سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

قیمت پالت چند بود؟ چند شد؟
قیمت پالت پتروشیمی ها توسط کمیته تخصصی پتروشیمی تعیین شد؛ هر پالت پلاستیکی: 100 هزار تومان. اما قیمت پالت چند بود که به 100 هزار تومان رسید و با جایگزین شدن نرخ قطعی 100 هزار تومان برای هر پالت، میزان اختلاف آن با احتساب وزنی که پیش از این توسط پتروشیمی ها اعمال می شد چقدر شد؟

به گزارش ویکی پلاست، دو نوع پالت در بین پالت هایی که مواد اولیه با آن ها عرضه می شود، عمومیت بیشتری دارند؛ پالت چوبی و پالت پلاستیکی. قیمت پالت چوبی بر اساس آنچه در توضیحات عرضه پتروشیمی آریاساسول می خوانیم، این گونه محاسبه می شد: هزینه پالت چوبی 380 ریال بابت هزینه پالت و 34.2 ریال مالیات بر ارزش افزوده از خریداران دریافت می شود. در توضیحات عرضه پتروشیمی جم پیرامون پالت پلاستیکی آمده است: مبلغ 545 ریال بابت هزینه پالت پلاستیکی و ارزش افزوده آن به ازای هر کیلوگرم محاسبه و از خریداران دریافت می شود.

قیمت ها تا قبل از 100 هزار تومانی شدن پالت های پلاستیکی:

اگر مبنای 22 تنی را به عنوان متداول ترین وزن در نظر بگیریم و ظرفیت هر کامیون را 16 پالت، روی هر پالت 1375 کیلو مواد اولیه، در کیسه های 25 کیلویی، (55 کیسه) بسته بندی و شیرینگ می شود. برای محاسبه قیمت نهایی هر پالت پلاستیکی، با ضرب 22 هزار کیلو در 545 ریال، جمع هزینه پرداختی خریداران محصولات پتروشیمی برای 16 پالت، 11 میلیون و 990 هزار ریال (1 میلون و 199 هزار تومان) جمع هزینه 16 پالت بود. به این ترتیب و با تقسیم این عدد در 16 پالت، قیمت نهایی هر پالت برای تولیدکننده، 749 هزار و 375 ریال (بخوانید 75 هزار تومان) تمام می شد.

حذف احتساب وزنی

حالا و بعد از احتساب پالت ها با قیمت 100 هزار تومان، 1 میلیون و 200 هزار تومانی که تولیدکننده ها بابت پالت پرداخت می کردند، به 1.600 هزار تومان رسیده است.

اما قیمت پالت در مواد 24 تنی چطور بود؟

در پالت هایی که با 60 کیسه 25 کیلویی بسته بندی می شوند وزن هر پالت 1500 کیلو است، قیمت تمام شده پالت ها به این شکل بود. 22.000 ضربدر 545 ریال: 13 میلیون و 80 هزار ریال (یک میلیون و 380 هرار تومان). با تقسیم این عدد بر تعداد پالت های هر کامیون، قیمت تمام شده هر پالت کامیون 24 تنی، 81 هزار و 750 هزار تومان بود.

با نامه دفتر توسعه صنایع پایین دستی که هزینه پالت چوبی را «صفر» اعلام کرده، هزینه 910 هزار تومانی محاسبه پالت توسط پتروشیمی ها را باید حذف شده بدانیم و با عدد تعیین شده برای پالت های پلاستیکی، احتمالا پتروشیمی هایی که محصول خود را با پالت چوبی عرضه می کردند نیز به پالت های پلاستیکی روی می آورند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 96%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟