پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

به رغم اینکه طی دو هفته گذشته دو افزایش 200 و 275 تومانی از ناحیه دلار نیمایی روی قیمت های پایه محصولات پتروشیمی رخ داد، اما قیمت ها در بازار آزاد حرکت متفاوتی را در پیش گرفته اند. اما دلیل این کاهش قیمت چیست؟

به گزارش ویکی پلاست، دلایل مختلفی برای این کاهش قیمت توسط تولیدکنندگان اظهار می شود. "نیما ۱۰۰۰ تومان رفته بالا، مواد میل به کاهش بیشتر از میل به افزایشِ، زور نداره بره بالا" این نقل قول یک تولیدکننده است.

رقابت های انجام گرفته روی محصولات پتروشیمی در بورس کالای دوشنبه، همگی با کاهش درصد نسبت به هفته قبل مواجه شدند و این نقل قول دیگری از تولیدکنندگان است که در مورد کاهش رقابت های محصولات پتروشیمی در بورس کالا گفته شد: " این ماه ۵ تا دوشنبه داریم، احتمال دارد که ظرفیت ها تمام شود و هفته آخر بدون رقابت معامله شود."

به گزارش ویکی پلاست، آنچه نوسان دلار نیمایی نشان می دهد، عزم فوری دولت برای افزایش قیمت در میانگین روزانه و هفتگی خرید و فروش را نشان می دهد که تلاش دارد فاصله بین دلار نیمایی و بازار آزاد را اندکی کاهش دهد. امروز (سه شنبه 24 اردیبهشت 1398) میانگین هفتگی فروش دلار نیمایی از مرز 10 هزار تومان گذشت و به 10 هزار و 76 تومان رسید.

گرفتاری های تعهد ارزی و بازگشت ارز به سامانه نیما، از دیگر دلایلی است که برخی صادرکنندگان محصولات پلاستیکی به کشورهای همسایه را از صرافت انداخته و به دلیل پیچ و خم های اداری، عطای صادرات را به لقای آن بخشیده‌اند.

" به نظر من، ترس از تراکنش های بانکی، ماه رمضان و رکود نسبی، عدم وجود نقدینگی کافی، دقت بیشتر بانک ها در پرداخت تسهیلات، تا حدودی پر بودن انبار کارخانه ها، عدم تسویه حساب حدود بیست درصدی خرید هفته های قبل بورس کالا می تونه از دلایل کاهش رقابت ها در بورس کالا باشه" این نقل قول دیگری با موضوع بررسی دلایل کاهش رقابت ها در بورس کالای روز دوشنبه 23 اردیبهشت است که به ویکی پلاست اعلام شد.

همه این موارد در حالیست که هر گاه قیمت های پایه با اندکی افزایش روبرو می شد یا دلار در بازار آزاد صعودی می شد، بازار محصولات پتروشیمی به سرعت تأثیر می گرفت و قیمت ها افزایشی و خرید بیشتر می شد. اما این روزها شاهدیم که علیرغم افزایش قیمت های پایه و صعودی بودن دلار در بازار آزاد، قیمت ها در بازار آزاد کاهشی‌ست و برای پیشنهادات واسطه ها، مشتری زیادی دیده نمی شود.

نظر شما چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 85%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟