جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

۳ ویژگی که در نقش مدیرعامل باید با آن‌ها خداحافظی کنید
شما با کار سخت و مداوم توانسته‌اید شرکتی را ایجاد کنید و پله‌پله نردبان رشد و ترقی را طی کرده‌اید تا به جایگاه مدیرعامل برسید. اما هیچ زمان راحت و آماده‌ای برای شکوفایی دستاوردهای شما وجود ندارد.

دنیای کسب‌وکار به طور باورنکردنی‌ای ناکارآمد است و اگر شما نتوانید نتایج مورد نیاز شرکتتان را ایجاد کنید، دیر یا زود به در بسته خواهید خورد.

درست است که شما همیشه نمی‌توانید فاکتورهایی که موفقیت کسب‌وکارتان را تضمین می‌کند، تعیین کنید اما در عوض شما بر ویژگی‌های رهبری خودتان کنترل دارید و می‌توانید ویژگی‌های منفی و مخرب را اصلاح کنید.

احتمالاً همین عامل همه تفاوت‌ها را ایجاد می‌کند. با داشتن ویژگی‌های مناسب رهبری، قادر خواهید بود برای افزایش روحیه کارکنان و پیدا کردن راه‌هایی برای افزایش بهره‌وری فکری بکنید.

بااین‌حال، اگر شما نسبت به کاستی‌های شخصیتان غافل باشید یا در دام تله‌های روان‌شناختی معمول در بین مدیران اجرایی بیفتید، برای رسیدن به این نتایج، راه طولانی‌تری خواهید داشت.

صفات زیر آن دسته از ویژگی‌هایی است که با کنترل بر انها می‌توانید به مدیرعامل و رهبر بهتری تبدیل شوید.
برای غلبه بر غرورتان کاری کنید:

متأسفانه پس از رسیدن به اهداف و تبدیل شدن به مدیرعامل ، شانس ابتلا به غرور کاذب بسیار زیاد است.

شما ممکن است به این باور نادرست دچار شوید که دیگر نیازی به جستجوی فرصت‌های یادگیری و رشد ندارید.

به همین ترتیب از تمام کسانی که ادراک و نظرات شما را به چالش می‌کشند، دور می‌شوید و خود را با عده‌ای “بله‌قربان‌گو” محاصره می‌کنید.

واقعیت این است که افتخار به دستاوردهایتان هیچ مشکلی ندارد، اما به شرطی که این مورد باعث نشود فکر کنید هیچ‌کدام از کارهایتان اشتباه نیست.

بهتر این است که دائماً خودتان را اول با خود و سپس با رقبا مقایسه کنید. تغییرات صنعت و نظرات دیگران می‌تواند به شما برای فرصت‌های یادگیری و رشد کمک کند.

این را به یاد داشته باشید که به عنوان مدیرعامل، باید پایداری و استمرار را حفظ کنید و بدانید که به ندرت پیش می‌آید شما باهوش‌ترین فرد اتاق باشید.

غرور خود را کنار بگذارید و بگذارید افراد تیم اظهارنظر کنند. این ورودی‌ها نه تنها به شما در دریافت ایده‌های جدید کمک می‌کند بلکه انگیزه بیشتری هم به کارکنان شما ارائه می‌دهد.

سعی کنید از طریق ارزش دادن به کارکنان حس افتخار را در خود تقویت کنید در این صورت است که می‌توانید نرخ گردش و غیبت را در کارکنان کاهش دهید و به طور مستقیم بر میزان بهره‌وری و کاهش هزینه‌های کلی تأثیر بگذارید.

احتیاط افراطی را کنار بگذارید:

در نگاه اول، رفتار محتاطانه ممکن است ویژگی منفی به نظر نرسد – اما همان‌طور که دین استمولیس در نشریه کسب‌وکار هاروارد اشاره کرده است این موضوع به ندرت یک خصیصه مطلوب در مدیران عامل به حساب می‌آید.

در صدر لیست ویژگی‌های مدیران مطلوب باید توانایی درک خطرات مؤثر و مناسب و توانایی تخصیص فرصت در موقعیت‌های مبهم قرار گرفته باشد.

این موضوع به ویژه هنگامی که اقدام ” درست” کاملاً روشن و شفاف نیست، اهمیت بیشتری می‌یابد.

درحالی‌که این موضوع درست است که مدیران اجرایی باید از منابع و دانش موجود در اختیارشان برای اطمینان از تصمیم‌گیری آگاهانه استفاده کنند، اما امیدواری برای موفقیت قطعی و ترس از شکست، می‌تواند موجب اجتناب از هر نوع ریسک سازنده‌ای شود.

آن‌ها تصمیمات را بیش‌ازحد تحلیل و بررسی می‌کنند و در نهایت امر ترجیح می‌دهند مطابق با آرمان‌های گذشته شرکت پیش روند.

در حقیقت، بسیاری از بزرگ‌ترین نوآوری‌ها و موفقیت‌های دنیای کسب‌وکار و سایر حوزه‌ها، نتیجه یک ریسک محاسبه شده است.

این خطر برای بیل گیتس خروج از کالج برای ایجاد مایکروسافت و برای نویسنده هری پاتر رد شدن کتاب توسط چندین ناشر مختلف بود.

همه ریسک‌ها چنین مزایایی را در پی ندارند؛ اما حتی زمانی که یک خطر موفقیت چندانی به دنبال نداشته باشد، شما می‌توانید چیزهای جدیدی را یاد بگیرید که به شرکتتان کمک می‌کند در دنیای رقابت به پیش تازید.

از سوی دیگر، راضی بودن به شرایط موجود و خشنود بودن از عملکرد فعلی‌تان، تنها منجر به این می‌شود که عقب‌نشینی کرده یا در بهترین حالت پسرفت کنید.

دست از تمرکز صرف بر سودآوری بردارید:

بله، طبیعی است که در مقام مدیرعامل، ترازنامه و شرایط مالی شرکت برایتان مهم باشد. این موضوع زمانی اهمیت دو چندان می‌یابد که باید خود را به سرمایه‌گذاران یا اعضای هیئت‌مدیره معرفی کنید.

اما، این موضوع نباید موجب شود سودآوری بر نیاز مشتری اولویت پیدا کند. تمرکز وسیع بر سود به ندرت پایان خوبی خواهد داشت.

اگر شما سعی کنید که به پیشنهادات مشتریان کمتر توجه کرده یا از مواد ارزان‌تر برای تولید محصولات خود استفاده کنید، مخاطبان هدف متوجه خواهند شد. بدبختی بسیاری از شرکت‌ها نتیجه مستقیم تعقیب سود، به‌جای توجه به منافع مشتری است.

اگرچه شما اکنون در مقام مدیرعامل از مشتریان فاصله زیادی دارید، اما می‌توانید با ایجاد بینش و ذهنیت مناسب در کارکنان خط مقدم، نسبت به نیازمندی و دغدغه مشتریانتان کاری انجام دهید.

همان‌طور که شما دائماً در حال تلاش برای بهبود محصولات یا خدمات خود هستید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن به مشتریان کمک کنید،  می‌توانید با وفادار  کردن مشتریان نام تجاری خود را ارتقا داده و زمینه را برای موفقیت پایدار مهیا سازید.

نسخه بهتری از خودتان، شرکت بهتری را خواهد داشت:

همان‌طور که اقدامات لازم را برای حل نقاط ضعفتان در مقام مدیرعامل انجام می‌دهید،  بهتر است سعی کنید تأثیر مثبت و پایداری بر شرکتتان داشته باشید.

از انگیزه دادن به کارکنان تا واکنش مناسب به تغییرات بازار، غلبه بر موانع معمول در فرایند مدیرعاملی، به شما این امکان را می‌دهد تا شرکت خود را به سمت یک آینده امیدوارکننده هدایت کنید.

منبع: گروه آریانا

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟