شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

تحلیل بازار
۱۴ شهریور ۱۳۹۸ 3 1878

گزارش بازار محصولات پتروشیمی، هفته دوم شهریورماه 1398

رشد حجم معامله پلیمرها در بالاترین حد 8 هفته اخیر

رشد حجم معامله پلیمرها در بالاترین حد 8 هفته اخیر
برای هفته آینده هم از هم‌اکنون باید منتظر یک عقب‌گرد معاملاتی باشیم گویی هفته پیش رو بازاری نیمه تعطیل به ثبت خواهد رسید. هفته‌هاست که روند نزولی قیمت‌ها ادامه داشته و نمی‌توان گفت که پایان خط این رفتار قیمتی کجاست.

به گزارش ویکی پلاست، تقویت تقاضا در کنار عرضه کافی موجب شد تا حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا تقویت شود آن‌هم در شرایطی که روند نزولی قیمت‌ها در بورس همچنان ادامه داشته است.



حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا در هفته‌ای که گذشت بیش از 20 درصد رشد داشت و این رقم به بالاترین حد در 8 هفته اخیر رسید.

عرضه‌ها نیز در بالاترین رقم در 8 هفته اخیر قرار گرفت و البته رشد تقاضا هم در این بازار مشهود بود. خروجی این موارد به ثبت یک هفته نسبتاً مطلوب منجر شد ولی هنوز بازار تا خروج از رکود فاصله دارد.

برای هفته آینده هم از هم‌اکنون باید منتظر یک عقب‌گرد معاملاتی باشیم گویی هفته پیش رو بازاری نیمه تعطیل به ثبت خواهد رسید.

ذات رشد تقاضا در بورس کالا به معنی افزایش نسبی جذابیت تولید در صنایع تکمیلی است که یک سیگنال امیدوارکننده به بازار به شمار می‌رود ولی از هم‌اکنون نمی‌توان گفت این رشد معاملاتی مقطعی است یا استمرار دارد.

کاهش قیمت‌های پایه در بورس کالا برای بازار آزاد راهی جز تبعیت و افت نرخ باقی نمی‌گذارد. این شرایط موجب شد تا قیمت‌های هفته گذشته هم از یک روند نزولی تبعیت کرده ولی در اواخر هفته شاهد جرقه‌هایی از رشد قیمت‌ها بودیم تا جایی که یک بازار با ثبات و البته متعادل به ثبت رسید که برای این بازار در هفته‌های اخیر کم‌سابقه است.

هفته‌هاست که روند نزولی قیمت‌ها ادامه داشته و نمی‌توان گفت که پایان خط این رفتار قیمتی کجاست. البته قیمت دلار آزاد هم اندکی تعدیل شده و برای هفته‌ای که گذشته با رشد مقطعی نیز همراه بود ولی در این بازار کمتر کسی می‌تواند به صراحت از احتمال رشد نرخ ارز سخن بگوید.

قیمت‌های جهانی هم تمایل به افت نرخ را از دست نداده و این روند نزولی را تقویت می‌کند. دلار نیمایی هم به بازار سیگنال کاهشی می‌دهد آن‌هم در شرایطی که آخرین نرخ نیمایی مورد محاسبه برای قیمت‌های پایه نزدیک به 11 هزار تومان بود ولی متوسط هفتگی این نرخ تا لحظه تنظیم این گزارش به زیر 11 هزار تومان کاهش داشته و با توجه به پایین‌تر بودن قیمت دلار روزانه، پتانسیل کاهش نرخ باز هم وجود دارد.

این مطلب به این معنی است که شاید قیمت دلار نیمایی نزدیک به 2 درصد کاهش داشته باشد که این مطلب به صورت مستقیم بر قیمت‌های پایه اثرگذار خواهد بود.

البته این نوسان نرخ برای هفته آینده اثرگذاری چندانی ندارد زیرا هفته بعد را می‌توان زمانی نیمه‌تعطیل برای اغلب بازارها به شمار آورد که حجم معاملات را محدود می‌کند.

از سوی دیگر بخشی از تقاضای هفته بعد به همین هفته سرازیر شد و بخشی از رشد تقاضای هفته جاری به همین دلیل بود. با توجه به این موارد آینده بازار را باید نه در هفته آینده بلکه در هفته بعد از آن جستجو کرد اگرچه چیزی که برای بازار مهم‌تر است حجم معاملات خواهد بود نه نوسان قیمت‌ها زیرا واقعیت‌های تولید را معامله مواد اولیه تعیین می‌کند.

مقایسه قیمت بازار آزاد چند گرید شاخص پلیمری در 6 و 13 شهریور 1398

نمودار شماره 1: مقایسه هفتگی عرضه، تقاضا و معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا از ابتدای
سال 98 تا هفته دوم شهریور 1398

نمودار شماره 2: مقایسه عرضه، تقاضا و معاملات هفته اول و دوم شهریور 1398

 

جدول مقایسه معاملات هفته اول و دوم شهریور 1398

نوسان میانگین هفتگی خرید و فروش دلار نیمایی از 2 تا 14 شهریور 1398

نمودار نوسان قیمت فروش دلار صرافی ها از 2 تا 14 شهریور 1398

مقایسه فروش دلار صرافی و میانگین هفتگی دلار نیمایی از 20 تیر تا 14 شهریور 1398

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
محمد پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸
تو این بازار بهتر یعنی افزایش حجم معامله و تولید. قیمت اولویت دومه . ارسال پاسخ
امیر حسین قاضی عسگر پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸
با توجه به کاهش گرما ؛نزدیکی فصل سرما؛ همچنین مصرف زیاد محصولات پلیمری بخاطر عاشورا و اربعین ؛به نظر میرسد قیمت نفت و محصولات پلیمری بهتر شود ارسال پاسخ
ویکی پلاست پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸
سلام. بهتر به قول بازار یا تولیدکننده؟ بهتر به قول بازار یعنی بالا رفتن قیمتها. بهتر به قول تولیدکننده یعنی کاهش یا ثبات قیمت ها

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟