های پیشرفت اعضای تیم است. فرض کنیم که کارمند شما می گوید که علاقه دارد درک عمیقی از تجربه کاربران نهایی شما در ارائه خدمات برای شرکت کسب کند.

به همین منظور او پیشنهاد بازدید از یکی از شعب فروش را همراه با یک تیم اجرایی می دهد که در آن با کاربران نهایی مصاحبه شود بر اساس آن مصاحبه ها مقاله ای درباره تجربه کاربر نهایی وبلاگ داخلی شرکت منتشر کند.

شما موافقت می کنید چون هم برای کارمند و هم برای شرکت کار با ارزشی خواهد بود. حالا باید اطمینان حاصل کنید که اختیار، فضا و منابع لازم برای اجرای این کار را به کارمند خود بدهید.

علاوه بر حمایت از او، می توانید مقاله او را به عنوان نمونه یادگیری و پیشرفت با راهبری یک عضو تیم برجسته کنید. پیگیری در مربیگری برای ایجاد اعتماد و تأثیرگذاری بسیار مهم است. هرچه بیشتر پیگیر برنامه های توسعه کارمندان خود باشید کنید، سطح مربیگری شما بهتر و موثرتر می شود، اعتماد کارمندان به شما بیشتر می شود و همگی درگیرتر می شوید. این یک چرخه ارزشمند است.

۴. روی حرکت مثبت رو به جلو متمرکز شوید.

اغلب اوقات در یک گفتگوی مربیگری، شخصی که مربی او هستید، به توضیح جزییات ناامیدی ها و سرخوردگی های خود خواهد پرداخت.

مثلا ممکن است بگوید: «من دوست دارم وقت بیشتری برای ساخت شبکه حرفه ای خودم بگذارم، اما فرصت نمی کنم. من با تمام توان خود سعی می کنم کارهایم را سر وقت انجام دهم.

من واقعاً دوست دارم که به برخی از سمینارها و کنفرانس ها بروم اما شرایط و فشار کاری طوری نیست که به خودم اجازه دهم که به این موضوع فکر کنم». این گفتگو در حالی که می تواند به عنوان یک مُسکن موقت برای مشکلات کارمند تلقی شود، اما در آن هیچ راه حلی ارائه نمی شود.

در این وضعیت باید به نارضایتی های کارمند خود توجه کنید سپس او را ترغیب کنید که در مورد گذر از موانع فکر کند. مثلا ممکن است بپرسید: «کدام یک از فعالیتهای ذکر شده بیشترین پتانسیل را برای ارتقای دانش و آگاهی شما و افزودن ارزش به شرکت دارد؟» یا «آیا می توانید هر هفته دو ساعت از زمان خود را به صورت ثابت برای توسعه و رشد خود اختصاص دهید؟» و «آیا مهارت ها یا روابطی وجود دارد که توانایی شما درانجام کاریتان را افزایش دهد؟» و «چگونه می توانیم با کارآیی بیشتری در تیم کار کنیم تا زمان مورد نیاز برای توسعه را افزایش داده و آن را تداوم ببخشیم؟»

۵. مسئولیت پذیری را ترویج دهید

علاوه بر اینکه شما قول هایی که داده اید را پیگیری می کنید باید به ایجاد مسئولیت پذیری برای کارمندان در تدوین و اجرای برنامه های توسعه نیز تاکید کنید. مسئولیت پذیری تأثیر مثبت مربیگری را افزایش می دهد و جایگاه مناسب آنها را به عنوان کلیدهای اثربخشی سازمانی تقویت می کند.

اگر کارمند شما قصد دارد در مورد برنامه های آموزشی که متناسب با اهداف توسعه شغلی او است تحقیق کند از او بخواهید برنامه های مناسب به همراه هزینه ها و مدت زمانی که خارج از محل کارش نیاز دارد را برآورد نموده و این اطلاعات را در یک مهلت مشخص به شما ارائه دهد. (و البته آنگاه باید به موقع بر روی اطلاعات عمل کنید.)
مربیگری کارمندان چه فوایدی برای شما خواهد داشت؟

این امر باعث ایجاد پیوندهای محکمی بین شما و اعضای تیم شما خواهد شد، آنها را در بدست گرفتن فرآیندهای یادگیری و آموزش پشتیبانی خواهد کرد و به آنها در توسعه مهارت های لازم شغلی برای انجام بهتر کار کمک خواهد کرد.

همچنین احساس خوبی هم برای شما ایجاد خواهد کرد. بنابراین پیش بروید و مربیگری را شروع کنید. مطمئنا شما هیجان مربیگری را دوست خواهید داشت زیرا رشد کارمندانتان را سریعتر می کند.

منبع: خوشفکری

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟