پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رشد بازار پلی‌استایرن اروپا در دو ماه متوالی
بازار پلی‌استایرن اروپا که اوایل ماه فوریه به کمترین میزان خود در چهار ماه گذشته رسیده بود، شاهد افزایش قیمت برای معاملات ماه مارس بود. فعالان بازار محدودیت عرضه در سراسر منطقه و افزایش هزینه‌های بالا دستی را از علل این افزایش قیمت می‌دانند.

پیش‌بینی افزایش قیمت برای ماه مارس بازار پیش خرید را متحول کرد

به گزارش گروه ترجمه ویکی پلاست معاملات پلی‌استایرن ماه فوریه در حالی هفته گذشته را به پایان رساند که حدود 20 تا 40 دلار نسبت به ماه ژانویه افزایش قیمت داشت.  با توجه به اینکه انتظار می‌رود روند رو به رشد بازار در ماه مارس سرعت بیشتری بگیرد، فروشندگان با تقاضای زیادی برای محموله های ماه فوریه خود مواجه شدند.

در همین حال، برخی از فعالان بازار گزارش دادند که مذاکرات زیادی برای معاملات ماه مارس در جریان است و همین منجر به افزایش حجم پیش خرید در منطقه شده است زیرا خریداران تمایل دارند قبل از افزایش قیمت‌های پیش رو محموله‌های بیشتری خریداری کنند.

یکی از توزیع کنندگانی که برای یک کمپانی تولیدی در اروپای غربی فعالیت می‌کند می‌گوید: " معامله‌های اخیر ما برای ماه فوریه با افزایش 30 تا 40 دلار در هر تن همراه بوده است. باید توجه داشت که پلی‌استایرن تخصیص یافته به ما محدود است و پیش بینی می شود در ماه مارس با کمبود مواجه شویم. "

محدودیت عرضه بازار را تقویت می کند

 به گزارش توزیع کنندگانی که برای  تولید کننده‌های مختلف اروپایی کار می‌کنند موجودی پلی استایرن در کل منطقه محدود است و آنها نمی‌توانند نیاز تمام مشتریان خود را برای ماه فوریه تامین کنند.  

خریداران نیز برای پیوستگی و تداوم عملیات تولیدی خود مجبورند مواد مورد نیازشان را از منابع مختلف تامین کنند.

یک تولید کننده ظروف یکبارمصرف آشپزخانه در بلژیک اشاره کرد: " قراردادهای ماه فوریه پلی‌استایرن با افزایش 20 تا 30 یورو در هر تن بسته شد و با توجه به محدودیت موجودی، تامین تمام محموله مورد نیاز ما بسیار دشوار بود. همین امر دست تولید کننده‌ها را برای دور جدیدی از افزایش قیمت ها در ماه مارس باز می گذارد."

استایرن: عامل دیگر افزایش قیمت‌ها

براساس داده‌های ChemOrbis Price Wizard، میانگین هفتگی بهای آنی استایرن به صورتCIF  شمال غرب اروپا در حدود شش هفته روندی پایدار و رو به رشد داشت و در حال حاضر در بالاترین میزان خود نسبت به اوایل ماه نوامبر قرار دارد.

قدرت گرفتن قیمت نفت و نفت خام در معاملات آتی به روند صعودی بازار استایرن کمک کرده است و فعالان بازار بر این باورند که بهای آنی استایرن  ممکن است در آینده به دلیل دوره‌های توقف تولید در کراکرهای منطقه افزایش بیشتری داشته باشد.

انتظار می‌رود روند صعودی در بازار آنی استایرن راه را برای افزایش قیمت مونومرها در حدود 40 تا 50 دلار در هر تن در معاملات ماه مارس هموار کند.

قراردادهای استایرن در ماه فوریه با بهای 955 دلار در هر تن (20 دلار افزایش نسبت به ماه ژانویه) بسته شد.

منبع: chemorbis

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟