پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پایان بی‌فرجام نشست 3جانبه کار برای مزد 97/ ادامه مذاکرات به فردا شب موکول شد
نشست شورای عالی کار که امروز با حضور ۳ وزیر برای تعیین دستمزد 97 تشکیل جلسه داده بود بدون نتیجه به کار خود پایان داد و قرار است فردا شب به مذاکرات خود ادامه دهد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از فارس سومین نشست شورای عالی کار صبح امروز با دستور کار تعیین دستمزد سال 97 کارگران مشمول قانون کار با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت و نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی آغاز به کار کرد و با توجه به حضور تمام اعضاانتظار می رفت میزان افزایش دستمزد کارگران در سال 97 امروز نهایی شود.

بر اساس این گزارش در نشست اخیر شورای عالی کار هزینه 2 میلیون و 670 هزار تومانی برای سبد معیشت کارگری به توافق رسید در حالی که این رقم اختلاف یک میلیون و 700 هزار تومانی با حداقل مزد کارگران دارد.

در نشست امروز قرار بود علاوه بر افزایش حداقل مزد سایر مزایای شغلی از جمله بن کارگری، حق مسکن، پایه سنوات نیز مورد چانه‌زنی قرار گیرد.

اما نشست سه جانبه ۳ وزیر دولتی،نمایندگان کارفرمایان و همچنین کارگران امروز نیز نتیجه ای در بر نداشت و تصمیم گیری به ساعت 8 شب فردا موکول شد.

 

اما چرا جلسه امروز تعیین حداقل مزد سال 97 به نتیجه نرسید؟/ افزایش 15 درصدی بله یا خیر؟/ پاسخ نماینده کارگران

علی‌اصغر آهنی‌ها، عضو هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی در پاسخ به این پرسش که دیدگاه شما درباره نشست امروز شورای عالی کار چه بود، اظهار داشت:‌ امروز گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به موضوع دستمزد کارگران داشتند اما در مجموع مشکل خاصی برای رسیدن به توافق نخواهیم داشت.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با اشاره به جزئیات نظرات تک‌تک اعضای شورای عالی کار از جمله کارفرماها، کارگران و وزرای حاضر در نشست گفت: در نشست امروز مباحث کلان اقتصاد و صنایع مورد بحث قرار گرفت و درباره میزان افزایش بحثی نشد.

آهنی‌ها با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته علاوه بر نرخ تورم درصدی را به عنوان جبران قدرت خرید کارگران اضافه کردیم، گفت: ‌امسال نیز همین روال را دنبال خواهیم کرد و با توجه به عدد تورم درصدی را اضافه‌تر تقبل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مباحث به طور منطقی و خوب پیش می‌رود، گفت: فردا نشستی را گروه‌های کارگری و کارفرمایی به صورت جداگانه با وزیر کار برگزار خواهند کرد تا نظرات را به همدیگر نزدیک کند.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در پاسخ به این پرسش آیا گمانه‌زنی‌ها درباره افزایش ۱۵ درصدی مزد سال آینده کارگران را قبول دارید یا خیر، گفت: فعلاً روی عدد خاصی صحبت نشده و اعدادی که گفته می‌شود تنها گمانه‌زنی‌های شخصی افراد است.

وی در پاسخ به سؤال دیگر مبنی براینکه دیدگاه تک‌تک وزرا و کارفرمایان و همچنین کارگران درباره دستمزد سال آینده چیست، خاطرنشان کرد: وزرای صنعت و اقتصاد برای اولین بار بود که در نشست شورای عالی کار شرکت می‌کردند و هر کدام درباره مباحث کلان اقتصاد و صنایع صحبت کردند.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار افزود: دولت معتقد بود که در محدوده تورم و درصدی بیش از آن دستمزد سال ۹۷ تعیین شود و گروه کارفرمایی نیز تقریباً همین نظر را داشت.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟