شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

پیش‌بینی بازار PVC آسیا با توجه به محدودیت عرضه‌ی پیش رو
در حالی که فعالان بازار PVC آسیا پرونده معاملات آگوست خود را با کاهش 30 دلاری در هر تن بسته اند، عرضه محدودتر و كاهش ارزش پول و چندین عامل محدود كننده دیگر در منطقه پیش روی بازار در ماه سپتامبر است.

گروه ترجمه ویکی پلاست:

مهمترین فاکتور محدودیت عرضه است

عرضه PVC در آسیا از ابتدای امسال با محدودیت مواجه بود، زیرا برخی از تامین‌کنندگان با تعطیلی خواسته یا ناخواسته مواجه شده و در عین حال بازار با تخصیص منابع کمتر از طرف تولید کنندگان ژاپنی و کره‌ای مواجه شده است.

قیمت واردات PVC در هند و آسیای جنوب شرقی روند تقریبا ثابت و اندکی رو به بالا داشت زیرا یک تولید کننده‌ی ژاپنی قیمت های پیشنهادی خود را با توجه به كمبود موجودی افزایش داد.
 
یکی از معامله گران محلی اظهار داشت: «کم شدن موجودی انبارها به برخی تامین کنندگان آسیایی در بالا بردن قیمت‌ها کمک کرده و انتظار می‌رود که تولید کننده‌ی بزرگ تایوانی در تغییر قیمت‌ها و بالا بردن ملایم آنها پیشرو باشد."

برنامه‌ی تعمیرات و نگهداری فارموسا

شرکت پلاستیک فارموسا (FPG) تایوان در نظر دارد تولید واحدهای پلی وینیل كلراید PVC، مونومر وینیل كلراید VCM و EDC خود را در تاریخ 10 سپتامبر به منظور تعمیر و نگهداری متوقف كند.

فعالان بازار عقیده دارند این تعطیلی تاثیر قابل توجهی در کمبود عرضه خواهد داشت. فشار روی بازارهای محلی به علت افت ارزش پول بیشتر واحدهای پولی آسیایی در این هفته افت داشتند.

افت شدید یوآن در مقابل دلار در نتیجه‌ی تنش‌های جدید اقتصادی میان دو کشور حاصل شد. فعالان بازار هند گزارش داده اند که افت روپیه‌ی هند فشار رو به بالایی به بازار محلی اعمال کرده است و علی رغم آرامش اخیر در بازار، به تازگی رقابت در خرید باعث افزایش قیمت‌ها شده است.

به گفته یک تاجر هندی تامین کنندگان محلی در ابتدای آگوست قیمت‌های خود را کاهش دادند. البته افت روپیه و همچنین موجودی پایین در انبارها موجب افزایش قیمت‌ها در سپتامبر خواهد شد.

قیمت اسپات اتیلن در بالاترین میزان 10 هفته اخیر

اطلاعات شاخص قیمت‌های Chemorbis نشان می‌دهد که میانگین هفتگی قیمت اسپات اتیلن بر اساس CFR چین به تازگی به بالاترین سطح در 10 هفته‌ی اخیر رسیده است.

بازار پس از افت اخیر که در ده سال اخیر بی سابقه‌بوده است، از ماه جولای دوباره به شرایط عادی خود برگشته است.

نگرانی برای تقاضا

 در کنار دلایل ذکر شده در بالا، فعالان بازار عقیده دارند تقاضا همچنان افزایش خواهد یافت و در حال حاضر خریداران افزایش قیمت بیش از 20 الی 30 دلار بر تن را برای خریدهای ماه سپتامبر نمی‌پذیرند.

فصل باران در هند و اندونزی ادامه دارد و فعالیت‌های تجاری را محدود می‌کند. در چین نیز جنگ اقتصادی و آینده‌ی نامطمئن PVC خریداران را در شک و تردید باقی گذاشته است.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟