جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

عدم واکنش بازار پلی‌اتيلن جنوب شرق آسیا به بهبود وضعیت تجاری چین و تلاش برای بالا بردن قيمت پلی‌پروپيلن
در بازار جنوب شرقی آسیا، قیمت واردات پلی‌اتیلن با به چالش كشيدن بهبود وضعيت تجاری چين، همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد. اما با بازگشت ثبات به بازار و اعتماد برخی فروشندگان پلی‌پروپیلن به وضعيت موجود، بازار این محصول جانی تازه گرفت.

* قیمت واردات پلی اتیلن سبک خطی (LLDPE) در جنوب شرق آسیا به کمترین میزان خود در 9 ماه گذشته رسید:

در بازار گرید فیلم پلی‌اتیلن سبک خطی LLDPE منطقه، دامنه کلی قیمت های وارداتی شاهد کاهشی به میزان 10 تا 30 دلار به ازای هر تن بوده است. طبق شاخص قیمت ChemOrbis و با تداوم رکودی که عمدتا دراوایل ماه ژوئن شاهد آن بودیم، این میانگین هفتگی به پایین‌ترین سطح خود در 9 ماه گذشته رسیده است.

* قیمت واردات پلی‌اتیلن سنگین HDPE در جنوب شرق آسیا به پایین‌ترین میزان خود در سه سال گذشته نزدیک می‌شود:

قیمت‌های گرید فیلم HDPE وارداتی  همچنان به عقب نشینی ادامه می‌دهد و به دلیل فشار ناشی از میزان عرضه، کاهشی 40 تا 70 دلاری را در این هفته تجربه  کرد. بر اساس داده‌های شاخص قیمتChemOrbis، میانگین هفتگی فعلی، پایین ترین سطح  از اوایل سال 2016 را نشان می‌دهد. به غیر از یک روند صعودی کوتاه مدت در ماه مه، HDPE از ماه فوریه به میزان زیادی سقوط کرده است.

* قیمت واردات پلی‌پروپيلن PP در کمترین میزان خود در یک سال گذشته ثابت باقی ماند:

با توجه به آمار شاخص ChemOrbis، میانگین قیمت هفتگی واردات  پلی‌پروپیلن برای جنوب شرق آسیا به صورت  CFR، عمدتا در پایین‌ترین سطح  خود از نوامبر 2017 تثبیت شد.

* پلی‌اتیلن تحت فشار افزایش عرضه  ایالات متحده قرار دارد:

به گفته فعالین بازار پلی‌اتيلن، از آنجا که سطح عرضه در روزهای پایانی سال افزایش یافته و میزان تقاضا محدود است،  بازار پلی‌اتيلن منطقه جنوب شرق آسيا نسبت به پیشنهادات چین  پاسخی نداده است.

معامله گری که در مالزی فعالیت می کند، اظهار داشت: " ظرفیت‌های جدید پلی‌اتيلن در ایالات متحده بازار  جنوب شرقی آسیا را هدف قرار داده و عرضه بیش از حد از سوی آمریکا بازار این محصول را تحت کنترل دارد. "

* با بهبود وضعیت تجاری چین  بازار پلی‌پروپیلن قدرت یافت:

علي رغم محدود بود ميزان تقاضا، چند تن از فعالان بازار جنوب شرق آسيا اعلام كرده اند كه بعد از بهبود وضعيت تجاری چين،  تمايل براي خريد پلی‌پروپيلن  تا حدی افزايش يافته است.

"برخی از فروشندگان پلي پروپيلن اعتقاد دارند كه آتش بس موقت ميان ايالات متحده و چين دليل كافی برای پايدار شدن وضعيت بازار و بالا بردن قيمت‌ها نيست، بنابراين همچنان مشتاقانه محصول خود را با تخفيف عرضه می‌كنند. با این وجود برخی از فروشندگان با بالا بردن قيمت‌ها واكنش بازار را می‌سنجند."

در بازار محصولات بالادستی قيمت پروپیلن نسبت به پايين ترين سطح خود در جولای 2017 بالا رفته است و  قيمت اتيلن  با ادامه سير نزولی به پايين‌ترين سطح خود در سه سال اخير رسيده است:

در عین حال، بهای نقدی پروپیلن  به صورت FOB با توجه به بهبود تقاضا نسبت به پايين ترين ميزان خود در جولای  2017  اندكی افزايش داشته است. از سوی دیگر، فراوانی عرضه منجر به تداوم روند نزولی اتيلن تا رسيدن به كمترين ميزان در سه سال اخير شده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟