پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

تکانه‌های مثبت بازار پلیمرها
افزایش قیمت دلار نیمایی برای متوسط هفتگی آن در کنار تداوم روند افزایشی این نرخ موجب شده تا هم قیمت‌های پایه در بورس کالا با یک تکانه مثبت روبه‌رو شوند و هم ذهنیت برخی از اهالی بازار از احتمال ادامه رشد قیمت‌های پایه حکایت کند...

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، بازار پلیمرها با تکانه‌های مثبت قیمتی روبه‌رو شده است و در روزهای اخیر شاهد هستیم که برخی از گریدها رشد نرخ داشته‌اند.

افزایش قیمت دلار نیمایی برای متوسط هفتگی آن در کنار تداوم روند افزایشی این نرخ موجب شده تا هم قیمت‌های پایه در بورس کالا با یک تکانه مثبت روبه‌رو شوند و هم ذهنیت برخی از اهالی بازار از احتمال ادامه رشد قیمت‌های پایه حکایت کند.

از سوی دیگر قیمت‌های جهانی اگرچه در یک روند نزولی نوسان می‌کند، ولی با توجه به افزایش قیمت جهانی نفت‌خام در روزهای گذشته و رشد بهای برخی از مواد اولیه مهم در صنعت پتروشیمی در جهان با کاهش جدی شتاب افت قیمت‌ها روبه‌رو شده است.

این داده‌ها در کنار افزایش شکننده تقاضا در بورس و بازار موجب شده تا بهای پلیمرها در بازار داخلی با رشد قیمت‌ها و افزایش جذابیت خرید همراه‌ شوند.

سیگنالی که نشان می‌دهد تقاضا در صنایع تکمیلی افزایش یافته است و البته این داده مهم موجب شد تا حجم تقاضا و میزان معاملات روز گذشته در بورس کالا برای گریدهای جذاب افزایش یابد.

این روند جدید می‌تواند این امیدواری را مطرح کند که رکود موجود در بازار اندکی ملایم شده و امکان رشد حجم معاملات و همچنین افزایش واقعی حجم تولید و تقویت تقاضای بازار برای محصولات نهایی ایجاد شده است.

البته هنوز زمان مقتضی برای تغییر فاز بازار و حرکت قدرتمند به سمت رونق آغاز نشده است؛ ولی همین تکانه‌های محدود را می‌توان به فال نیک گرفت.

البته رشد مستمر قیمت دلار نیمایی در کنار عدم افزایش بهای دلار آزاد همچنین روزهای سخت رکود در بازارهای داخلی و منطقه‌ای به این معنی است که هنوز این روزهای سخت ادامه خواهد شد و شاید این رشد نرخ مقطعی و موقتی باشد.

رشد حجم معاملات در بورس کالا را باید یک هدف برای تمام صنایع داخلی مخصوصا در حوزه صنایع تکمیلی پتروشیمی به‌شمار آورد؛ زیرا دقیقا میزان تولید در صنایع تکمیلی را نشان داده و هر چه این رقم رشد بیشتری داشته باشد شاهد افزایش تولید در این حوزه مهم صنعتی هستیم. برای هفته جاری احتمال رشد حجم معاملات در بورس کالا وجود دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟