شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

خبر خوش برای تولیدکنندگان خوش‌حساب
در جلسه رئیس‌کل بانک مرکزی با مدیران عامل بانک‌ها مقرر شد که ضوابط و نحوه اخذ تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی خوش‌حساب تسهیل شود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ایسنا، یکی از مشکلاتی که همواره در سال‌های گذشته با آن روبرو بوده‌ایم اقتصاددانان نیز انتقاد زیادی را نسبت به آن مطرح کرده‌اند، عدم ورود پول به بخش مولد کشور است که می‌تواند سبب افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی شود.

برخی کارشناسان بر این باورند که اختلاف ایجاد شده میان حجم نقدینگی بیش از ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومانی و تولید ناخالص داخلی ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومانی، سبب افزایش تورم می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد که نقدینگی در کشور به سمت بخش مولد نرفته است.

از سوی دیگر در سال‌های گذشته جدالی بین بانک‌ها و وزارت صنعت، معدن و تجارت بر سر میزان اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی وجود داشته که این واحدها همیشه از کم‌بودن تسهیلات ارائه‌شده بانک‌ها ناراضی بودند.

در مقابل بانک‌ها نیز معوقات بسیاری را از واحدهای تولیدی که اقساط تسهیلات خود را پرداخت نمی‌کردند، داشتند که همین موضوع سبب تضعیف طرفین شده بود.

اما رئیس‌کل بانک مرکزی امروز موافقت کرد که واحدهای تولیدی خوش‌حساب بتوانند تسهیلات موردنیاز خود را راحت‌تر دریافت کنند.

همچنین در صورت کمبود منابع مالی موردنیاز بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به این واحدهای تولیدی، بانک‌ها موضوع را به اطلاع بانک مرکزی می‌رسانند و این بانک در این باره تصمیم خواهد گرفت.

در جلسه ماهانه مدیران عامل بانک‌ها با رئیس‌کل بانک مرکزی، موضوع ضرورت تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گزارش ایسنا، در جلسه امروز رئیس‌کل بانک مرکزی با مدیران عامل بانک‌ها، همتی با برخی پیشنهادات مدیران بانک‌ها برای تقویت قدرت اعتبار دهی بانک‌ها و نیز تسهیل ضوابط و نحوه اخذ تسهیلات سرمایه در گردش توسط واحدهای تولیدی فعال و خوش‌حساب موافقت کرد.

وی در این جلسه ابراز امیدواری کرد که مدیران بانک‌ها با توجه ویژه به واحدهای تولیدی نسبت به رفع نیاز نقدینگی آن‌ها همت و در صورت کمبود منابع، موارد را به بانک مرکزی منعکس کنند تا در مورد آن اتخاذ تصمیم شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 75%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟