جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

20 مهارتی که شما را مدیری موفق و فوق‌العاده می کند
برای موفقیت در هر کسب و کار، تنها نیاز به ایده‌های فوق‌العاده و اخلاق کاری حرفه‌ای ندارید، بلکه افراد مناسب و لایق نیاز است. برای این که بتوانید ارتباطات خوبی برقرار کنید، باید در رهبری و مدیریت به یک مدیر حرفه‌ای تبدیل شوید.

در تمام 18 سال فعالیت حرفه‌ای‌ام چیزهای زیادی یاد گرفتم و اکنون به عنوان یک کارآفرین، هنوز در حال یادگیری هستم. حتماً می دانید یادگیری چیزهای جدید و کسب تجربیات تازه، در انجام بهتر کارها به شما کمک می‌کند.

در ادامه‌ی مقاله نکاتی را متذکر می‌شوم که در طی دو دهه مدیریت و رهبری کسب و کار یاد گرفته ام:

هیچ وقت تسلیم نشوید

شاید این نکته مدیریتی خیلی تکراری باشد، اما بهترین رهنمودی است که می توانم به شما بگویم.

کارآفرینی برای افرادی که به‌اندازه‌ی کافی مصمم و سخت کوش نیستند، اصلاً مناسب نیست.

کارآفرینی برای کسانی مناسب است که تمام ایده‌ها، مهارت‌ها و اعضای تیمشان را باور دارند.

کنار گذاشتن یک پروژه، هر چقدر بزرگ یا کوچک باشد، نه فقط برای خودتان، بلکه برای کسانی که مدیریت و رهبری آن‌ها را به عهده دارند هم مضر است.

اطرافیان تمام دارایی‌تان هستند

وقتی همکاران و کارمندان توانمند و لایقی نداشته باشید، انجام یک پروژه چندین برابر سخت‌تر می‌شود.

پس همیشه بهترین کارمندان را برای اجرای ایده‌هایتان انتخاب کنید و تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا آن‌ها را پیش خود نگهدارید.

هم مدیر باشید هم شاگرد

در موفق‌ترین ارتباطات حرفه‌ای هم افراد از احترام متقابل برخوردار بوده و همواره به دنبال یادگیری هستند.

به عنوان یک رهبر باید بتوانید توانایی و دانش اعضای گروهتان را بالا ببرید، البته باید به همان اندازه از آن‌ها چیزهایی یاد بگیرید.

قوی و با اعتماد به نفس باشید

بیشتر افراد مدیرانی که به خودشان اعتماد ندارند را به سختی باور می کنند. پس در شرایط بحرانی و بی ثباتی نیز مثبت اندیش و با اعتماد به نفس باشید.

وقتی کارهایتان را با شک و دودلی انجام دهید، نه تنها روی نگرش خود تأثیر منفی می گذارید بلکه نگرش اعضای گروه را هم خراب می کنید.

برای کسب و کار در حال رشد، به افراد در حال رشد نیاز دارید

تمام کارمندان در حال رشد هستند، البته برای داشتن یک تجربه‌ی حرفه‌ای نیاز به نگرش مثبت به رشد و یادگیری نیز دارید. پس از اشتباهات کوچک بگذرید و سعی کنید به اعضای تیمتان درس دهید نه این که آن‌ها را به خاطر اشتباهاتشان سرزنش کنید.

باید به کارمندان خود فرصت یادگیری دهید تا اعضای بهتری برای تیم شما شوند. یادتان باشد شاید شما مدیر خوبی باشید اما همیشه می توانید به مدیر بهتری تبدیل شوید.

شکست را به عنوان یک واقعیت بپذیرید

تمام کسب و کارها در مقطعی از زمان شکست خورده‌اند. به جای این که مدام به دنبال شکست‌های دیگران باشید، از تجربیات آن‌ها برای یادگیری و پیشرفت خود استفاده کنید.

فقط به خاطر این که کسب و کارهای شکست خورده‌ی زیادی دیده‌اید، ایده‌های خود را رها نکنید.

مدیریت افراد در دوران تغییر سخت‌ترین کار است

در زمان تغییرات فردی و محیطی، کارمندان شما دوران سختی را پشت سر می گذارند. باید صبور باشید و یادتان بماند کسب و کارتان نیازمند سخت کوشی و صبر و تحمل شماست.

همیشه انعطاف پذیر باشید اما هر چیزی را هم قبول نکنید. تعادل داشتن میان این موارد از سخت‌ترین کارهایی است که تاکنون برعهده داشته‌اید.

ماهی بزرگ در برکه‌ی کوچک شانس بیشتری برای رسیدن به موفقیت دارد

اگر به اندازه‌ی کافی قدرت نداشته باشید نمی توانید مدیر خوبی شوید. پس هیچ وقت رهبری گروهی که توان مدیریتش را ندارید، برعهده نگیرید و همواره اقتدار خود را با احترام به دیگران حفظ کنید.



در یک حوزه بهترین شوید و بعد به دنبال افزایش توانایی‌هایتان بروید

بهتر است در یک چیز بهترین باشید یا در دیگر زمینه‌ها عملکرد متوسطی از خود نشان دهید؟ قطعاً ترجیح می دهید در یک چیز بهترین شوید.

وقتی کسب و کار خود را تازه راه اندازی کرده‌اید، سعی کنید کسب و کارتان در یک حوزه‌ی خاص بهترین باشد. بعد از این که در آن حوزه، بهترین عملکرد را داشتید می‌توانید وارد حوزه‌های دیگر هم شوید.

برای موفقیت در سطح ملی، تیم بسیار خوبی تشکیل دهید

رقابت در سطح ملی بسیار گسترده است و نیازمند مهارت و استعدادهای بالاست. شاید در مقابل یک گروه در شهر خودتان عملکرد خوبی داشته باشید اما از موفقیت در سطح ملی بی نصیب خواهید ماند.

پس کمی انرژی بگذارید و یک گروه عالی تشکیل دهید که در آن استعدادها، توانایی‌ها و تمایلات مختلفی وجود دارد و یک هدف مشترک دنبال می شود.

از افراد و کارهایی که مانع رشد شما می شود، دوری کنید

همیشه باید افراد و پروژه‌هایی که مانع پیشرفت کسب و کار شما می شوند را رها کنید. اگر توانایی یکی از اعضای گروه مناسب نیست و نمی توانید آن را ارتقا دهید، اجازه دهید از گروه شما خارج شود. همچنین فعالیت‌هایی که برای کسب و کارتان مناسب نیستند را رها کنید.

متواضع باشید

نباید خودخواهی را با رهبری اشتباه بگیرید. فروتنی برای موفقیت لازم است. پس تواضع و فروتنی پیشه کنید و مدیری باشید که اعضای گروه با تمایل و رضایت از او اطاعت می کنند.

برای جلب اعتماد دیگران تلاش کنید

کسی که تنها پشت میز کار خود بنشیند و دستور دهد، یک مدیر موفق و فوق‌العاده نیست. یک مدیر خوب در کار غرق می شود و ذهنش را هوشیار نگه می دارد.

پس همیشه باید سخت کوش ترین فرد گروهتان باشید. به کارمندانتان نشان دهید کارکردن در سازمان شما چگونه است و می توانید رابطه‌ی خوبی با اعضای گروهتان داشته باشید و به رهبری کارآمد و موفق تبدیل شوید.

قبل از شروع کار، درباره آن‌ها خوب فکر کنید

وقتی بدون آمادگی و فکر کردن وارد کاری شوید، اعضای گروهتان را هم دنبال خود می کشید. قبل از برداشتن اولین قدم مطمئن شوید وارد کاری نمی شوید که توانایی انجامش را ندارید. با احتیاط بیشتری کار کنید تا در آینده دچار پشیمانی نشوید.

حریص نباشید

مدیران زیادی هستند که حرص پول کنترل آن‌ها را به دست گرفته است. هنگام صحبت برای پول، قدرت و منابع حریص نباشید.

حریص بودن برای یک فرد حرفه‌ای خوشایند نیست و می‌تواند در طولانی مدت به کسب و کار شما آسیب بزند. بهتر است آموخته‌ها و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید و از چیزهایی که در اختیار دارید، برای برقراری ارتباط بهتر با دیگران بهره ببرید.

نگذارید کسی باعث شکستتان شود

خود باید مسئولیت موفقیت یا عدم موفقیت کارهایتان را به عهده بگیرید. اگر می خواهید شکست بخورید، بهتر است با تصمیم خودتان شکست بخورید.

در قبال کارهایتان پاسخ گو باشید و هیچ وقت دیگران را به خاطر شکستتان سرزنش نکنید.

رابطه‌ای دوطرفه برقرار کنید

اگر کسی به شما کمک می کند و در مقابل آن هیچ تقاضایی ندارد، ارتباط با او را متوقف نکنید و رابطه‌ی دوطرفه‌تان را حفظ کنید؛ زیرا قطعاً شما کسی هستید که می توانید به او سود برسانید.

اگر قطع ارتباط با او به نفع شما و کسب و کارتان است، از قطع همکاری با او واهمه‌ای نداشته باشید.

مدیری منحصر به فرد باشید

سبک مدیریت و رهبری به اندازه‌ی سازمان، گروه و اهداف بستگی دارد. اگر یک مدیر به روشی متفاوت از شما رهبری می کند نگران نشوید، زیرا حتماً شرایط کاری شما با او متفاوت است.

بهبود و اشتراک چشم اندازتان بسیار مهم است

با رشد شرکت باید چشم اندازتان هم رشد کند. شما و اعضای گروهتان به اهداف کوچکی که به آن دست یافته‌اید، راضی نشوید. اجازه دهید چشم اندازتان بهبود یابد و آن را با افرادی خاص در میان بگذارید.

مثبت نگر باشید

در هر کسب و کاری سختی ها و چالش‌های زیادی وجود دارد. هیچ کس از مدیری بداخلاق و ترشرو پیروی نمی کند، پس بدون توجه به موانع پیش روی‌تان مثبت اندیش باشید و همیشه لبخند بزنید.

منبع: یوکن

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟