پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اخبار منتخب
۱۸ مهر ۱۳۹۷ 1 1407

نگاهی به حضور جم در بورس کالا طی نیمه نخست 97

افزایش 91 درصدی معاملات محصولات پتروشیمی جم + نمودار

افزایش 91 درصدی معاملات محصولات پتروشیمی جم + نمودار
اطلاعات به‌دست‌آمده از میزان عرضه، تقاضا و معاملات محصولات پتروشیمی جم بیانگر افزایش معاملات و تقاضا و کاهش عرضه توسط این پتروشیمی در نیمه نخست سال 1397 است.

به گزارش ویکی‌پلاست، بر اساس اطلاعات رسیده از میزان عرضه و معاملات پتروشیمی جم در 6 ماهه نخست سال 1396 و سال جاری، شاهد افزایش چشمگیری در میزان معاملات و تقاضا هستیم و این در حالی است که میزان عرضه محصولات در شش‌ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال 1397 کاهش پیدا کرده است.

جمعا برای 129.928 تن عرضه محصولات پلیمری جم در نیمه نخست پارسال، 77.165 تن تقاضا و 58.765 تن معامله صورت گرفت، در حالی که در نیمه نخست امسال برای 114.312 تن عرضه، 305.162 تن تقاضا و 104.390 تن معامله، در بورس کالا انجام گرفت.

البته سال گذشته بسیاری از عرضه ها به علت عدم معامله، به مچینگ می رفت و در صورت عدم معامله در مچینگ، همان عرضه در هفته آینده مجددا انجام می گرفت. لذا آمار معاملات، مبنای معتبرتری برای بررسی اطلاعات ارائه شده است.

همچنین میزان محصولات عرضه‌شده فروش‌نرفته در سال 1397 نسبت به سال 1396 نیز کاهش قابل‌توجهی داشته است و تقریباً درصد فروش در سال 1397 نسبت به مدت مشابه در سال 1396 دو برابر شده است که بیانگر فروش محصولات عرضه‌شده است.

نباید فراموش کرد که سال 1397، مصادف با خروج آمریکا از برجام و نوسانات شدید ارزی بود. بسیاری از تولیدکنندگان که طی سال های گذشته به دلیل اختلاف پایین قیمت نهایی بورس کالا و بازار آزاد، میلی به خرید از بورس کالا نداشتند، در سال جاری تمرکز خود را روی خرید از بورس کالا گذاشتند. اختلاف قابل توجه قیمت‌های پایه و نهایی بورس کالا که گاه تا سه یا چهاربرابر کمتر از بازار آزاد بود، موج بزرگی از تولیدکنندگان را به بورس کالا هدایت کرد تا درصد تقاضا به رقم‌های باورنکردنی برسد.

بنابراین آشفتگی‌های اقتصادی و افزایش قیمت ارز موجب شده تا شاهد افزایش معاملات و تقاضا و کاهش عرضه توسط پتروشیمی جم در شش‌ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال باشیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
علم چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷
جم عرضه و فروش محصولات تولیدیش را متاسفانه بصورت بازاری و پیچیدگی خاص روانه بازار نموده چون مدیرای قبلیشون همه رفتن ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟