پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

آیا روند صعودی قراردادهای اتیلن اروپا برای سومین ماه متوالی ادامه می‌یابد؟
از آنجا که ماه آوریل با فرا رسیدن عید پاک و تعطیلات بانکی کوتاه تر از ماه های دیگر است فعالان بازار اروپا در حال حاضر به چانه‌زنی در مورد قراردادهای ماه آتی اتیلن مشغولند. پیش‌بینی‌های اولیه از افزایش قیمت‌ها بین 30 تا 50 یورو به ازای هر تن حکایت دارد.

افزایش دوباره قیمت‌ها در ماه مه

گروه ترجمه ویکی پلاست: اکثر فعالان بازار انتظار دارند قیمت قراردادهای اتیلن بین 30 تا 40 یورو در هر تن افزایش یابد، اما عده‌ای پیش بینی می‌کنند که این افزایش قیمت به 50 یورو هم برسد.  

قراردادهای ماه مارس به روند نزولی چهار ماهه خاتمه داد و قیمت ها نسبت به ماه فوریه تا 30 یورو در هر تن افزایش یافت. قراردادهای ماه آوریل مجددا با افزایش 30 یورویی بسته شد و به این ترتیب قراردادهای اتیلن در اروپا برای دومین ماه متوالی افزایش یافت.

تاثیر افزایش قیمت نفتا و نفت خام برای قراردادهای ماه مه

بالا رفتن هزینه انرژی اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت قراردادهای اتیلن برای ماه مه است. نفت خام برنت که معیار قیمت اروپا برای نفت است، در ماه جاری برای اولین بار پس از نوامبر 2018 از  آستانه 70 دلار در هر بشکه عبور کرد و به رغم برخی نوسانات، از ابتدای سال جاری حدود 30 درصد افزایش یافته است.  

در این قاره بهای نفتا هم همگام با تقویت نفت خام، افزایش یافته است. داده‌های شاخص قیمت ChemOrbis  نشان می‌دهد بهای نفتا از ماه ژانویه بیش از 20 درصد افزایش یافته است.

افزایش بهای آنی در اثر مشکلات مربوط به فرآیند تولید

توقف ناگهانی تولید در چندین واحد صنعتی در اروپا از ابتدا ماه جاری به روند تقویت بازار اتیلن در این منطقه کمک کرده است.

داده‌های ChemOrbis در بخش تولید نشان می‌دهد، تولید کراکر داو کمیکال Dow Chemical در بولن آلمان به علت مشکلات فنی در اوایل ماه مارس متوقف شده و میزان تولید کراکر فیزن Feyzin فرانسه هم در اواخر ماه مارس کاهش یافت.

این هفته بهای آنی اتیلن در بالاترین قیمت هفت ماه اخیر ثابت بوده است، اما در مجموع در سه ماه گذشته روندی صعودی داشته و از آغاز سال 2019 تا کنون تقریبا 30 درصد افزایش یافته است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟