جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

افت قیمت‌ بازار داخلی پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن چین در پی تشدید جنگ تجاری
تشدید تنش‌های تجاری میان ایالات متحده و چین موجب فشار بیشتر بر بازار داخلی پلی‌اولفین چین شده است.

گروه ترجمه ویکی پلاست: این هفته، قیمت پلی‌اتیلن سبک خطی LLDPE و گرید فیلم پلی‌اتیلن سنگین HDPE به ترتیب تا پایین‌ترین قیمت 10 و 2 سال اخیر سقوط کرد. قیمت پلی‌اتیلن سبک LDPE و هموپلیمر پلی‌پروپیلنhomo-PP هم کاهش محدودی را تجربه کرد.

بازگشت مجدد تنش‌‌های تجاری

با توجه به اقدامات چند ماهه اخیر مقامات آمریکایی و چین که در ادامه به آنها پرداخته می‌شود، به نظر می‌رسد که مذاکرات طولانی مدت میان این دو کشور سرانجامی نخواهد داشت.

پنجم ماه مه

در این تاریخ ترامپ اعلام کرد قصد دارد تعرفه‌های موجود بر کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار را از 10 به 25 درصد افزایش دهد و بر کالاهای جدید چینی به ارزش 325 میلیارد دلار تعرفه 25 درصدی اعمال کند.

دهم ماه مه

ایالات متحده به طور رسمی تعرفه 10 درصدی بر کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار را به 25 درصد افزایش داد.

سیزدهم ماه مه

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد از اول ماه ژوئن، برای مقابله با حرکت دولت ایالات متحده، تعرفه گمرکی بیش از 5000 کالای آمریکایی به ارزش 60 میلیارد دلار را افزایش خواهد داد.

سقوط ارزش معاملات آتی پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن سبک خطی

معاملات آتی پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن سبک خطی بلافاصله به تشدید تنش‌های تجاری اخیر واکنش نشان داده و از ارزش آن کاسته شد. معاملات آتی پلی‌اتیلن سبک خطی LLDPE ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان با کاهش هفتگی 72 دلاری (6 درصد) نسبت به معاملات 14 ماه مه بسته شد. معاملات آتی پلی‌پروپیلن نیز با کاهش هفتگی 62 دلاری (4.9 درصدی) بسته شد.   

تقاضای محدود و عرضه فراوان  

بازار داخلی پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن تحت تاثیر  محدودیت تقاضا قرار دارد و این درحالیست که فراوانی عرضه هم کمکی به بازار نمی‌کند. میزان عرضه داخلی در چین طی سه ماه گذشته، از زمان اتمام تعطیلات سال نو چینی بالا بوده است.

سقوط بازار داخلی پلی‌اتیلن به پایین‌ترین سطح

با توجه به میانگین اطلاعات هفتگی به دست آمده از شاخص قیمت ChemOrbis، عوامل نزولی مذکور، بازار داخلی پلی‌اتیلن سبک خطیLLDPE چین را به پایین‌ترین سطح خود نسبت به اوایل ژانویه 2009 رسانده است. به عقیده فعالان بازار پلی‌اتیلن سبک خطیLLDPE نسبت به دیگر محصولات پلی‌اتیلنی بیشترین میزان سقوط را داشته است.

بازار داخلی گرید فیلم پلی‌اتیلن سنگین چین نیز به طور متوسط به پایین‌ترین سطح دو سال گذشته سقوط کرد و قیمت گرید فیلم پلی‌اتیلن سبک  LDPE داخلی هم نسبت به دسامبر 2018 به پایین‌ترین سطح خود رسید.

کمترین میزان پلی‌پروپیلن بازار داخلی چین در 6 ماه اخیر

روند مشابهی برای هموپلیمر پلی‌پروپیلن در بازار داخلی چین وجود دارد. با توجه به ضعیف بودن تقاضا قیمت‌ها نسبت هفته گذشته بین 29 تا 36 دلار کاهش یافت و به کمترین میزان 6 ماه گذشته رسید.

منبع: Chemorbis

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 83%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟