جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آیا از روی ظاهر یک گرانول می توان متوجه شد که آب جذب کرده است؟

اگر فرآیند خشک شدن به صورت یک دست و کامل برای تمام گرانول ها اجرا نشود، فرآیند شکل دهی با تغییراتی در گرانروی پلاستیک از ابتدای دهانه ورودی خوراک به پیچ مواجه خواهد شد، و زنجیرهایی که شکسته شده اند با سهولت بیشتری جاری می شوند.

قطعه تهیه شده از چنین موادی می تواند ظاهر بسیاری مطلوبی داشته باشد، و حتی برخی آزمون ها را در دمای اتاق با موفقیّت طی کند، اما شکست زود هنگام آن در درجه حرارت های پایین، و درجه حرارت های بالا اتفاق می افتد.

هنگامی که قالب گیری انجام می شود، حضور رطوبت در محصول تولید شده به صورت های مختلف مانند خط و رگه های نقره ای، حباب های هوا، یا مناطقی جلادار بر روی محصول به صورت های مختلفی نمایان می شوند.

افزایش حرارت باعث کاهش جاذبه مغناطیسی بین بخار آب و زنجیرهای پلیمر می شود، و سهولت جدا شدن بخار آب از پلاستیک را به همراه دارد.

زمانی فرآیند خشک شدن با بازده بالایی صورت خواهد گرفت که افزایش درجه حرارت با کاهش فشار محیط، یا با جریان هوای خشک و داغ همراه گردد.

در مناطق خشک که رطوبت نسبی آن ها در بیشتر ماه های سال (به غیر از لحظات بارندگی یا مواقعی که زمین پوشیده از برف است) پايين است، اگر درب کیسه، در همان لحظه و بلافاصله برای مصرف باز شده باشد و هیج گونه تماسی بین مواد پلاستیکی و هوا قبلاً وجود نداشته، نیازی به فرآیند گازگیری نیست ولی در بقیه موارد باید گازگیری شود.

منبع: کانال کربی پلیمر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟