جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

سقوط قیمت اتیلن در اروپا به پایین‌ترین مقدار در 5 ماه گذشته، اختلاف اندک با آسیا
بازار اسپات اتیلن (قیمت در معامله نقدی برای تحویل فیزیکی در کوتاه مدت) در اروپا هفته‌ی پیش را با کمترین قیمت پنج ماه اخیر به پایان رساند، این در حالیست که بازار برای تعطیلات تابستانی آماده می‌شود. از سوی دیگربا توجه به شرایط رکودی معاملات، بازار آسیا هفته‌هاست که ثبات را تجربه می‌کند.

گروه ترجمه ویکی پلاست:

افت 24 درصدی قیمت اسپات اتیلن در اوپا پس از اوج گرفتن در ماه می

با توجه به داده‌های هفتگی گرفته شده از شاخص قیمت ChemOrbis Price قیمت اتیلن براساس FD شمال غرب اروپا به میزان 23 درصد یا 250 یورو بر تن کاهش داشته است. این روند کاهشی از ماه می شروع شد و امروز قیمت‌ها به مقداری رسیده است که از فوریه‌ی امسال بی سابقه بوده.

تعطیلات موقتی به تعادل میان عرضه و تقاضا کمکی نکرده است

بازار در اروپا روند نزولی خود را حفظ کرده و در آستانه‌ی تعطیلات تابستانی انتظار می‌رود که این روند در ماه آگوست نیز ادامه داشته باشد.

روندهای نزولی اخیر نشان می‌دهند که با وجود تعطیلی موقت برخی تامین کنندگان برای تعمیر و نگهداری، همچنان عرضه از تقاضا بالاتر است.

به گزارش منابع آگاه از بازار، Lyondell Basell در آلمان با ظرفیت تولید 305.000 تن در سال وارد تعطیلات تعمیر نگهداری شده و همچنین Ineos در انگلستان نیز با ظرفیت تولید 730.000 تن در سال دوره‌ای شش هفته ای برای تعمیرات و نگهداری آغاز کرده است.

ثبات بازار اسپات آسیا تحت تاثیر قوانین محدود کننده

قیمت بازار اسپات اتیلن در آسیا پس از سه هفته متوالی افزایش، هفته‌ی پیش وضعیتی ثابت داشت. بسیاری از فعالان بازار با مشاهده‌ی روند کاهشی خفیف احتمالی وهمچنین آینده‌ی نامعلوم قیمت‌ها فعلا از بازار کنار کشیده اند.

کاهش برتری بازار اروپا نسبت به آسیا

همگام با افت‌های اخیر، بازار اتیلن اروپا برتری 175 دلار بر تنی خود را نسبت به آسیا در دو هفته‌ی گذشته از دست داده است و بنا بر گزارش ChemOrbis Price Wizard شکاف بین این دو بازار به کمترین میزان در سه ماه اخیر رسیده است.

این شکاف از اواخر ماه می به طور مستمر در حال افزایش بود و در میانه‌ی ژوئن با توجه به داده های میانگین‌ هفتگی به بیشترین مقدار خود در 7 سال گذشته رسیده بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟