جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

ضعف بازارهای پلی پروپیلن PP و پلی اتیلن PE ترکیه در آستانه تعطیلات عید
در حالیکه کشورهای مسلمان برای جشن گرفتن عید قربان آماده می‌شوند بازار پلی الفین ترکیه رو به افول گذاشته است. از فاکتورهای تاثیرگذار در این روند می‌توان به تقاضای اندک، ضعف بازارهای نفتی و عقب نشینی چین در برابر تنش‌های اقتصادی با آمریکا اشاره کرد.

گروه ترجمه ویکی پلاست:

کاهش 7-8 درصدی معاملات آتی نفت خام

قیمت نفت چهارشنبه بیش از 4.5 درصد افت کرد و بازار را به نامساعدترین حالت از ژانویه‌ی امسال رساند. این افت قیمت تا حدی به خاطر گزارش EIA از اولین انباشت منابع در انبارهای آمریکا در هشت هفته‌ی اخیر و بخشی از آن نیز به علت تغییر کفه‌های ترازو در جنگ اقتصادی میان آمریکا و چین حاصل شد.

بنابر گزارش شاخص قیمت Chemorbis میانگین قیمت هفتگی وست تگزاس اینترمیتنت در بورس کالای نیویورک و نفت برنت اروپا در بورس اینترکانتیننتال با افت شدید 7 تا 8 درصدی در هفته مواجه شده است.

قراردادهای مونومری اروپا نمی‌توانند بازار را از سقوط نجات دهند

فعالان بازار اوایل ماه جاری عقیده داشتند که قراردادهای گرانتر الفین در اروپا می‌توانند بازار را از سقوط نجات دهند و قیمت های پیشنهادی را متعادل سازند، اما این پیشبینی تحت تاثیر نگرانی‌ها درباره وضعیت تجارت جهانی و نزدیک شدن تعطیلات رنگ باخت.

تقاضای محدود بازار پلی پروپیلن را تحت تاثیر قرار می‌دهد

قیمت واردات PP هفته به هفته حدود 10 تا 20 دلار بر تن پایین می‌آید و این نشان می‌دهد که بازار کاملا تسلیم فضای پیش از تعطیلات عید و همچنین تضعیف بازار واردات چین شده است.

بنابر داده های شاخص قیمت Chemorbis میانگین قیمت هفتگی همو پلی پروپیلن در ترکیه 40 دلار بر تن پایین‌تر از چین است.

در حالی که بسیاری از تولید کنندگان مشغول تعطیل کردن کارخانه‌های خود برای تعطیلات عید هستند، یکی از معامله گران اظهار داشت: «پس از تعطیلات به احتمال زیاد شاهد تخفیف‌های بیشتری برای فروش خواهیم بود.

البته میزان این تخفیف کم خواهد بود زیرا قیمت‌ها در حال حاضر نیز در ترکیه ارزانتر از چین هستند. به هر حال ادامه‌ی تا قبل از 19 آکوست فعالیت واحدهای صنعتی آغاز نخواهد شد.»

منابع آگاه از کاهش قیمت پلی اتیلن PE در آگوست خبر می‌دهند

تامین کنندگان محلی، از جمله تامین کنندگان بزرگ سعودی با قیمتی کمتر وارد بازار شده اند. آخرین قیمت ها نسبت به ماه جولای 40 دلار بر تن کاهش داشته است.
 
فروشندگان اذعان داشتند: «میل به خرید در آستانه‌ی تعطیلات پایین آمده است. بازار ضعیف چین و همچنین انباشت منابع باعث شده است خریداران دست از خرید بکشند. البته وضعیت برای پلی اتیلن سبک نسبت به پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین بهتر است»

محموله های پای اتیلن PE آمریکا با قیمت‌هایی رقابتی عرضه می‌شوند

فروشندگان PE در خاور میانه از طرف قیمت‌های رقابتی همتایان آمریکایی خود تحت فشار هستند و در کنار آن تقاضای پایین در آسیا را نیز باید تحمل کنند. یکی از تولید کنندگان گفت: «مشتریان ما قیمت‌های پایینتری می‌خواهند و دلیل آن قیمت محموله های اروپایی و آمریکایی است که بازار را پر کرده است»

پس از عید چه چیزی در انتظار بازار است؟

اگر عمیق‌تر شدن جنگ اقتصادی در چین، کم شدن قیمت نفت، بالا رفتن موجودی انبارها و افت یوآن چین همچنان در طول تعطیلات عید قربان پابرجا باشند، باید انتظار داشته باشیم که هفته‌ی اول پس از تعطیلات نیز شروع ضعیفی برای کشورهای مسلمان در بر داشته باشد.

به عقیده‌ی برخی معامله گران، قیمت پایین تر ترکیه نسبت به چین  و همچنین پایان روند نزولی در اروپا می‌توانند جلوی سقوط شدید را بگیرند.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟