شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

پیش‌بینی روند بازار پلی پروپیلن و پلی اتیلن ترکیه در ماه مه
با کاهش عرضه واردات و افزایش ارزش ترکیه در برابر دلار آمریکا، بازار پلی الفین ترکیه از ماه ژانویه روندی رو به رشد داشته است. با بیشتر شدن مشکلات مربوط به عرضه از سوی تامین‌کنندگان خاورمیانه‌ای و افزایش هزینه انرژی در نیمه دوم ماه مارس این روند افزایش قیمت تقویت شده است.

کند شدن روند صعودی در اواسط ماه آوریل در پی کاهش تقاضا

تعدادی از خریداران پلی پروپیلن و پلی اتیلن اواخر ماه مارس و اوایل آوریل، پیش از کند شدن روند صعودی، از ترس افزایش قیمت بیشتر با توجه به افزایش قیمت نفت خام و تعطیلی واحدهای تولیدی در اروپا و خاورمیانه به دلیل دوره‌های برنامه‌ریزی شده تعمیرات نگهداری، موجودی انبارهای خود را مجددا تکمیل کردند.

پیش از این انتظار می رفت پس از برگزاری انتخابات در روز 31 مارس تقاضا در بازار نهایی اندکی افزایش پیدا کند اما به رغم نزدیک شدن فصل پر درخواست این پیش بینی قطعیت خود را از دست داد.  

کاهش مجدد ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا منجر به کاهش اشتیاق خریداران در چند هفته اخیر شد که در نتیجه قیمت‌های پلی پروپیلن و پلی اتیلن در این هفته تقریبا ثابت باقی ماند.

تقویت روند افزایشی بازار در اثر صعود قیمت نفت خام و  محدودیت‌های عرضه

به گفته یک واحد بسته‌بندی پلی اتیلن تولیدکنندگان با توجه به سفارشات عقب مانده و تعطیلی‌های پیش رو توانایی تخصیص منظم کالا به بازار ترکیه را ندارند و همین امر منجر به محدودیت  عرضه پلی پروپیلن و پلی اتیلن در این بازار شده است. تامین کنندگان خاورمیانه ممکن است به کاهش عرضه برای برخی محصولات خاص ادامه دهند. معامله گران هم فعالیت‌های وارداتی خود را تحت کنترل نگه داشته‌اند تا بتوانند در بازار تعادل برقرار کنند.  

در همین حال، با توجه به داده‌های شاخص قیمت ChemOrbis، بهای معاملات آتی نفت خام جهانی هنوز در حدود بالاترین قیمت 6 ماه اخیر قرار دارد و پیش بینی ها از تقویت بیشتر آن حکایت می‌کند.  

با توجه به عدم تمدید معافیت تحریم واردات نفت ایران، بهای نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمیتنت در حال افزایش است. معافیت از تحریم ها که در ماه نوامبر 2018 توسط ایلات متحده به 8 کشور اعطا شده بود به تازگی لغو شد. افزایش بهای  نفت خام به افزایش بهای نفتا تا بالاترین سطح در 6 ماه اخیر انجامید.

بلاتکلیفی اقتصادی با نزدیک شدن ماه رمضان

واحدهای تبدیلی ترکیه انتظار دارند که قیمت پلی پروپیلن و پلی اتیلن در آینده نزدیک با توجه به در پیش بودن تعطیلات و محدودیت نقدینگی در این کشور تنها حدود برای 10 تا 20 دلار در هر تن افزایش یابد و حتی امکان این وجود دارد که معامله  برخی از محصولات با توجه به میزان عرضه با قیمت‌های قبلی انجام شوند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟