چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

دومین جلسه دادگاه ۲۶ متهم پرونده جدید پتروشیمی آغاز شد
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین جدید پتروشیمی دقایقی پیش در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام و به صورت علنی، آغاز شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ایسنا، نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده ۱۵ مرداد ماه به قرائت کیفرخواست متهمان توسط نماینده دادستان و دفاعیات محسن احمدی و سعید خندانی، هادی آزادی و وکلایشان اختصاص داشت.

فرزاد محبوبی یکی دیگر از متهمانی بود که در اولین جلسه این دادگاه حضور نداشت و به همین دلیل قاضی مسعودی مقام خطاب به وکیل مدافع این متهم گفت: حضور تمامی متهمان در جلسات دادگاه الزامی است و با توجه به اینکه از ابلاغ ایشان یک ماه می گذرد نسبت به ضبط وثیقه ایشان اقدام می کنیم.

بر اساس این گزارش در این دادگاه به اتهامات تعدادی از اخلالگران عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی در بازار آزاد رسیدگی می‌شود.

اسامی متهمین پرونده به شرح زیر است:

۱- محسن احمدی ۲- سعید خندانی ۳- فرزاد محبوبی آذریان ۴- هادی آزادی ۵- حمید صداقتی ۶- وحید صابری انوار ۷- حامد مقدم ۸- کاظم حاجی ابوالقاسمی دولابی ۹- ابوالفضل خرمی روز ۱۰- رضا رهبر ۱۱- مجتبی علی عسگری ۱۲- سعید احمدی قرقشه ۱۳- فرشاد نجفی ۱۴- شهرام پرپائی ۱۵- عباس حاجی عمو عصار ۱۶- خانم نازیلا امیرکواسمی و شرکت های ۱۷- محبوب پلاست گیلان ۱۸- درین پلاست صومعه ۱۹- مبتکران جهان نایلون ۲۰- کیمیا پلی‌استر قم ۲۱- کوشا رنگدانه قم ۲۲- الیاف گلریز قم ۲۳- الیاف شکوهیه ۲۴- آریا صنعت آزالیا ۲۵- تک جام خاورمیانه ۲۶- مجید ابرازه

اتهام انتسابی در این پرونده مشارکت و معاونت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی در بازار آزاد است.

نخستین جلسه رسیدگی به اولین پرونده تخلفات در پتروشیمی در تاریخ ۲۴ تیرماه سال جاری برگزار شد و در این جلسه کیفرخواست متهمان توسط نماینده دادستان قرائت شد و در ادامه ۴ نفر از متهمان و وکلای آنها دفاعیات خود را مطرح کردند.

دومین جلسه رسیدگی به این پرونده نیز ۲۵ تیرماه برگزار شد.

این پرونده با پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی که چند ماه از رسیدگی آن می‌گذرد تفاوت دارد.


بخش دوم:

در ابتدای این جلسه قاضی مسعودی مقام ضمن تفهیم مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۹۲ به متهمین پرونده جدید پتروشیمی، اظهار کرد: در جلسه گذشته بخشی از اتهامات به متهمین تفهیم شد و نوبت به دفاع حمید صداقتی رسید.

نماینده دادستان پس از حضور در جایگاه در تشریح ادله اختصاصی اتهامات حمید صداقتی متهم ردیف پنجم پرونده، گفت:  گزارشی مبنی بر اعتراف دو نفر دیگر از متهمین پرونده، اوراق بازجویی و تحقیق از رضا رهبری و حمید صداقتی، لیست بارنامه‌های معرفی شده که وحید صابری اقدام به فروش کرده است، اظهارات متهم در بازجویی مبنی بر خریداری ۶۰۰ تن مواد پتروشیمی که ۱۵ درصد مواد به کارخانه آمده و ۸۵ درصد آن را در کف بندر فروخته است از جمله ادله این پرونده است.

در ادامه قاضی مسعودی مقام از حمید صداقتی خواست در جایگاه حاضر شود و گفت: حمید صداقتی فرزند الله بخش، حسب کیفرخواست متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی در بازار آزاد به میزان ۲۷۰۰ تن و تحصیل منفعت به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال، آیا اتهامات وارده را قبول دارید؟

حمید صداقتی پس از حضور در جایگاه ضمن رد اتهام انتسابی عنوان کرد: من در شهری اقدام به تاسیس کارخانه کردم که نه راه آهن دارد نه جاده ۴ راهه نه فرودگاه و شناخته شده نیست. با توجه به محرومیت منطقه و با توجه به تاکید بر تولید، کار تولید را انتخاب کردم.

این متهم ادامه داد: کارخانه‌ای متعلق به من بوده است که در آن نه کارتن خواب گذاشتم نه معتاد استخدام کردم بلکه اعضای خانواده خود مثل برادر و همسرم را اعضای هیات مدیره کردم. اگر نیت اخلال داشتم با آبروی خانوده‌ام بازی نمی کردم. ما اقرار می کنیم بخشی از مواد را در بازار آزاد فروختیم اما نه این مقدار بوده و نه این مبلغ بوده است.

وی بیان کرد: من دارایی نداشتم. خانه پدرم که ارث برادران و خواهرانم بود را وثیقه بانک گذاشتم و وام گرفتم. اگر اخلال گر بودم می آمدم سوله خالی بگیرم؟ شهرک ما به دلیل پر بودن از سوله‌های خالی معروف به شهرک ارواح است. شاید توجیهی منطقی نیست اما من طرح توجیهی کارخانه را خودم نوشتم. در آن زمان ماشین آلات ۲۰۰ میلیون بود اما زمانی که بانک پول را آزاد کرد ماشین آلات ۸۰۰ میلیون شد.

صداقتی عنوان کرد: با توجه به اینکه در این شهر محروم ۷۰ کارگر در کارخانه داریم اگر این کار را نمی کردیم کارگران بیکار می شدند. اتهام انتسابی به من ۲۷۰۰ تن بوده است من در بازپرسی در شرایطی بودم که امید داشتم زودتر بیرون بیایم و اگر قتل هم جلوی من می گذاشتند امضا می‌کردم.

وی افزود: من ۲۵ برگه دارم که بازرسی به صورت سر زده به کارخانه ما سر زده است. کارخانه ما را دکتر امینی معاون رییس جمهور و استاندار افتتاح کردند. اگر صوری بودیم این مدارک همراه من نبود.

این متهم خاطرنشان کرد: آقای حسینی نماینده دادستان گفتند، شما کاری کردید که به تولید کننده واقعی مواد نرسید. والله تولید کننده واقعی علاقه‌ای به گرفتن مواد نداشت. ما به دلیل مسائل دارایی جرأت نمی‌کنیم به بورس کالا ورود کنیم. یکی از دلایل اقرار من به ۱۵ درصد این بود که مشتری خود را از دست ندهم. من فکر می کردم با تعزیرات حکومتی روبرو هستم.

صداقتی بیان کرد: حیات کارخانه من به مشتری‌هایم بستگی دارد. نمی خواستم آنها را از دست بدهم. ضابط اطلاعات وقتی وضعیت منطقه ما را دید گفت اصلا پرونده برای من تشکیل نمی‌دهد. من پارسال می خواستم ۲ میلیارد از بانک وام بگیرم که گفتند سود شما به اندازه‌ای نشده است که بخواهیم به شما وام بدهیم. مالیات برای خریدار بورس حکم خودکشی دارد.

ادامه دارد...

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 86%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟