سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بازار پلی‌اتیلن جنوب شرق آسیا تحت فشار قیمت‌های رقابتی آمریکا
با آغاز تحمیل 25 درصدی تعرفه واردات بر پلی اتیلن سبک خطی LLDPE و پلی اتیلن سنگین HDPE ایالات متحده توسط چین در آگوست سال 2018، بازار پلی‌اتیلن جنوب شرقی آسیا تعداد زیادی پیشنهاد قیمت از ایالات متحده دریافت کرده است.

گروه ترجمه ویکی پلاست: تولیدکنندگان آمریکایی تعداد محموله های ارسالی به این منطقه، به ویژه ویتنام، را افزایش داده تا از دست دادن سهم بازار چین را جبران کنند.

افزایش عرضه از ایالات متحده ، همراه با افزایش نگرانی‌ها از رکود جهانی و همچنین سقوط ارزها، همگی بر تمایل به خرید در منطقه تاثیر گذاشته و فروشندگان را وادار به کاهش قیمت‌های پیشنهادی خود کرده است.

ادامه رقابت پلی‌اتیلن ایالات متحده

به لطف قیمت پایین گاز شیل، تولیدکنندگان آمریکایی قادرند  به حضور رقابتی خود در جنوب شرقی آسیا ادامه دهند.

براساس شاخص قیمت ChemOrbis، میانگین هفتگی قیمت‌های HDPE آمریکا بر اساس CIF  جنوب شرق آسیا در یک سال گذشته عمدتا حدود 40 تا 50 دلار زیر قیمت های خاورمیانه معامله شده است. روند مشابهی را می توان در بازار LLDPE منطقه مشاهده کرد.

یک بازرگان در ویتنام اظهار داشت: "احتمالا قیمت پلی اتیلن به دلیل ازدیاد عرضه HDPE و LLDPE آمریکایی پایین باقی بماند زیرا انتظار می‌رود با توجه به تنش تجاری، آمریکایی‌ها مقصد محموله های خود را از  چین به جنوب شرق آسیا منحرف کنند.

با اینکه LDPE هم که تا این لحظه از تعرفه وارداتی چین معاف شده است،  اما اگر جنگ تجاری پس از فصل کریسمس از سر گرفته شود، ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد. "

ظرفیت های جدید باعث افزایش صادرات پلی‌اتیلن از ایالات متحده می شود

با توجه به اضافه شدن ظرفیت های جدیدی در آمریکا، به احتمال زیاد صادرات پلی‌اتیلن از این کشور مسیر خود را به سمت جنوب شرقی آسیا ادامه خواهد داد و این فشار اضافی بر بازارهای داخلی منطقه تحمیل خواهد کرد.

به گفته یک فعال منطقه: "با گسترش واحدهای صنعتی  و اضافه شدن ظرفیت های جدید پیشنهادهای جذاب ایالات متحده به سوی جنوب شرقی آسیا سرازیر شده است.

با وجود مسیر طولانی حمل و نقل ، بسیاری از خریداران به لطف قیمت های رقابتی، محموله‌های آمریکا را ترجیح می دهند. "

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟