پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

سقف سهمیه خرید بهین یاب چیست/ بررسی دلیل تغییرات + سوابق
بورس کالای ایران در حالی که 18 روز پیش (25 خرداد 1398) سقف سهمیه خرید محصولات پتروشیمی را افزایش داده بود، مجددا سقف های خرید را به بازه‌های زمانی طولانی تر افزایش داد، اما این تغییرات مداوم برای چیست؟

به گزارش ویکی پلاست، رکود حاکم بر بازار محصولات پتروشیمی، هر هفته عمیق تر می شود و برای عرضه های جذاب پتروشیمی ها، خریدار چندانی نیست. در حالی که دلار نیمایی که عامل مؤثر در قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمی است هر روز در حال رشد است، گویی تنها ابزار مدیریت بازار، از نظر مدیران بورس کالا، تغییرات مداوم در سقف سهمیه خرید است.

پیشنهاد مطالعه:

کابوس رکود تورمی (تحلیل بازار هفته دوم تیرماه)
به بازار امیدوارم باشیم؟ (تحلیل بازار هفته اول تیرماه)
سهمیه خرید بهین یابی کالاهای پتروشیمی تغییر کرد/ هدف افزایش فروش؟

شاید اگر در دستورالعمل تنظیم بازار، راهکارها و ابزار مؤثر دیگری مثل کاهش فوب خلیج فارس از 95 به درصدهای پایین‌تر (مثل 90 یا 85 درصد) پیش بینی شده بود، این همه سقف خرید بهین یابی، دائما دستخوش تغییر نمی‌شد.

به نظر می‌رسد در کنار بالا بردن سقف سهمیه خرید، اقدام داوطلبانه پتروشیمی‌ها برای اعمال تخفیف؛ نظیر آنچه در سال 1397 توسط برخی پتروشیمی ها رخ داد، بتواند ضعف تقاضای ایجاد شده را بهبود داده و معاملات را تقویت کند.

اما سقف سهمیه خرید بهین یابی چیست؟

سقف سهميه خريد به ميزان حجم خريدی اطلاق می شود كه وزارت صنايع پس از بازديد از واحدهای تولیدی در سامانه بهين ياب جهت خريد در يک ماه ثبت مي‌کند. مديريت عمليات بورس بنا به شرايط بازار و برای كنترل بازار اين سقف سهمیه را ماهانه، سه ماهه، شش ماهه، يكساله و يا بدون سقف، اعلام می کند.

به صورت پیش فرض، سقف سهمیه همه واحدهای تولیدی ماهیانه است و وقتی سقف خرید از ماهیانه به بازه های طولانی تر مثل سه ماهه یا شش ماهه و بیشتر، افزایش می یابد، واحدهای تولیدی می توانند به تناسب افزایش سقف، میزان خرید خود را افزایش دهند.

به طور مثال واحدی که سهمیه خرید ماهیانه‌اش 100 تن از یک گروه کالایی است، در صورت افزایش سقف تا 3 ماهه، میزان سهمیه خریدش به 300 تن (در همان بازه زمانی) افزایش می یابد و قادر خواهد بود همه 300 تن سهمیه خود را در دو هفته اول، خرید کند. (با این قید که در صورت خرید 300 تن سهمیه خود به صورت فوری، تا پایان سه ماه دیگر امکان خرید نخواهد داشت)

تصمیم افزایش یا کاهش سقف سهمیه خرید، برای تنظیم بازار و کنترل تقاضا انجام می شود. به عبارت دیگر، مدیریت عملیات بازار بورس کالا در زمان افزایش تقاضا، میزان سهمیه خرید را به ماهیانه کاهش می دهد و در زمان کاهش تقاضا، سهمیه خرید را افزایش می دهد تا مشتریان خرید بیشتری انجام دهند.

آخرین تغییرات سقف سهمیه بهین یابی محصولات پتروشیمی

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟