جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

در ماه ژانويه بهاي آني PETدر بازار اروپا به پايين ترين ميزان خود در ده ماه گذشته رسيد و پس از آن به ميزان اندكي (در حددود 10 تا 20 يورو در هر تن) افزايش يافت. اطمينان در مورد ميزان عرضه عمده و همچنين تقاضاي نه چندان بالا، به جز چند معامله بالا، اغلب تلاش ها براي بالا بردن قيمت ها در سراسر منطقه را با شكست مواجه كرد.

گروه ترجمه ویکی پلاست

قيمت  خوراك در ماه فوريه كمكي به بالا رفتن قيمت ها نكرد

قراردادهای ماه فوریه مونواتيلن گلايكول  MEG  30 یورو در هر تن کاهش قيمت داشت، در حالی که قيمت توافقي اولیه براي پارازايلن PX پس از چهار ماه كاهش قيمت پي در پي افزايش دو رقمي داشت.

به گفته فعالان بازار  کمبود حمایت از طرف صنايع بالادستي، از روند افزایشي قیمت PET در این ماه جلوگيري كرد.

 

آیا پیش خرید منجر به ركود بازار تقاضا شده است؟  

با اينكه خریداران به تدریج حجم خرید خود را نسبت به ماههای گذشته افزایش دادند، اما بازار تقاضا هنوز با ركود دست و پنجه نرم مي كند. ركود بازار به اين دليل است كه  آماده سازی فصلی هنوز پايان نيافته و علاوه بر آن برخي از خريداران، PET  مورد نياز خود را پيش خريد كرده اند.  

یک توزیع کننده در سوئیس اظهار داشت: "از آنجا كه خريداران روي خريد هاي قبلي خود حساب مي كنند و عجله اي براي انبار گيري ندارند ارزیابی ميزان تقاضای فوریه دشوار است. ما فکر می کنیم که تغییرات عمده ای در بازار محلی به وجود نخواهد آمد، مگر اینکه تقاضای فصلی بالا برود."

 

 فعالان بازار چين را تحت نظر دارند

تمرکز فعالان  به طور عمده به تقاضای پس از تعطیلات در چین معطوف شده است، با توجه به كاهش موجودي عرضه كنندگان و همچنين افزايش هزينه ها، به نظر نمي رسد تغييري در روند رو به رشد قیمت PET در بازارهای آسیا به وجود بيايد.

تولید کنندگان اروپایی در غياب چين در مورد قيمت پیشنهادي خود قاطع هستند و اگر چين با قدرت از تعطيلات برگردد به اين روند خود ادامه خواهند داد.

 

نگرانی ها در مورد تاخير در حمل و نقل از چين

توانايي چين در عرضه مناسب در فصل پر تقاضا و به تبع آن زمان حمل و نقل عامل مهم ديگريست كه  فعالين بازار بايد به آن توجه كنند.

یک تولید کننده ایتالیايي مي گويد: "قيمت هاي پيشنهادي وارداتي که دریافت کردیم، اغلب با مقادیر پیش از تعطیلات تفاوتي ندارد، در حالی که این محمولهها در اوایل ماه آوریل حمل می شود و در ماه می می رسد."

 

سرعت گرفتن احتمالي افزایش قيمت در ماه مارس

بهاي آني PET  در ایتالیا و شمال غربی اروپا كه از نیمه دوم ماه ژانویه سال جاری به پایین ترین سطح خود در 10 ماه گذشته رسیده بود كم كم رو به افزايش گذاشته است. شرایط عرضه و تقاضا نشان می دهد که احتمالا قیمت ها در کوتاه مدت در سطح فعلی خود باقي خواهند ماند.

بنابراین، تعدادی از فعالان بازار  احتمال وقوع يك سير صعودي قابل توجه را براي ماه بعد پيش بيني مي كنند.

احتمال مي رود افزايش بهاي آني پارازايلين PX به تقويت روند صعودي كمك مي كند.  طبق داده های میانگین هفتگی شاخص قیمت ChemOrbis Price، قیمت های FOB شمال غرب اروپا شاهد افزايش تجمعي در حدود 120 دلار به ازاي هر تن از ابتداي شروع سير صعودي در اوايل ماه ژانويه بوده است.

منبع : chemorbis

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟